Viisi vuotta Jeepin omistajana sain vihdoin rekisteröityä itseni tälle keskustelupalstalle.
Eli omistan Jeepin:
- Jeep Wrangler CRD 2007
- vaihteisto 545RFE
- ajettu 216 000km.
- Jeepissä korotusta 2" ja 33" renkaat muuten perusmallia (Sport)

Seuraavaa ongelmaa havaittavissa:
- vaihteisto antaa vikakoodia P2704 (Inadequate Element Volume 4C)
- Jeepin oma diagnostiikka (virrat päälle/pois/päälle/pois/päälle) ei näytä mitään vikakoodia
- Luotetin vikakoodit merkkiliikkeessä ja tulos sama vain P2704
- Vikakoodin saa nollattua, mutta aika pian se sieltä pullahtaa uudelleen
Taustatietoa:
- vaihteistoöljyt-/suodatin on vaihdettu 90 000km (Autokeskus)
- minun omistusaikana sama tehtiin 180 000km ja vaihteistöoljyä meni laskun mukaan 8,5l
- viimeisessä vaihdossa öljymerkiksi tuli Liqui-Moly Top Tec ATF 1200
Muita havaintoja:
- Overdrive OFF asennossa vaihteisto käyttää 1, 2, 3 vaihdetta ei nelosta saati vitosta, onko OK?
- maantieajossa vaihteisto vaihtaa aina vitoselta kolmoselle ja takaisin kuormitustilanteen mukaan
- vaikuttaa siltä, että nelosvaihdetta ei käytettäisi ollenkaan, tosin ne on välityssuhteeltaan hämmentävän lähellä toisiaan (46km/h / 1000rpm, 51km/h / 1000rpm)
Kannattaako olla huolissaan? Minusta vaihteisto on aina toiminut tuolla tavalla tai sitten se on vain huonoa muistia
Laatikossa on nyt varmaankin Moparia ja Liqui-Moly:a sekaisin.
Ja jos pitää olla huolissaan, niin onko antaa suositusta Pääkaupunkiseudulla sijaitsevasta huoltoliikeestä? Lieneekö järkevää viedä vaiheistoihin erikoistuneeseen korjaamoon.
Itse asun Nurmijärvellä. Pitäisi löytää sellainen huolto, josta löytyy laitteisto, jolla voisi vaihteistoa ajaa "testiohjelmalla"
Lopuksi se, että uskaltaako autolla ajaa välittämättä asiasta. Netistä hakemalla löytyy hurjasti vikamahdollisuuksia

Kiitokset avusta.