Wrangler JK 545RFE ja P2704

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
ibi65
Viestit: 17
Liittynyt: 14.06.2018. 12:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Wrangler JK 545RFE ja P2704

Viesti Kirjoittaja ibi65 » 14.06.2018. 13:44

Heips!

Viisi vuotta Jeepin omistajana sain vihdoin rekisteröityä itseni tälle keskustelupalstalle.

Eli omistan Jeepin:
- Jeep Wrangler CRD 2007
- vaihteisto 545RFE
- ajettu 216 000km.
- Jeepissä korotusta 2" ja 33" renkaat muuten perusmallia (Sport) :shock:

Seuraavaa ongelmaa havaittavissa:
- vaihteisto antaa vikakoodia P2704 (Inadequate Element Volume 4C)
- Jeepin oma diagnostiikka (virrat päälle/pois/päälle/pois/päälle) ei näytä mitään vikakoodia
- Luotetin vikakoodit merkkiliikkeessä ja tulos sama vain P2704
- Vikakoodin saa nollattua, mutta aika pian se sieltä pullahtaa uudelleen

Taustatietoa:
- vaihteistoöljyt-/suodatin on vaihdettu 90 000km (Autokeskus)
- minun omistusaikana sama tehtiin 180 000km ja vaihteistöoljyä meni laskun mukaan 8,5l
- viimeisessä vaihdossa öljymerkiksi tuli Liqui-Moly Top Tec ATF 1200

Muita havaintoja:
- Overdrive OFF asennossa vaihteisto käyttää 1, 2, 3 vaihdetta ei nelosta saati vitosta, onko OK?
- maantieajossa vaihteisto vaihtaa aina vitoselta kolmoselle ja takaisin kuormitustilanteen mukaan
- vaikuttaa siltä, että nelosvaihdetta ei käytettäisi ollenkaan, tosin ne on välityssuhteeltaan hämmentävän lähellä toisiaan (46km/h / 1000rpm, 51km/h / 1000rpm)

Kannattaako olla huolissaan? Minusta vaihteisto on aina toiminut tuolla tavalla tai sitten se on vain huonoa muistia
Laatikossa on nyt varmaankin Moparia ja Liqui-Moly:a sekaisin.

Ja jos pitää olla huolissaan, niin onko antaa suositusta Pääkaupunkiseudulla sijaitsevasta huoltoliikeestä? Lieneekö järkevää viedä vaiheistoihin erikoistuneeseen korjaamoon.
Itse asun Nurmijärvellä. Pitäisi löytää sellainen huolto, josta löytyy laitteisto, jolla voisi vaihteistoa ajaa "testiohjelmalla"
Lopuksi se, että uskaltaako autolla ajaa välittämättä asiasta. Netistä hakemalla löytyy hurjasti vikamahdollisuuksia :|

Kiitokset avusta.
Jeep Wrangler JKU CRD 2007 flame red!

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Wrangler JK 545RFE ja P2704

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.06.2018. 23:09

Toi laatikkohan testaa täyttönopeuksia niistä osioista, joita ei just nyt käytetä. Vikakoodi on just liian hidas täyttyminen ilmeisesti 4C osiossa (mitä se sitten tarkoittaakin, ulkoa en muista). Mulla on pihalla jo yksi laatikkovammainen 545RFE, tosin WJ-koppaisessa. Sun tapauksessa vois korjaantua solenoidien vaihdolla, pitäis ajaa joku testiohjelma yms....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

ibi65
Viestit: 17
Liittynyt: 14.06.2018. 12:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Wrangler JK 545RFE ja P2704

Viesti Kirjoittaja ibi65 » 15.06.2018. 7:16

Kiitoksia Jamantille vastauksesta.

http://etereman.com/blog/fiat-transmiss ... #more-9871
Täältä löytyi kirjoitus, että kaksi ylintä vaihdetta olisi ns. overdrive vaihteita eli se selittäisi sen, että miksi overdrive OFF asennossa käytetään kolmea alinta vaihdetta. Ajoin aamulla töihin tuolla overdrive off moodilla ja vikakoodi ei aktivoitunut. Eli taitaapi solenoidipaketti mennä tilaukseen.

