Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
-
cmalino
- Viestit: 354
- Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja cmalino » 20.09.2009. 19:20
Raadille tiukkaa kyssäriä
Vaihdelodju NP-435 ja jakis NP-203. Mitä öljyä ja kuinkas paljon ko. kapistuksiin menee? Arvaan jo että Jamantin mielestä jotain märkää ja liukasta
Ilmeisesti tuohon vaihelodjuun olisi joku 80W90 ihan ok, mutta onko kenelläkään varsinaista tietoa?
-
ImacInnes
- Moderaattori
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
- Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi
Viesti
Kirjoittaja ImacInnes » 20.09.2009. 21:14
Eikös noista kuljettajan käsikirjoista enään moinen käy ilmi?
t.Ismo Ämmä
-
cmalino
- Viestit: 354
- Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja cmalino » 20.09.2009. 22:07
Eipä ole vielä uusi kulkine ehtinyt omaan pihaan asti. Nyt viikolla pitäisi käydä hakemassa. Teen vaan alustavaa tutkimusta jo etukäteen että pääsee uusimaan mömmöt laatikoihin heti kun vain mahdollista. Epäilenpä ettei autossa käsikirjoja mukana enää ole, mutta voinhan olla väärässäkin. Pelihän ei ole Jeeppi mutta Mopari kuitenkin, eli Dodge Ramcharger

-
cmalino
- Viestit: 354
- Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja cmalino » 20.09.2009. 22:09
Nämäkin laatikot ovat tällä hetkellä vain oma paras arvaus. Voihan se olla että autossa on alla jotkut muut kun mitä kuvittelen...
Ainakin intternetin absoluuttinen totuus väittää näin

-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 21.09.2009. 9:24
Joo, jotain märkää ja liukasta, siihen jakolootaan ihan 80W90 vaihteistoöljyä!! Mutta toi laatikko voi vaatia erikoisempaa (tuntien noi NP:n laatikot)!!! Mutta ensin pitää olla auto tontilla (siis mieluummin sun tontilla

) ja varmistaa, mikä laatikko se on, sitten selvitetään öljytyyppi!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
cmalino
- Viestit: 354
- Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja cmalino » 22.09.2009. 9:37
Jeh, kysäisin asiasta ja autossa on tosiaan NP-203 jakis ja laatikko on joko NP-435 tai NP-445. Noissa kahdessa ei ymmärtääkseni muuta eroa kun vähän eri välitykset. Jälkimmäinen on käytökseltään henkilöautomaisempi.
Tällaisen löysin Novakilta:
"The 435 is an excellent, heavy-duty truck transmission designed and used in ½, 3/4 and 1+ ton trucks. It is a well-built transmission and remains easy to locate and generally inexpensive to buy and maintain. The strength, relatively short size and the gearing of the transmission make it a good choice for a variety of situations."
http://www.novak-adapt.com/knowledge/np435.htm
Tuolla tosiaan sanotaan että siihenkin passaa 80W-90 mutta täyttötilavuudet pitänee vetää hihasta? Ainakin noihin menee samaa kamaa jota voi ostaa kunnon pöntön varalle
