Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
-
sili
- Viestit: 147
- Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
- Paikkakunta: Rauma
Viesti
Kirjoittaja sili » 26.09.2009. 20:29
Mersun sinänsä kestävän ja hyvän koneen tyyppivika on että alkavat suuttimet vuotamaan. Korjauksena suuttimet irti ja prikka alle (jos kauemmin "falskannut", vaatii koneistusta?)
Homma on sinänsä yksinkertainen ja prikat maksavat parisenkymppiä MUTTA...
Paikallinen dieselkorjaamo valisti minua että taaimmaisen suuttimen hoitaminen vaatii koneen poisottamisen!!

Ja ymmärrettävästi maksaa paljon!
Onko Teillä arvoisat Jeep harrastajat parempaa tietoa tai joku taikakonsti jota korjaamomme ei ole hoksannut??
Tuntuu kuin menisi noin 1000 egee vähän niinkuin "hukkaan"...
-
WJ
- Viestit: 9
- Liittynyt: 26.07.2008. 23:48
- Paikkakunta: Savonlinna
Viesti
Kirjoittaja WJ » 27.09.2009. 9:47
sili kirjoitti:Mersun sinänsä kestävän ja hyvän koneen tyyppivika on että alkavat suuttimet vuotamaan. Korjauksena suuttimet irti ja prikka alle (jos kauemmin "falskannut", vaatii koneistusta?)
Homma on sinänsä yksinkertainen ja prikat maksavat parisenkymppiä MUTTA...
Paikallinen dieselkorjaamo valisti minua että taaimmaisen suuttimen hoitaminen vaatii koneen poisottamisen!!

Ja ymmärrettävästi maksaa paljon!
Onko Teillä arvoisat Jeep harrastajat parempaa tietoa tai joku taikakonsti jota korjaamomme ei ole hoksannut??
Tuntuu kuin menisi noin 1000 egee vähän niinkuin "hukkaan"...
Sen takimmaisen suihkun saa irti kun tekee reiän yläpuolella olevaan peltiin. Suihku nousee sen jälkeen nätisti ylös tuulilasin alapuolelta.
-
sili
- Viestit: 147
- Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
- Paikkakunta: Rauma
Viesti
Kirjoittaja sili » 27.09.2009. 11:41
No ehdotin tuota mutta sanoi että tuulilasi tiellä. Onko jossain todistettavasti tehty näin? Säästäisi työtä valtavasti...
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 27.09.2009. 12:31
Ainakin ennen Diesel-Laite Espoossa on noita tehnyt (ainakin silloin kun Ari vielä eli) ja ei mun mielestä ole tehnyt reikiä mihinkään tai irrottanut konetta nokalta, kiúmityynyjen pultit pois ja konetta lasketaan tarpeeksi alaspäin tunkilla!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
WJ
- Viestit: 9
- Liittynyt: 26.07.2008. 23:48
- Paikkakunta: Savonlinna
Viesti
Kirjoittaja WJ » 18.10.2009. 17:35
sili kirjoitti:No ehdotin tuota mutta sanoi että tuulilasi tiellä. Onko jossain todistettavasti tehty näin? Säästäisi työtä valtavasti...
Silloin kun kyseisellä koneella oleva auto oli pihassa, siihen tehtiin suihkun tiivisteen vaihto reiän kautta. Tiivistepinnat pitää kannen puolelta puhdistaa siihen soveltuvalla työkalulla ja tila on sen verran ahdas ettei MB:n työkalu mahdu sinne. Siihen tarkoitukseen tehty erikoistyökalu löytyy ainakin Autohuolto M Auviselta Rantasalmelta ja on kokemustakin tiivisteiden vaihdosta !