Tarviiko solenoidipaketin vaihdon jälkeen auton softalle määritellä tietoja vaihdetusta osasta?

Autolla voi varmaan ajella kun ei aktivoi muuta vikakoodia?
Jeep Wrangler JKU CRD 2007 flame red!

ibi65
Viestit: 17
Liittynyt: 14.06.2018. 12:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Wrangler JK 545RFE ja P2704

Viesti Kirjoittaja ibi65 » 04.07.2018. 12:42

Moi lukijoille

Jeepin vikakoodi on nyt saatu poistettua. Vaihteistossa oli 1.5l liian vähän öljyä. Samalla vaihteistoon laitettiin lisäaineistusta.
Ohjeena oli se, että seuraavan kerran laittaa Mopar ATF +4:sta. Mutta nyt vaihteisto toimii ja vaihtaa nätisti.

Tosin Mopar ei öljyjä valmista, mutta mistä tietää mistä öljynsä tilaavat, joten parempi käyttää heidän tuotetta.
Tämä Liqui Moly ATF 1200 ei ollut riittävän hyvää vaikka luokitus täytti speksit. Ei merkkiliike aina (varsinkaan uusi) tiedä asioita.

Hämeenlinnan American Power liike saa kiitokset tästä :)
Jeep Wrangler JKU CRD 2007 flame red!

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Wrangler JK 545RFE ja P2704

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.07.2018. 13:53

Mulla on Moparin ATF+4:ää 5 litran astioissa, ei ole vaan halpaa, mutta löytyy hyllystä tarvittaessa....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Wrangler JK 545RFE ja P2704

Viesti Kirjoittaja Timo L » 04.07.2018. 16:26

Se nyt vaan kannattaa ihan oikeasti laittaa autoon aina ne aineet mitä valmistaja on speksannut. Nuo moniluokitusöljyt ja muut litkut on niin nähtyjä, että toimii usein joko huonosti, tai sitten vielä huonommin..
Ensin _ehkä_ säästetään hitunen liemen hinnassa, sitten ostetaan lisäainetta kun ei toimikkaan, ja lopulta vielä tehdään ehkä turhaa remonttia mitä ei olisi syntynyt oikeaa litkua käyttämällä :D
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

ibi65
Viestit: 17
Liittynyt: 14.06.2018. 12:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Wrangler JK 545RFE ja P2704

Viesti Kirjoittaja ibi65 » 05.07.2018. 7:51

Valitettavasti se oli nyt niin että Jeepin valtuuttama huoltoliike laittoi ei Mopar öljyä laatikkoon. Alussa toimi OK, mutta nyt noin 30 000 ajettuna ei.

Korjataan vielä, että ei tule väärinymmärryksiä. Hämeenlinnan American Powerissa sanoivat, että 545RFE vaihteisto on niin ronkeli öljyjen suhteen ettei muuta kannata käyttää kuin Moparin ATF +4:sta.

Suosittelen ehdottomasti kyllä kyseistä liikettä.
Jeep Wrangler JKU CRD 2007 flame red!

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Wrangler JK 545RFE ja P2704

Viesti Kirjoittaja Timo L » 05.07.2018. 15:19

Ei sen tarvitse olla Moparin omaa, ATF+4 on niin tarkkaan speksattu että on se sitten alkuperäistä, Mag1:n tai jonkun muun valmistamaa niin toimii kyllä. Kunhan ei ole vääräntyyppistä öljyä, tai moniluokitusöljyä.

Se on niin nähty että ainakin täällä kotimaassa Jeepin valtuutetut merkkihuollot on täynnä osaamattomia tunareita..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus