Moottorin vikavalo syttyi, koodin luku "kotikonstein&am

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Moottorin vikavalo syttyi, koodin luku "kotikonstein&am

Viesti Kirjoittaja sili » 01.10.2009. 20:15

Grand Cherokee 2002, 2,7 d syttyi vikavalo... Pelasihan se mulla jo monta viikkoa! :evil: Ei taida euroopassa kasatussa pystyä mittarista koodeja lukemaan? Jenkki versiossa vissiin pystyy:http://www.wjjeeps.com/faultcodes.htm
Onko heittää jotain arviota ja ehkäpä keinoa nollata??
Edit: No nyt se sammui itsestään kun läksin koeajolenkkiä ajamaan?! Muistiin ilmeisesti silti jäi mikä oli sairautena? Tuskinpa jää syttymiset tähän... :roll:

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 02.10.2009. 9:30

Kyllä mun mielestä pitäis pystyä lukemaan vikakoodit mittaristosta, ihan samalla lailla kuin jenkki-versioissa!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 02.10.2009. 11:50

Ymmärsinkö jotain väärin kun laitan virrat päälle ja pois neljä kertaa??? Pitäis näkyä?

anton_nokelainen
Viestit: 20
Liittynyt: 27.05.2009. 23:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja anton_nokelainen » 02.10.2009. 12:40

sili kirjoitti:Ymmärsinkö jotain väärin kun laitan virrat päälle ja pois neljä kertaa??? Pitäis näkyä?
Jos haluat saada kaikki koodit selville teet niin:
Käsijarru päälle, automaatti P-asentoon, kone käyntiin, nosta kierrokset 2500 ja lasket ne hitaasti takaisin, ilmastointi päälle muutamaksi sekunneiksi, sitten pidät jarrut pohjassa ja käyt kaikki vaihteet läpi ( P,R,D...) ja takaisin P asentoon. Näin tietokone kerää kaikki mahdolliset koodit koneesta, vaihdelootasta ja ilmastoinista.
Sitten sammutat auton.

Virta avain asentoon "Off" ja sitten todella nopeasti 3 kertaa käännät asentoon "On" (5:ssa sekunnissa) ja viimeisellä kerralla jätät sen "On" asentoon.
Joka kerta kun käännäät asentoon "on" sulla syttyy koelaudassa kaikki merkivalot ja kuuluu semmoinen "Ding " ääni.

Koodit tulevat näkyviin siihen näyttöön jossa on ajatut kilometrit.
Kun kone näyttää kaikki koodit lopussa tulee "Done" ( tai jos vikakoodeja ei ole, niin tulee "Done" heti).

Jos epäonnistut ekalla kerralla, niin yrität uudeelleen.
EX. Jeep Cherokee -98 4,0 242, dana30, Chrysler Corporate 8.25"

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 11.10.2009. 15:15

Kyllä näköjään onnistuu! Pitää kokemattoman vaan yrittää useamman kerran...

Vikakoodit P0702 "Transmission Control System Electrical", P0340 "Camshaft Position Sensor A Circuit"???, P1685 "Skim Invalid Key" tuloksena.
Lainausmerkeissä olevat siis tuolta WJJeeps sivuilta...

Onko kokemusta tällaisesta? Ohi menevä homma, häipyy omia aikojaan.
Pakki ainakin menee "huonosti" päälle kun on vikavalo aktiivinen... lienee tuo P0702 mutta mikä tuo P0340 oikein on??
Onko jotain hajoamassa vai tyyppivikaa? (oli lähihuollossa jotain tämänsuuntaisia kokemuksia?)
Lootasta öölit vaihdettu parisensataa kilometriä sitten...

Kirjoita vastaus