KJ Kahluusyvyys?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

KJ Kahluusyvyys?

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 03.01.2017. 10:23

T!

Mikähän mahtaa olla noin about KJ:n "turvallinen" kahluusyvyys?
Meinaan, että se on jo "kohtalaisen" syvällä ennenkuin ilmanotto hörppää vettä.
Mutta onko siellä jotain huohotinputkia jotka olisi hyvä nostaa ylemmäs?

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: KJ Kahluusyvyys?

Viesti Kirjoittaja keltsi » 03.01.2017. 10:47

Ainakin akseleiden huohottimien sijainnit kannattaa tarkastaa, samoin jako/vaihdelaatikon sekä tankin.
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: KJ Kahluusyvyys?

Viesti Kirjoittaja Timo L » 03.01.2017. 14:36

Jeepillä on yleensä ollut lähtökohtana vähintään 20" (510mm) kahluusyvyys mallista riippumatta. Uusin Grand Cherokeekin kykenee siihen, joten luulisi että KJ:llakin onnistuu :) Pitäisi olla mainittuna myös omistajan käsikirjassa jos on vielä tallella.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
KJark
Viestit: 77
Liittynyt: 30.03.2008. 20:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: KJ Kahluusyvyys?

Viesti Kirjoittaja KJark » 05.01.2017. 13:52

Kokemus noin 70 cm syvyisestä lutakosta (Land Rover Experience Center Hämeenlinnassa) - ilman ongelmia.
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: KJ Kahluusyvyys?

Viesti Kirjoittaja Timo L » 05.01.2017. 20:49

Juu, kyllähän nämä aika paljon syvemmässäkin yleensä menee mitä tehdas ilmoittaa, mutta tehtaan ilmoitus on se minkä mukaan (pitäisi) voi(da) ajaa huoletta ilman että esim. uuden auton takuu kärsii 8)

Kannattaa muistaa että ainakin hieman vanhemmissa Chryslerin automaattilaatikoissa huohotus on kohtalaisen matalalla, vain n.10-15cm kampuran keskilinjan yläpuolella. Vaikka huohotus on kohtuuhyvin suojassa, niin sinne voi pidemmässä upotuksessa päästä vettä ja sitä kautta laatikon sisälle.
En ole ihan varma uudemmista 45RFE:stä yms., kun en ole tarkistanut.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: KJ Kahluusyvyys?

Viesti Kirjoittaja rane58 » 06.01.2017. 1:56

Nythän meni mielenkiintoiseksi.... :P
-Entäs perus ZJ-Jeep, niin kuin toi meikän Bensa 4L 6-syl.? :mrgreen:
Ei sen puoleen että olisin uittamassa omaani, kuhan uteliaisuuttani kyselen.... :oops:
Kuva
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: KJ Kahluusyvyys?

Viesti Kirjoittaja Timo L » 06.01.2017. 11:09

rane58 kirjoitti:Nythän meni mielenkiintoiseksi.... :P
-Entäs perus ZJ-Jeep, niin kuin toi meikän Bensa 4L 6-syl.? :mrgreen:
ZJ:ssä on (paitsi osassa '93 4.0-koneisia missä on AW4) Chryslerin 42/44/46- laatikko, ja niissä huohotus on nimenomaan laatikon öljypumpun läpi oleva reikä. Reikä on n.10cm pääakselin yläpuolella, eli karkeasti voi sanoa että jos auto seisoo vähän pidempään syvässä vedessä niin että kampuran hihnapyörän yläreuna on peittynyt niin laatikko voi imaista vettä sisuksiinsa.
Reikä toki on turbiinikopan sisällä, turbiinin takana eli ihan heti se ei vettä ime syvän lätäkön läpi mennessä. Riski on kuitenkin olemassa.


Juuri tuossa tehtiin "Hitsaa":n ZJ:hin huohotuksen nosto, ja omaankin se pitäisi tehdä. Tulee kuitenkin satunnaisesti tarve ajaa syvemmissä vesissä, joten mielummin tulppaa reiän ja hoitaa huohotuksen korkeammalle, kuin tekee täyden laatikkorempan kuraveden takia..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus