WJ 4.7 bensanpaineen vajoaminen / pitkä starttaus
Re: WJ 4.7 bensanpaineen vajoaminen / pitkä starttaus
Siittimet tullattu tänään, saapunee ehkä vielä kätösiin asti tämän viikon aikana. Se onkin sitten eri juttu että koska ne kerkee vaihtamaan. Tulipa tossa mieleen että tuskin ne paineet niistä suuttimista falskaa. Vuotava ruutta ainakin lämpösellä koneella tekis sen, että ei tahdo lähteä käyntiin kun kastelee myllyn. Tämä yksilö kyllä kähtee tulille kun heruttelee sitä painetta ylöspäin virta-avaimella.
Kuinkas fantastico homma se bensapumppu on vaihtaa sinne tankkiin, varmaan pitänee tankki laskea alas vai ovatko insinöörit olleet niin viisaita että takarontin pohjassa on joku huoltoluukku jonka kautta pääsee pumpun telineineen nylppimään irti?
Kuinkas fantastico homma se bensapumppu on vaihtaa sinne tankkiin, varmaan pitänee tankki laskea alas vai ovatko insinöörit olleet niin viisaita että takarontin pohjassa on joku huoltoluukku jonka kautta pääsee pumpun telineineen nylppimään irti?
Re: WJ 4.7 bensanpaineen vajoaminen / pitkä starttaus
Eipä siellä vararenkaan alla mitään luukkua ole..Tankin irrotteluksi menee.
Jeepitön Jeeppi-intoilija
Re: WJ 4.7 bensanpaineen vajoaminen / pitkä starttaus
Asia selkee, pitänee henkisesti alkaa varautumaan tankin pudotteluun siis 

Re: WJ 4.7 bensanpaineen vajoaminen / pitkä starttaus
Ja ensin irroitat vetokoukun....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ 4.7 bensanpaineen vajoaminen / pitkä starttaus
Mitä jos tekee reijän lattiaan siihen pumpun kohtaan ja paikkalevyn siihen päälle kun pumppu on korjattu....?
Taasranenälynväläys....

Taasranenälynväläys....

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: WJ 4.7 bensanpaineen vajoaminen / pitkä starttaus
Jos on odotettavissa, että sitä pumppua joutuu useinkin vaihtamaan tai rassaamaan, niin mikä ettei. Vähän joutuu pähkäilemään, miten sen hyvin tekee kun arvatenkin sen reiän joutuisi tekemään juuri siihen kohtaan, missä on se tukipiste johon vararengas kiristetään.
Jos taas ajatuksissa on korjata se niin, ettei taas seuraavaan 15 vuoteen tarvitse koskea, niin äkkiä sanoisin tankin irrotuksen olevan pienemmän vaivan tie. En tosin ole kokeillut.
..paitsi sen verran, että olin kesällä jo vaihtamassa vetokoukkua, mutta yksi tankin suojaa pitävistä pulteista olikin pirun tiukassa.


Jos tollasia tulee monta vastaan, niin sitten se luukku olis voinu olla parempi idea

Jeepitön Jeeppi-intoilija
Re: WJ 4.7 bensanpaineen vajoaminen / pitkä starttaus
Kävi luukun teko mullakin mielessä. Tohon T4 Transporter raksapakuunikin tein luukun pohjapanssariin öljynvaihtoa varten kun muuten siitä joutuu aina sen ison raskaan panssarin tiputtelemaan veks. Mutta josko sen pumpun vaihtais ja olettais että sillä sitten taas ajelis tyytyväisenä niin kauan ku Jeeppi talossa on. Ja näin ajateltunahan se pumppu kosahtaa puolessa vuodessa 

Re: WJ 4.7 bensanpaineen vajoaminen / pitkä starttaus
Tuossa yksi esimerkki, jossa on tehty luukku (samalla kun vararenkaan tila otettu hyötykäyttöön tupla-akulle ja ilmasäiliölle):
https://offroadpassport.com/forum/showthread.php?t=321
Kuvista pääsee arvioimaan, mistä kohtaa pitää leikata auki. Ei mitenkään turhan iso väli ole tuossa tankin ja vararengaskaukalon välissä, eli aika tarkkana saa olla. Ja tekstissä kehoitetaan käyttämään peltisaksia, ettei millään liian ärhäkällä pelillä lähte leikkailemaan ja samalla nykäise linjoja poikki tai reikää tankkiin.
https://offroadpassport.com/forum/showthread.php?t=321
Kuvista pääsee arvioimaan, mistä kohtaa pitää leikata auki. Ei mitenkään turhan iso väli ole tuossa tankin ja vararengaskaukalon välissä, eli aika tarkkana saa olla. Ja tekstissä kehoitetaan käyttämään peltisaksia, ettei millään liian ärhäkällä pelillä lähte leikkailemaan ja samalla nykäise linjoja poikki tai reikää tankkiin.
Jeepitön Jeeppi-intoilija
Re: WJ 4.7 bensanpaineen vajoaminen / pitkä starttaus
Tossa myös elävänä kuvana.. https://www.youtube.com/watch?v=_fwF_DXI-Ns Eipä ole rakoa juuri ollenkaan tankin ja kotelon pohjan välissä. Tuohon ko rälläkän tyrkkää,ni avot.. 

WJ 4.7 Quadra drive -00
Re: WJ 4.7 bensanpaineen vajoaminen / pitkä starttaus
No mitäs mitäs jos alkais laiskottelemaan ja löiskin sinne polttoainelinjaan vaan uuden takaiskuventtiilin väliin? Vai korreloiko se pumpun takaiskun leviäminen jotenkin pumpun eliniän lyhenemiseen?
Re: WJ 4.7 bensanpaineen vajoaminen / pitkä starttaus
Videoista kattelin ja näyttää tankin kiinnitys periaatteessa olevan samanlainen kuin XJ:ssä.
Ne kaksi tankin kiinnityspantaa löysätään ja esim tunkkia apuna käyttäen lasketaan tankki alas. Hyvin tyhjäksi kiitos niin ei sitten paina niin paljoa. Irroituksen yhteydessä myös letkut irti sieltä täyttöluukun luota. Kaksi ukkoa sujuvasti irroitteli XJ:n tankin kesällä.
Ne pantojen kiinnityspultit katkeaa jos on ruostuneet kiinni mutta kierretangosta saa itse väsättyä jos ei halua ostaa uusia. Ei varmaan Jamantilla uusien hintakaan päätä huimaa. Toi reikien teko pohjapeltiin yhden pumpun vaihdon takia on mielestäni arveluttavaa, mutta jokainen tekee niinku haluaa. Tankin irroitus on enempi hauska homma kuin vaikea homma.
Ne kaksi tankin kiinnityspantaa löysätään ja esim tunkkia apuna käyttäen lasketaan tankki alas. Hyvin tyhjäksi kiitos niin ei sitten paina niin paljoa. Irroituksen yhteydessä myös letkut irti sieltä täyttöluukun luota. Kaksi ukkoa sujuvasti irroitteli XJ:n tankin kesällä.
Ne pantojen kiinnityspultit katkeaa jos on ruostuneet kiinni mutta kierretangosta saa itse väsättyä jos ei halua ostaa uusia. Ei varmaan Jamantilla uusien hintakaan päätä huimaa. Toi reikien teko pohjapeltiin yhden pumpun vaihdon takia on mielestäni arveluttavaa, mutta jokainen tekee niinku haluaa. Tankin irroitus on enempi hauska homma kuin vaikea homma.
Cherokee XJ -90 4.0 | Jo kolmas retkeily- ja näpertely Jeep XJ 

Re: WJ 4.7 bensanpaineen vajoaminen / pitkä starttaus
WJ:ssä se tankki on kiinni kahdella pannalla siinä pohjapanssarissa joka on kiinni autossa samoilla ruuveilla kuin vetokoukku! Ei ihan kuin XJ:ssä... Ruuvit on perusruuvi/mutteri, mutta pannat on todennäköisesti ruostuneet poikki tai ainakin aika lähelle, ne kannattaa uusia kun ja jos tankin pudottaa, uusia pantoja on hyllyssä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1