Käyttökokemuksia XJ:stä?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Timo L

Re: Käyttökokemuksia XJ:stä?

Viesti Kirjoittaja Timo L » 18.03.2018. 14:50

Jorma kirjoitti:Ihan vain kysymyksenä alkupään XJ 'stä, joskus limitedissä on ylänäyttökin. Mikä limited-malli se on, eikö niissä yleensä ole vain kaukosäätimen vastaanotin siinä kohtaa?
Kyllä limitedeissä tuli ainakin jossain kohtaa elämää ylänäyttö missä on kompassi ja olikohan siinä jotain muutakin. Mm. meillä aikanaan Malesiassa olleessa '95- vuosimallin Limited- varustetason XJ:ssä (silloin tehdasuusi) oli ylänäyttö kompassilla, aluminiiset astinlaudat yms..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Jorma

Viesti Kirjoittaja Jorma » 18.03.2018. 17:15

Toi oli Renix-malli, ilman astinlautoja. Ulkoa katsottuna samanlainen kuin muutkin. Lieneekö sitten ollut valinnaisvarusteena aikanaan kun ei sitä kaikissa ole.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Tracker

Viesti Kirjoittaja Tracker » 19.03.2018. 10:10

Terve,

390 000 kilometriä ajettu XJ 2.5 TD -99 on minulla järjestyksessä kuudeskymmenes autoni, jonka itse asiassa sain ostettua tonnilla itselleni viisikymmenvuotislahjaksi käyttöauton ja enduron rinnalle (käyttöauton myin tarpeettomana ja enduroon tuli 100 kilometriä vuoden ajokautena, kun Jeep hoiti molemmat liikkumisen tarpeet).

Auto on lähes ruosteeton Forrest Green-värillä ja tekniikkaakin on sopivasti uusittu ennen minulle tuloa (kannet, jotka menivät melko uutena, kytkin ja vesipumppu). Perä huutaa vieläkin vaikka vasemman vetarin vaihdoin pyöränlaakereineen. Persoonallinen kaarreujellus vain jatkuu, joten pitää laittaa kuntoon, ennen kuin hiljenee lopullisesti, kuten kävi K5 Diesel-blazerissa.

Etuikkunoiden sähköiset nostimet ääntävät, mutta siinäpä se, muuta ei tapahdukaan. Käytetyt osat löytyy, kunhan takatalvi hellittää niin pitäne perehtyä? Kysymyksessä on siis minulle auto, joka ei koskaan valmistu "myyntikuntoon", kuten on monille aikaisemmille autoilleni käynyt merkistä riippumatta.

Jeep Cherokee XJ on todella mahtava harrasteauto, jolle ei ole vierasta lähes tuhannen kilometrin siirtymät, sen paremmin kuin arkiajot kesät talvet. Metsäteillä Jeeppi on kotonaan. Vertailun vuoksi totean, että luotan Cherokeehen syvässä lumessa paljon enemmän kuin Land Cruicer BJ.n etenemiseen aikoinaan (kolmasti traktorin perässä). Liekkö syynä lukkoperä, paremmat renkaat, kokeneempi kuski vai parempi maasturi? Ford Explorer uusilla All Terraineilla oli myös hyvä, mutta kokemukset jäivät vähiin 4.0 litraisen bensakutosen tai rahanpuutteen takia.

Käyttökulut pakettiautona ovat varsin kohtuulliset, eli polttoainetta palaa vähän isommilla renkailla (235/75/15: +5%) 7,5-10,5-11,5/100 km (kattokonsolin ajotietokoneen mukaan) riippuen vuodenajasta ja lumen syvyydestä. Veroja menee 77€/a polttoaineen osalta ja käyttömaksua massan mukaan päälle. Liikennevakuutus on täysillä alennuksilla alle 110€/a ja tilastollisena mittarina luotettavuuden suhteen toimiva pikkukasko hinauspalvelulla on 90€/a.

Cherokee on hauskin ajettava mitä minulle on koskaan osunut tähän mennessä, suosittelen jos jeeppiä missä tarvitset, niin aito Jeep on luontevin valinta, ainakin minulle!
Jeep on aito jeeppi.

Kirjoita vastaus