Moottorin forttaus ja automaatti
Moottorin forttaus ja automaatti
Ajattelin käyttää fortet koneessa. Autoahan pitää käytellä paikoillaan huuhtelun ajan suht kauan. Miten toimia cherokeen automaattilaatikon kans, kun pitkä tyhjäkäynti ilmeisesti tekee hallaa automaatille? Renkaat ilmaan ja vinguttaa D:llä operaatio läpi? Vai ihan vaan paikoillaan keppi N tai P -asennossa?
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Missä sanotaan että tekee hallaa? En ole huomannut.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Eiköhän kannata toimia tuotteen valmistajan ohjeen mukaan?
Kysyt myyjältä ja luet paketin kyljestä.
t. Ismo Ämmä
Kysyt myyjältä ja luet paketin kyljestä.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Automaateista yleensä,lähinnä muiden merkkien foorumeilla spekuloitu tuota että paikallaan pitkään käyttäminen vois saada vahinkoa aikaan laatikossa.. eli meinaatko Jamant että pesun voi tehdä huoletta paikallaan käytellen? Onko väliä kummassa asennossa keppi on, P tai N?
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Noi on varmaan jotain vanhojen ZF- laatikoiden höpöhöpöjä missä oli kaikenlaisia nerokkaita toteutuksia..
Kuten Jamant totesi, ei ole mitään merkitystä XJ:n Aisin-warnerin AW4- laatikossa. Pidä P- asennossa vaikka koko päivän tyhjäkäynnillä jos siltä tuntuu.
Chryslerin takavetolaatikoissa (eli nuo vanhat 727, 904, 30/32RH, sekä niiden uudemmat neliportaiset versiot A500, A518, A618, 42-48RH/RE) litku ei kierrä jäähdyttimelle P- asennossa, mutta N- asennossa kiertää. Eikä silläkään nyt oikeastaan ole väliä, koska ei laatikko ylikuumene vaikka pitäisi kuinka pitkään P- asennolla.

Chryslerin takavetolaatikoissa (eli nuo vanhat 727, 904, 30/32RH, sekä niiden uudemmat neliportaiset versiot A500, A518, A618, 42-48RH/RE) litku ei kierrä jäähdyttimelle P- asennossa, mutta N- asennossa kiertää. Eikä silläkään nyt oikeastaan ole väliä, koska ei laatikko ylikuumene vaikka pitäisi kuinka pitkään P- asennolla.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Jees. Eikait siinä sitten muuta ku fortet koneeseen.
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Ei nyt ihan täysin satu otsikkoon, mutta mikähän voi olla vikana kun eilen ilmeni, että laatikko ei kierrätä öljyjä jäähdyttimelle. Tarkemmin sanottuna maantiellä alkoi lämpötila laskea jäähdyttimelle menevässä linjassa ja sitten nakkasi OD:n pois päältä ja pysähdyin ihmettelemään, niin laatikon öljypohja oli polttavan kuuma, mutta jäähdyttimen putket kylmät.
Voiko olla särkynyt jotain kun aikaisemmin oli pari jumitusta, missä joutui melko pitkään vekslaamaan eteen ja taakse lumihangessa ja välillä taisi olla jonkin verran kierroksia koneessa suunnan muuttuessa
Auto siis 5.9 zj
Voiko olla särkynyt jotain kun aikaisemmin oli pari jumitusta, missä joutui melko pitkään vekslaamaan eteen ja taakse lumihangessa ja välillä taisi olla jonkin verran kierroksia koneessa suunnan muuttuessa

Auto siis 5.9 zj
Grand Cherokee 5.9 Ltd
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
No jos ei mene liemet jäähdyttimelle ollenkaan, niin on melkein oltava putki tukossa.
Öljy menee 46RE:ssä momentinmuuntimelta venapöydän yhden ylivaihteen venttiilin "painepuolen" kautta suoraan jäähdyttimelle.
RE- sarjan laatikot kytkee ylivaihteen automaattisesti pois päältä kun lootan lämpöanturi kertoo että liemen lämpö on n.126 celsiusta tai yli.
Öljy menee 46RE:ssä momentinmuuntimelta venapöydän yhden ylivaihteen venttiilin "painepuolen" kautta suoraan jäähdyttimelle.
RE- sarjan laatikot kytkee ylivaihteen automaattisesti pois päältä kun lootan lämpöanturi kertoo että liemen lämpö on n.126 celsiusta tai yli.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Pitänee käyttää linjat irti ja tutkia, että mikä siellä ahistaa.. Ei tuosta varmaan olis pahitteeksi muutenkaan käyttää laatikkoa pöydällä ja tutkia miltä näyttää.. Jos samalla nostais huohotuksenkin ylemmäksi.
Grand Cherokee 5.9 Ltd