Rasvausta

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
jukka64
Viestit: 18
Liittynyt: 25.07.2009. 1:42
Paikkakunta: Kurikka

Rasvausta

Viesti Kirjoittaja jukka64 » 10.10.2009. 16:48

Tervehdys,
Onkos kellään konstia millä XJ kardaaniristikoihin saapi painettua uudet vaseliinit ilman irroitusta, normi prässin pää ei sinne ainakaan ilman väkivaltaa mahtunut :?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.10.2009. 10:11

Siihen on olemassa sellainen pieni kumirenkaalla varustettu väliadapteri, jolla sen/ne saa rasvattua ihan paikoillaan!! Ei vaan ole ollut oikein aina saatavilla sellaista, mulla on yksi omassa käytössä!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Rasvausta!

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 11.10.2009. 11:10

Joo. ite oon kanssa moista kaivannut, toinen vaihtoehto on jos jostain löytäisi pitkän rasvanipan jonka vaihtaisi rasvauksen ajaksi, mutta empä ole sellaistakaan vielä löytänyt, joten kardaanin pää vaan irti ja ruuvipuristimella laakerikupit pysyy paikallaan rasvauksen ajan.

t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.10.2009. 11:44

Täytyy taas varmaan kysellä, jos noita alkais taas saamaan.....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jukka64
Viestit: 18
Liittynyt: 25.07.2009. 1:42
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja jukka64 » 11.10.2009. 13:12

Kuukkelilla selailtuani löysin tämmösen...oliskohan sopiva?

http://www.vmtools.fi/?s=tuote&tid=11366&sid=438-488

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.10.2009. 13:51

jukka64 kirjoitti:Kuukkelilla selailtuani löysin tämmösen...oliskohan sopiva?

http://www.vmtools.fi/?s=tuote&tid=11366&sid=438-488
Jep, just tuommonen se on!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 11.10.2009. 21:13

Auttaako siihen jos nostaa takapään ilmaan että tulee vähän enemmän kulmaa niveliin?
Jostain syystä minä en ole omassa autossa huomannut tätä ongelmaa. Voisiko johtua 2" korotuksesta, en ole koskaan kokeillut kokonaan ilman mitään korotuksia, vai onko mulla vain erilainen prässi.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

kuningaskulkuri
Viestit: 129
Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 12.10.2009. 5:59

Minä taisin IKH:lta ostaa moottorisahojen laippooihin tarkoitetun pikku prässin jolla sai hienosti ristikot rasvattua.. No nykyäänhän mulla ei enää ole ongelmia kun tuo jaappanin insinjööri on osannut laittaa nipat ristikoihin..

Kirjoita vastaus