Jeeppisen manuaali kertoopi että 5W-30 öiliä pitäisi padan uumeniin kaataa, mutta onko porukalla kokemusta vaikkapa perinteisemmän 5W-40 käytöstä? Omat kokemukset 5W-30 öljyistä on sellaiset, että hirvittää jo kun koneeseen kaataa uusia ja lähinnä itkettää kun sitä vettä valuttaa ulos seuraavan vaihdon yhteydessä. Voisi kuvitella ettei tuo kiuas ole niin hienomekaaninen etteikö siellä vähän paksumpikin öljy voitelisi, toki vaihtoväli on sen verran lyhkänen että ehkä se 5W-30 ölppäkään ei kerkeä ihan vedeksi viskositeetiltaan muuttua?
Kokeilin tässä aiheen tiimoitla foorumiakin etsiskellä, mutta eipä nyt sattunu tämän kasin osalta mitään relevanttia silmiin.
4.7 V8 pannun öljyn viskositeetti
Re: 4.7 V8 pannun öljyn viskositeetti
Kaikkiin 4.7:hin oon kaatanu 5W40:stä ja ei oo ykskään sen takia rikki menny...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 4.7 V8 pannun öljyn viskositeetti
Näin mä vähän aattelinkin, että tuskin ne siitä kauheasti kyttyrää tykkää. Vedetään sillä kun sattuu tallista entisten katiskojen johdosta löytymään.