Terve!
Leväytin tuossa Cherokeeni perän jotta selviäisi mistä vedossa johtuva jurina tulee. Perähän on Dana 35, ilman c-klippejä.
Nyt seuraakin kysymys: passaako vetoakseleissa olla päittäisvälystä?
Siis vetarit kiinni akselissa, pari milliä päittäissuuntaista välystä. C-klippiakselissa hyväksyttävää, mutta entä tässä?
Vetarit kun irrotin, liikkuu laakerin sisäkooli akselilla, eli välys ei taida tulla laakerista. Kuuluuko laakerin näin tehdä? Eikö krymppirenkaan pitäisi olla sisäkoolissa kiinni? Laakeri oli kartiorullalaakeri, joten välystä ei siis pitäisi olla itse laakerissa, jos on kunnossa.
Ja jurina muuten johtui kuskin puolen poskilaakerista, sekä kooli että rullat olivat kuopilla.
XJ -89 35 Danan pyöränlaakerit
Eli vanhempi kuin -90:nen auto?? Kartiorullalaakerissa ei pitäisi olla päittäisvälystä, mutta kyllä niissä tuntuu välillä olevan, omassa -89 Comanchessakin on, ei ole mulla eiheuttanut mitään (vielä)!! Ohjeistuksen mukaan ei pidä olla välystä...
Ja sen lukitusrenkaan pitää olla ihan kiinni siinä laakerin sisäkoolissa, käytännössä ne prässätään samalla kertaa paikoilleen (silloin se lukitusrengas työntää sen laakerin paikoilleen, ei jää vajaaksi)!! Ja laakerinkin pitäisi olla prässitiukka, ei pidä sisäkoolin liikkua mihinkään!!!
Ja sen lukitusrenkaan pitää olla ihan kiinni siinä laakerin sisäkoolissa, käytännössä ne prässätään samalla kertaa paikoilleen (silloin se lukitusrengas työntää sen laakerin paikoilleen, ei jää vajaaksi)!! Ja laakerinkin pitäisi olla prässitiukka, ei pidä sisäkoolin liikkua mihinkään!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Valmistenumeron perusteella -89, 2,1 turpotiisseli.
No näin itsekin olen asian järkeillyt tuon laakerin suhteen, ja ihmettelin kovasti asiaa. Onkohan asennusvaiheessa jäänyt lukitusrengas liian kauas? Itse lukkorengas on paikallaan, ja kovasti, joten luultavasti ei ole "painettu pohjaan asti".
Ja samoin sisäkoolin liikkuminen ihmetytti, täytyy kokeilla uudella laakerilla mitä tapahtuu. Onko kokemusta kuluneista vetoakseleista tällä laakerirakenteella? Siis tuosta laakerin kohdalta.
No näin itsekin olen asian järkeillyt tuon laakerin suhteen, ja ihmettelin kovasti asiaa. Onkohan asennusvaiheessa jäänyt lukitusrengas liian kauas? Itse lukkorengas on paikallaan, ja kovasti, joten luultavasti ei ole "painettu pohjaan asti".
Ja samoin sisäkoolin liikkuminen ihmetytti, täytyy kokeilla uudella laakerilla mitä tapahtuu. Onko kokemusta kuluneista vetoakseleista tällä laakerirakenteella? Siis tuosta laakerin kohdalta.
Ei ole koskaan tullut moista vastaan, aina on ollut laakerit pohjassa ja lukkorenkaat samaten!! Asennusvirhe sattunut jollain!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1