Grand Cherokee 3.0 crd automaatti -08 WH
Re: Grand Cherokee 3.0 crd automaatti -08 WH
Löytyipä aika hyvä ketju tarinaa tästä laatikosta. Ketju on pitkä, mutta siinä ne ensimmäiset viestit antaa jo aika hyvän kuvan missä mennään näiden öljyjen yms. laatikkoon liittyvien tietojen ja taustatietojen kanssa:
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... n-faq.html
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... n-faq.html
Re: Grand Cherokee 3.0 crd automaatti -08 WH
Joo on tämä kyllä sekavaa. Silloinkun pari vuotta sitten vaihdoin lootan öljyt tuohon omaan rassiin niin sain sen käsityksen että tehdastäyttönä on nimenomaan 2005 alkaen wk/ wh ollut tuolla atf4+ ja 2004 asti wj/wg mersun öljyillä.. Hyvin on pelannut 40tkm atf4:sillakin.
Soittelin myös Jeepin viralliseen huoltoon ja sanoivat laittavan (ainakin -07 malliin) atf4+ öljynvaihdossa..
Soittelin myös Jeepin viralliseen huoltoon ja sanoivat laittavan (ainakin -07 malliin) atf4+ öljynvaihdossa..
wh 3.0 crd -07
Re: Grand Cherokee 3.0 crd automaatti -08 WH
Onko kenellä muuten "varmaa" tietoa siitä, että mitä diagrammia sitä pitäisi katsoa tuon öljyn määrän mittaamiseksi ?
Foorumeita lueskellessa tuolla maailmalla pääsee sellaiseen käsitykseen, että liikkuu 2 eri diagrammia joista toinen NAG1-diagrammi on Jeepin bensamoottoreille ja sitten toinen just näille Jeepin 3.0 CRD moottoreille. Tällä on merkitystä, koska näissä diagrammeissa on selkeästi eroa.
Diesel:
https://drive.google.com/file/d/1DSFdyf ... sp=sharing
Bensa:
https://drive.google.com/open?id=1ZCTss ... XxtqugTN4M
Nämä löytyi jeepforum.com:sta ja olisin laittanut linkin tähän, mutta noiden kuvien katselu vaatii rekisteröitymisen, niin siksi lätkäsin linkit suoraan kuviin. Siellä kerrotaan tarkastusproseduuriksi seuraavanlaista:
Noiden 2 eri diagrammin perusteella tässä siis herää vähän kysymys, että kun noita tikkuja ostaa, niin onko niiden mukana tuleva NAG1-diagrammi sittenkään se ihan oikea diagrammi (Itsellä tikun mukana tullut näyttää juurikin tuon bensamoottorin mukaista kippuraa) ?
Pitäisi löytää tuon Diesel-diagrammin alkuperäinen lähde jostain, niin varmaan selviäisi asia.
Foorumeita lueskellessa tuolla maailmalla pääsee sellaiseen käsitykseen, että liikkuu 2 eri diagrammia joista toinen NAG1-diagrammi on Jeepin bensamoottoreille ja sitten toinen just näille Jeepin 3.0 CRD moottoreille. Tällä on merkitystä, koska näissä diagrammeissa on selkeästi eroa.
Diesel:
https://drive.google.com/file/d/1DSFdyf ... sp=sharing
Bensa:
https://drive.google.com/open?id=1ZCTss ... XxtqugTN4M
Nämä löytyi jeepforum.com:sta ja olisin laittanut linkin tähän, mutta noiden kuvien katselu vaatii rekisteröitymisen, niin siksi lätkäsin linkit suoraan kuviin. Siellä kerrotaan tarkastusproseduuriksi seuraavanlaista:
- Verify that the vehicle is parked on a level surface.
- Remove the dipstick tube cap.
- Actuate the service brake. Start engine and let it run at idle speed in selector lever position "P".
- Shift through the transmission modes several times with the vehicle stationary and the engine idling
- Warm up the transmission, wait at least two minutes and check the oil level with the engine running. Push Oil Dipstick 9336A into the transmission fill tube until the dipstick tip contacts the oil pan and pull out again, read off oil level, repeat if necessary.
- Check the transmission oil temperature using the appropriate scan tool.
- With the transmission in “P”, determine the height of the oil level on the dipstick and using the height, the transmission temperature, and the Transmission Fluid Graph, determine if the transmission oil level is correct.
- Add or remove oil as necessary and recheck the oil level.
- Once the oil level is correct, install the dipstick tube cap.
Noiden 2 eri diagrammin perusteella tässä siis herää vähän kysymys, että kun noita tikkuja ostaa, niin onko niiden mukana tuleva NAG1-diagrammi sittenkään se ihan oikea diagrammi (Itsellä tikun mukana tullut näyttää juurikin tuon bensamoottorin mukaista kippuraa) ?
Pitäisi löytää tuon Diesel-diagrammin alkuperäinen lähde jostain, niin varmaan selviäisi asia.
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä jgc2006, muokattu yhteensä 6 kertaa
Re: Grand Cherokee 3.0 crd automaatti -08 WH
Juu itselläkin oli jonkun aikaa nuo atf4+:t ja toiminta oli mielestäni moitteetonta. Nyt tosin tätä ketjua vähän aikaa seuranneena huuhteluvaihdoin Mercedeksen itsensä hyväksymään MB 236.14 öljyynJ.S kirjoitti:Joo on tämä kyllä sekavaa. Silloinkun pari vuotta sitten vaihdoin lootan öljyt tuohon omaan rassiin niin sain sen käsityksen että tehdastäyttönä on nimenomaan 2005 alkaen wk/ wh ollut tuolla atf4+ ja 2004 asti wj/wg mersun öljyillä.. Hyvin on pelannut 40tkm atf4:sillakin.
Soittelin myös Jeepin viralliseen huoltoon ja sanoivat laittavan (ainakin -07 malliin) atf4+ öljynvaihdossa..

