Jeep KJ:n moottorit

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Avatar
bilbo4u
Viestit: 87
Liittynyt: 05.08.2014. 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Jeep KJ:n moottorit

Viesti Kirjoittaja bilbo4u » 27.04.2017. 22:47

Kun Facebookin Jeep Liberty palstaa lukee, niin todella usealla kommentoijalla on moottorit menneet minusta aika vähän ajon jälkeen. Oli kyseessä sitten dieseli tai bensa, niin aika vähän mittarissa on ollut.
Onko tässä kyseessä jenkkien autojen kiertoon liittyvä asia (muutama vuosi ja sitten auto paaliin), vai mikä?
Itsellänikin on autossa jo kolmas kone menossa - CRD 2,8, eikä mittarissa ole kuin alle 250000. Toisaalta kuitenkin sama kone on Chryslerin Voyagerin keulalla vetänyt lootaa perässän todella pitkiäkin matkoja.
Mikä niistä moottoreista on se varmin? 2,4 - 3,7 - 2,5D - 2,8D.

Eurooppalaisilla ja japanilaisilla moottoreilla mennään paljon pidemmälle.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: Jeep KJ:n moottorit

Viesti Kirjoittaja kozel » 28.04.2017. 20:20

Mulla jeepis eka moottori menossa.. 350tkm.

2.5 ja 2.8 CRD koneis ei juuri mitään merkittäviä eroja. Tilavuus merkittävin ero.
Enemmän eroa kun vertailee ensimmäisen ja toisen sukupolven moottoria.
kozel@ircnet

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Re: Jeep KJ:n moottorit

Viesti Kirjoittaja Hunter » 11.05.2017. 8:07

Niin, itse ajoin Kj jeepulalla 10 vuotta samalla koneella. 2,5 crd ja mittarissa oli reipas 300tkm kun siitä luovuin, eikä koneessa ollut mitään mainittavaa vikaa. Kytkinki kesti ton kilsamäärän vaikka kärryjä ja vaunuja vedettiin. Kampiakselin pään stefa alkasi tiputtelemaan öljyä ja perä alkasi mouruamaan kylläkin.
Jeep Cherokee KJ 2,5 CrD
Jeep Grand Cherokee 3,0 Crd Limited

Tracker
Viestit: 143
Liittynyt: 03.04.2017. 13:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jeep KJ:n moottorit

Viesti Kirjoittaja Tracker » 19.03.2018. 23:35

Itse välttäisin kokemuksen perusteella ainakin japanilaisista Toyotan väljiä bensakoneita ja Nissanin laakerivikaisia dieseleitä, sekä Mercedes Benzin ruiskutusvikaisia dieseleitä varauksin.

Jeepin diesel-työkoneet VM-Dieseliltä ovat ammattikäyttöön alunperin suunniteltuja koneita, joissa yksilöt, lue käyttäjien ymmärrys katukäytössä, vaikuttaa eniten vikaantumattomuuteen.

Lainkaan sinua syyllistämättä epäonnisessa tilanteessa, niin ovatko kaikki ostamasi dieselit olleet varmasti uusia, vai juuri mahdollisten edellisten käyttäjien pilaamia?

Nykyinen autoni on hieman alle 400 kiloa ajettu 2.5 litrainen TD-intercooler Cherokee, johon on vikoja korjattu melko uutena, mutta vielä näkyy laite palvelevan luotettavasti ja taloudellisesti kokonaisuuden huomioiden.

Onnea oman luotettavan ja taloudellisen Jeeppisi hankintaan!
Jeep on aito jeeppi.

Kirjoita vastaus