Power Steering Fluidia laatikkoon ATF+4:n sijaan?
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Power Steering Fluidia laatikkoon ATF+4:n sijaan?
Mitenkähän mahtanee käydä laittaa tehostimen kirkasta öljyä (esim. Mag1 OEM PSF) WJ:n laatikkoon ATF+4:n jatkoksi/täytteeksi? Kummastakin datasheetistä löytyy Chryslerin koodi MS9602, joten sikäli pitäisi käydä, mutta lieneekö ATF+4:ssä jotain sellaisia esim. kitka-aineita, mitä tehostinöljyssä ei ole? Pikkulisukkeena olen tuota käyttänyt mutta miten mahtaa käydä, jos laittaa enemmän?
Raha ja romut rauhottaa.
Re: Power Steering Fluidia laatikkoon ATF+4:n sijaan?
Tuollainen ainakin löytyi:
http://www.moparinternational.com/asset ... ec2014.pdf
Siellä lukee Power steering fluid- listauksen kohdalla yhdessä vaihtoehdossa seuraavaa:
POWER STEERING AND BRAKE FLUIDS: 68218064GA (old number) -> 05166226AA (new number) -> POWER STEERING FLUID +4 -> Convenient, easy-to-pour, pint-sized container. Meets Chrysler material specification for post 1998 Chrysler power steering systems that require MS-9602 fluid. Compatible with ATF+4."
Eli ainakin tuon mukaan jos PSF- liemen purkin kyljessä lukee Chrysler MS-9602- yhteensopiva, niin se on ATF+4:n kanssa yhteensopivaa.
http://www.moparinternational.com/asset ... ec2014.pdf
Siellä lukee Power steering fluid- listauksen kohdalla yhdessä vaihtoehdossa seuraavaa:
POWER STEERING AND BRAKE FLUIDS: 68218064GA (old number) -> 05166226AA (new number) -> POWER STEERING FLUID +4 -> Convenient, easy-to-pour, pint-sized container. Meets Chrysler material specification for post 1998 Chrysler power steering systems that require MS-9602 fluid. Compatible with ATF+4."
Eli ainakin tuon mukaan jos PSF- liemen purkin kyljessä lukee Chrysler MS-9602- yhteensopiva, niin se on ATF+4:n kanssa yhteensopivaa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Re: Power Steering Fluidia laatikkoon ATF+4:n sijaan?
Joo mää tutkailin eilen nettiä vähän tarkemmin ja useemmassa paikassa oli samanlaisia mainintoja. Kun ostin purkit aikoinaan South West Tradesta, niin myyjä ei tietenkään suositellut moista temppua, kun ei selkeesti tiennyt. Tehostimessa kun ei ole samanlaisia kuluvia kitkapintoja kuin lootassa, niin sillä perusteella voisi olettaa ettei ihan samaa roinaa ole, mutta ilmeisimmin tosiaan on MS-9602-hyväksynnän & ATF+4 compatible maininnan takia yhteensopiva kuten epäilinkin.
MAG1:n sivuilta tuo sama on tuotteiden datasheetien kautta löydettävissä, vaikka niitä joutuu melkoisesti penkomaankin. Vaikuttaa siltä, että halutaan myydä samaa kamaa eri purkeissa (=lisää myyntiä), vaikka yhdellä pärjäisi. Ja kun tuo MAG1:n OEM PSF on kirkasta, niin se sopii muidenkin kuin punaisten tehostinnesteiden kanssa kuten mm. RedLinen sikahintainen MS-5931. Sikäli hyvä, niin autojen/merkkien vaihtuessa ei tartte joka kerta ostaa kaikkia purkkeja uusiksi ja pitää hyllyssä montaa vajaata.
MAG1:n sivuilta tuo sama on tuotteiden datasheetien kautta löydettävissä, vaikka niitä joutuu melkoisesti penkomaankin. Vaikuttaa siltä, että halutaan myydä samaa kamaa eri purkeissa (=lisää myyntiä), vaikka yhdellä pärjäisi. Ja kun tuo MAG1:n OEM PSF on kirkasta, niin se sopii muidenkin kuin punaisten tehostinnesteiden kanssa kuten mm. RedLinen sikahintainen MS-5931. Sikäli hyvä, niin autojen/merkkien vaihtuessa ei tartte joka kerta ostaa kaikkia purkkeja uusiksi ja pitää hyllyssä montaa vajaata.
Raha ja romut rauhottaa.
Re: Power Steering Fluidia laatikkoon ATF+4:n sijaan?
Ehkä ne on eri purkeissa juuri sen värin takia 
Se on kuitenkin ihan kätevää että vaihteistoöljy on punaista niin tietää heti mistä se on peräisin jos alkaa jostain vuotamaan

Se on kuitenkin ihan kätevää että vaihteistoöljy on punaista niin tietää heti mistä se on peräisin jos alkaa jostain vuotamaan