Viimeksi muokannut 1 päivämäärä jgc2006, muokattu yhteensä 8 kertaa
Re: Grand Cherokee 3.0 crd automaatti -08 WH
Noiden diagrammien ero johtunee siitä, että CRD-koneisiin laatikot on rakennettu Saksassa Mursun toimesta ja niiden tyyppikoodi on W5J400 eikä W5A580 mitkä on taas duunattu Chryslerin toimesta. Kyseessä on se ja sama laatikko, paitsi että tuota J400-versiota on modattu hiukan paremmin 3.0L dieseleille (WH) sopivaksi.
Tästä varmaan johtuu, että J400:iin pitää laittaa hiukka enempi sitä öljyä ja siitä erilainen kippura ?!
Näinpä se ATF+4 "suositus" ei välttämättä ole ihan oikea ja tätä tukee Jamantin kommentit (+ se SB) siitä, että pitää käyttää Mursun speksejä öljyn suhteen.
DISCLAIMER:
Amatööri tekee täällä amatöörimästiä nettiselailua ja päättelee omiaan, joten mitään takuita ja varmuuttahan ei tästä päättelystä ole
Viisaammat voi kommentoida...
jk.
Seuraavasta linkistä löytyy lootasta vähän manuaalia ja sieltä kun plärää sivulle 7, niin siitä löytyy WH-mallin tietoja (tosin 2005, mutta lienee sama 2005-2010 ?!? Siis näin arvailen...), jotka täsmää myös tuohon ylläolevaan päättelyyn: https://drive.google.com/open?id=1zYrO6 ... WMcPYJi8WK
jk2.
Merkkihuolto kuittasi juri, että WH 3.0 CRD:ssä on siis W5J400.
jk3.
Täällä muuten myös merkkihuolto on ATF+4 linjalla
Eli merkkipuljut ei yleensä näitä öljyjä edes vaihda ja sitten kun vaihdetaan, niin hyvässä lykyssä se on vain perus drain-tyyppinen vaihto missä öljypohja irti ja valutellaan mitä ulos tulee. Puolethan siinä jää vielä sinne turbiiniin yms. Sitten lätkään ATF+4 vanhojen tehdaslitkujen päälle, jolloin laatikossa lilluu ilmeisimmin 2 eri öljyt ja onko nämä uudet edes ihan oikeatkaan
Tää on niin tätä...
Tästä varmaan johtuu, että J400:iin pitää laittaa hiukka enempi sitä öljyä ja siitä erilainen kippura ?!
Näinpä se ATF+4 "suositus" ei välttämättä ole ihan oikea ja tätä tukee Jamantin kommentit (+ se SB) siitä, että pitää käyttää Mursun speksejä öljyn suhteen.
DISCLAIMER:
Amatööri tekee täällä amatöörimästiä nettiselailua ja päättelee omiaan, joten mitään takuita ja varmuuttahan ei tästä päättelystä ole

Viisaammat voi kommentoida...
jk.
Seuraavasta linkistä löytyy lootasta vähän manuaalia ja sieltä kun plärää sivulle 7, niin siitä löytyy WH-mallin tietoja (tosin 2005, mutta lienee sama 2005-2010 ?!? Siis näin arvailen...), jotka täsmää myös tuohon ylläolevaan päättelyyn: https://drive.google.com/open?id=1zYrO6 ... WMcPYJi8WK
jk2.
Merkkihuolto kuittasi juri, että WH 3.0 CRD:ssä on siis W5J400.
jk3.
Täällä muuten myös merkkihuolto on ATF+4 linjalla

Eli merkkipuljut ei yleensä näitä öljyjä edes vaihda ja sitten kun vaihdetaan, niin hyvässä lykyssä se on vain perus drain-tyyppinen vaihto missä öljypohja irti ja valutellaan mitä ulos tulee. Puolethan siinä jää vielä sinne turbiiniin yms. Sitten lätkään ATF+4 vanhojen tehdaslitkujen päälle, jolloin laatikossa lilluu ilmeisimmin 2 eri öljyt ja onko nämä uudet edes ihan oikeatkaan

Tää on niin tätä...
Re: Grand Cherokee 3.0 crd automaatti -08 WH
Mitä muuten muille WH-omistalle Chrysler näyttää vaihteistoksi Equipment Listingissä? Tiedän, että systeemi osaa näyttää myös W5J400-vaihteiston, mutta omaan diesel-WH:hon tämä näyttää W5A580.
Re: Grand Cherokee 3.0 crd automaatti -08 WH
Varustelulistoja kun purkuautoista katsoo, niin 2005 vuosimallissa väittää dieseleissä olevan W5A580 mutta tätä uudemmissa W5J400. Aikanaan tuli vaihteiston johdinlevy uusittua, ja W5A580:n versio tosiaan paikoilleen meni.