Tervehdys,
Tarvitsisin tiedon siitä, että onko -92 Chrysler 8,25 lukkoperän välitys sama, kuin Dana 35C lukkoperän välitys -99 TD Cherokeessa. 8.25 perä on 4.0 L automaatista. Molemmissahan on periaatteessa Dana 30 etuperä, vaikka 8.25 perän omaavassa autossa oli parempi jakolaatikko seka-ajoon. 342, jos oikein muistin?
Toinen kysymys on abs.n hammastuksesta, saako sellaisen jälkiasennettua 8.25 perään ja paljonkohan noista rattaista pitää maksaa?
Kiitos etukäteen, jos vastauksia löytyy?
XJ -99 TD.n Dana 35 C perävälitys?
XJ -99 TD.n Dana 35 C perävälitys?
Jeep on aito jeeppi.
Re: XJ -99 TD.n Dana 35 C perävälitys?
4.0 litran automaatin perässä on lähes poikkeuksetta 3.55 välitys, jossain harvoissa on 3.73Tracker kirjoitti:Tervehdys,
Tarvitsisin tiedon siitä, että onko -92 Chrysler 8,25 lukkoperän välitys sama, kuin Dana 35C lukkoperän välitys -99 TD Cherokeessa. 8.25 perä on 4.0 L automaatista.
Dieseleissä kait on ainakin 3.73 ja 4.10 välityksiä, voi kait niissä olla 3.55:kin. Ei muuta kuin perää pyörittämään ja laskemaan, mutta varminta on avata banjon kansi omasta ja tsekata mikä se välitys oikeasti on.
Kaikissa on käytännössä Dana30 edessä, ei periaatteessa. Taka- akselin tyypillä ei ole yhtään mitään tekemistä jakolaatikon kanssa. XJ:ssä on '88 alkaen jakoaskina joko 231 tai 242, ja kumpi tahansa jakolaatikko voi olla aivan minkä tahansa moottorin ja vaihdelaatikon jatkeena taka-akselista, varustesasosta ja vuosimallista riippumatta.Molemmissahan on periaatteessa Dana 30 etuperä, vaikka 8.25 perän omaavassa autossa oli parempi jakolaatikko seka-ajoon. 342, jos oikein muistin?
231:ssä on takaveto, hidas ja nopea kiinteä neliveto. 242 muuten sama, mutta lisänä on 4 full time, millä voi ajaa missä tahansa olosuhteissa nelivedolla (myös siis vaikkapa kuivalla asvaltilla).
8.25:n vetareissa ei ole paikkaa ABS- kehille, joten käytännössä 8.25:een ei saa asennettua ABS- kehiä mitenkään helposti ja järkevästi. XJ:ssä ABS- jarrullisessa on AINA ollut Dana35 takana tehtaalta lähtiessään, siihen ei ole poikkeuksia.Toinen kysymys on abs.n hammastuksesta, saako sellaisen jälkiasennettua 8.25 perään ja paljonkohan noista rattaista pitää maksaa?
Akselina 8.25 on parempi, lähes D44 vahvuinen jos on 29- spoorinen malli.
Jos sulla on ABS:iton XJ, niin älä edes haaveile ABS- jarruista. Ihan turhaa ja hölmön hommaa niitä siihen virittää. Jos on ABS- jarrullinen ja tarttet vahvempaa akselia, niin etsit tilalle Ford 8.8- akselin Ford Explorerista. Sen ABS- hammaskehää (banjokopan sisällä lautaspyörän yhteydessä) modaamalla ABS:it saa toimimaan, ja akseli itsessään on vahvempi kuin D44.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: XJ -99 TD.n Dana 35 C perävälitys?
Kiitos perusteellisesta vastauksestasi!
Aikoinaan minulla oli kaksikin kyseistä Exploreria, joista vaihteistovikainen uusilla mekaanisilla napalukoilla tuli optiona varaosiksi. Se optio jäi käyttämättä ja ehjänkin vaihdoin pienempiruokaiseen, kun 4.0 ruisku oli minulle kallis ajella.
Nettiautosta löytyy Iisalmesta vähän ajettu 4.0 8.25 perä parilla sadalla, jos jollekin käy? Dieseliini kun ei sitten käynyt. Löysin muuten linkin perävälityksiin itsekin äskettäin: http://www.mud-club.com/index.php?topic=69555.0
Aikoinaan minulla oli kaksikin kyseistä Exploreria, joista vaihteistovikainen uusilla mekaanisilla napalukoilla tuli optiona varaosiksi. Se optio jäi käyttämättä ja ehjänkin vaihdoin pienempiruokaiseen, kun 4.0 ruisku oli minulle kallis ajella.
Nettiautosta löytyy Iisalmesta vähän ajettu 4.0 8.25 perä parilla sadalla, jos jollekin käy? Dieseliini kun ei sitten käynyt. Löysin muuten linkin perävälityksiin itsekin äskettäin: http://www.mud-club.com/index.php?topic=69555.0
Jeep on aito jeeppi.