moottori

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
sulopunkero
Viestit: 31
Liittynyt: 20.08.2009. 4:44
Paikkakunta: Kemi

moottori

Viesti Kirjoittaja sulopunkero » 27.09.2009. 14:09

Moro! Mistäs johtuu ettäs cherokeen td (VM) moottorin coolerin alempi putki on aivan öljyssä onkos se jotain huohotusta?

jyrleski
Viestit: 11
Liittynyt: 10.08.2008. 8:01
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jyrleski » 28.09.2009. 9:03

tarkoitat luultavasti cherokeen crd konetta. ihmettelin tuota itsekkin (silloin kun hommasin auton) ja kävin sitä näyttämässä paikallisessa merkkihuollossa. Sanoivat olevan sen ihan normaali ilmiö.
Syy toisin jäi minullekkin epäselväksi, että miksi ns. 'tihkuu' läpi sitä öljyä :?:

sulopunkero
Viestit: 31
Liittynyt: 20.08.2009. 4:44
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja sulopunkero » 28.09.2009. 9:28

Jeeppi pelaa ja vetää hyvin ja eikä savuta yhtään mutta on ruman näköstä kun kurkkaa auton alle.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.09.2009. 10:35

Eipä taida tarkoittaa CRD -konetta, mutta ominaisuus tuo on molemmille (VM 2.5TD 95-01 ja VM 2.5CRD 2002->)
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
hentpe
Viestit: 180
Liittynyt: 31.03.2008. 14:43
Paikkakunta: Mynämäki
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja hentpe » 11.10.2009. 23:18

Taitaa olla nykydieselien yleinen vaiva. Yleensä huohotin letku on juuri ahtimen imupuolella. Huohottimesta tulee aina pientä öljysumua oli auto uusi tai 500tkm ajettu. Ahdin sitten lykkää paineella sen sumun eteenpäin ja se aikaa myöden tiivistyy ahtoputkiin ja cooleriin. Vuotaa sitten yleensä alimmasta mahdollisesta pisteestä tai jonkun letkun saumasta paineen alaisena ulos ja suttaa paikkoja. Tämä öljysumu myös sitoo itseensä mukavasti sitä EGR:n kautta tullutta nokeaa ja tukkii sitten mukavasti aikaa myöten myös imusarjan.

Kannattaa katsoa onko huohottimessa jonkinlaista öljynerotusta. Saattaa olla se erotin täynnä tai rikki. Voi kokeilla rakentaa joku parempi ratkaisu sen öljyn erottamiseen kuin alkuperäinen. Vois olla apua ongelmaan.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä

Kirjoita vastaus