Jeep WH 3,0 crd kokemukseni.

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Jeep WH 3,0 crd kokemukseni.

Viesti Kirjoittaja Hunter » 13.05.2016. 21:46

Nyt oon ajellu n.6000km Grand Cherokee 3,0 crd.llä ja onhan se hieno auto. Edelliseen Jeeppiin, Kj 2,5 crd jos vertaa jolla ajelin 10 vuotta, niin eroa on kun yöllä ja päivällä. Kj oli traktorimainen ja tämä on juuri päinvastainen Ja Voimaa ja vetokykyä ON! Pikku fiksauksia olen tehnyt. Takaluukun kahva oli hieman rikki ja vaihdoin siihen kromikahvan ,sen rauskan korinvärisen tilalle. Valoraudan laitoin myös,hillityn rosterisen joka on niin matala ettei peitä omaa Jeepin "hymyä" Ala ja Yläpallonivelet on vaihdettu.
Voimansiirron öljyt on vaihdettu just.
Nyt vaihdettiin apukuskin jarrusatula kun makoili välil päällä ja nypyytti/woblas kuumeni ja samalla laitettiin uudet levyt ja palat eteen. Woblaaminen lähes hävisi mutta vieläkin alkaa nypyttämään tutisuttamaan kun vauhtia on 115km/h -125?? Ja kysynkin että olisiko CV-nivel??
Vai voisiko olla että väärät pyöränkulmat ton aiheuttaa. Tai nämä mitkälie kiinalaiset renkaat jotka mukana tuli ja/mutta ovat lähes uudet. Tasapainotin ne ennen alle laittoo kylläkin. Toi tutisuttaminen ärsyttää ja senkun saa pois niin eipä juuri oo valittamista. Auto on vm-2005 . Ajomäärä nyt 184000 km, maalipinta kiiltää kun uudessa. Toki jotain pientä kivenhakkaamaa on jne.. mutta auto on hieno ja toivottavasti siitä kulkinetta riittää vielä pitkään.
Jeep Cherokee KJ 2,5 CrD
Jeep Grand Cherokee 3,0 Crd Limited

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Re: Jeep WH 3,0 crd kokemukseni.

Viesti Kirjoittaja Hunter » 17.05.2016. 11:43

Jatkan nyt vielä tuosta tutinasta/tärinästä
Olin varma kun kerta jarrusylinteri jumitteli että kun satulan uusii niin vika on poissa mutta ei kadonnut kokonaan. Ilmenee pahiten moottoritienopeudessa 115-125 km/h ja jos kun nopeus tosta laskee tai nousee niin tutinat pienenee.
Ylä ja alapallojen vaihdon jälkeen on pyöränsuuntaukset vielä tekemättä mutta tuskin tohon vaikuttanee se?
Tietysti jos laittaisi talvirenkaat alle ja koeajolle niin todentaisi sen että onko renkaissa vika.
Millaisia vaihtoehtoja tutinan aiheuttajaksi voi olla muita kun cv-nivel ja huomaako sitä muuten kun vaihtamalla uuden nivelen?
Sen tää teki uudelleen kun oli reippaamin vauhtia että infoon tuli brake/4wd service ilmoitus. Koodit kun viimmeksi luettiin niin siellä ei tosta ollut mitään mutta väitti että 5hehkua on viallisia.Käyntiin lähtee kyllä kun palmun alta ja koodien nollauksen jälkeen ei oo tarkistettu onko tullut uudestaan hehkuista vika- ilmoitus.
Täytyis kait ruutata wd-40 hehkujen juuren että liottelis jos ne vaihtaa pitää niin ehkä helpottuis irtoaminen. Ku toimimattomana karstottuu tietysti.
Jeep Cherokee KJ 2,5 CrD
Jeep Grand Cherokee 3,0 Crd Limited

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Jeep WH 3,0 crd kokemukseni.

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.05.2016. 12:09

Eipä se voitelu sinne palotilaan pääse... Mieluummin et suihkuttele sinne mitään, vaan paineilmalla hiekat ym shitti pois hehkun ympäriltä ennen hehkun avausta, ei tipu hiekkaa palotilaan...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Re: Jeep WH 3,0 crd kokemukseni.

Viesti Kirjoittaja Hunter » 23.05.2016. 21:54

Jatkan tähän tätä tutinan tutkintaa.
Moottoritietä tulin 120km/h vakkari päällä niin välillä alkaa tutisemaan ihan kun renkaat olisi epätasapainos ja sitten se tutina häipyy ja jonkin ajan päästä taas alkaa . Kun ajaa 80-90 niin ei tällästä tee.
Mikähän hitto ton tekee??
Jeep Cherokee KJ 2,5 CrD
Jeep Grand Cherokee 3,0 Crd Limited

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Jeep WH 3,0 crd kokemukseni.

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.05.2016. 23:14

Mulla on ideoita, mutta ne on ideoita... Paha sanoa, näkemättä tai kokematta...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Re: Jeep WH 3,0 crd kokemukseni.

Viesti Kirjoittaja Hunter » 24.05.2016. 7:23

Kun tästä jossain välis pääsen kesälomalle niin täytynee varata sulle aika ja tulla käymään vian etsinnässä, jos ei sitä ennen selviä.
Renkaista johtuvan vian sais poissuljettua jos veivais nastat alle ja kokeilemaan. Jarrut ei ollu lämmenny olleskaan eli ne ei enää
laahaa ja kait cv-nivel oirisi nopeudesta riippumatta koko ajan jotenkin ?
Jeep Cherokee KJ 2,5 CrD
Jeep Grand Cherokee 3,0 Crd Limited

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Re: Jeep WH 3,0 crd kokemukseni.

Viesti Kirjoittaja Hunter » 07.11.2016. 14:55

Niin ne tutinat katosivat kun pyöritteli Nokian talvirenkaat alle. Hieno Juttu :D
Olisiko joku kudosvika tai muuten vaan vetelät renkaat noi kesärenkaat, mitkä lie kiinankummit.
Jeep Cherokee KJ 2,5 CrD
Jeep Grand Cherokee 3,0 Crd Limited

Kirjoita vastaus