
Grand Cherokee -00 4.7 V8
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Hillitön duuni noissa projektorihommissa ja lopputulos on just yhtä laiton kuin kaikki muutkin tunetukset 

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Saako katsastus-setä hepulin noiden teidän valojen kanssa...? 
-Ai jaa, että saa hepulin....

-Ai jaa, että saa hepulin....

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Katastus sedän kanssa sovitaan että nää on laitettu sit leiman jälkeen
, jos siis sattuu tuttu olemaan. Nyt ei ollut töissä, joten piti vakio hiluilla katastaa.

Jeep Grand Cherokee 1999 4.7 V8 A
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Katsastusmies leikkii silloin elinkeinollaan, just yksi kaveri menetti katsastusmieslupansa, kun katsoi kaverinsa auton läpi sormien ja kaveri tekikin jipon ja myi auton ja seuraava omista ihmetteli ettei tätä ole voitu just katsastaa näillä vioilla ja Ifart vei luvat, leipä loppui. Joten en suosittele pyytämään mitään kaveri-palveluksia katsastusmieheltä, kun tuskin sinä hänen leipäänsä alat maksaa sitten jos oikea elinkeino katoaa alta. Ihan oikeasti, leiki omalla leivälläs, älä kaverin...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
No kuule ihan oikeesti. Tässä ei kukaan ole mitään tieliikennekelvotonta pommia leimaamassa kaverin avustuksella. Omatkin kulkineet on ylihuollettuja kaikki ja viimesenpäälle kunnossa. Jos jossain joku inssi päästää leimalta läpi oikeasti vaarallisia kulkineita niin todellakin luvat semmosilta pois.
Jeep Grand Cherokee 1999 4.7 V8 A
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
On niille valomääräyksillekkin syynsä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Oma katiska kyllä täyttää lain vaatimukset, myös valojen osalta. Tollanen Night Breaker polttimo tai hiilipsin joku vision plus plus plus juttu on ihan täysin laillinen tuikku orkkis umpion sisään, niissä tuppaa vaan tosiaaan olemaan se elinikä aika lyhyt. Josko niillä nyt edes himpun verran sais sitä näkyvyyttä pätkille lisää kun nyt on aikalailla tiukka pudotus kun pitkiltä pätkille vaihtaa.
Itse olen huomannut, että liikenteessä ylivoimaisesti eniten häikäsee VAG konsernin kikkareet joissa on joko Xenonit tai sitten vielä pahempana vaihtoehtona LED valot. Kakkosena tulee nuoremmat bensalenkkarit jota sulloo niitä LED polttimoita just näihin normi heijastimellisiin halogeeniumpioihin. Tai no, voihan sellaset löytyä vanhemmaltakin bensalenkkarilta että ei nyt ihan ikärasisteiksi heittäydytä
Itse olen huomannut, että liikenteessä ylivoimaisesti eniten häikäsee VAG konsernin kikkareet joissa on joko Xenonit tai sitten vielä pahempana vaihtoehtona LED valot. Kakkosena tulee nuoremmat bensalenkkarit jota sulloo niitä LED polttimoita just näihin normi heijastimellisiin halogeeniumpioihin. Tai no, voihan sellaset löytyä vanhemmaltakin bensalenkkarilta että ei nyt ihan ikärasisteiksi heittäydytä

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
x2Macke kirjoitti: ↑15.11.2018. 15:38Itse olen huomannut, että liikenteessä ylivoimaisesti eniten häikäsee VAG konsernin kikkareet joissa on joko Xenonit tai sitten vielä pahempana vaihtoehtona LED valot. Kakkosena tulee nuoremmat bensalenkkarit jota sulloo niitä LED polttimoita just näihin normi heijastimellisiin halogeeniumpioihin.
Itse olen tykästynyt General Electricin + jotain (muistaakseni 90%) H4 polttimoihin, sellaiset missä on osa lasista maalattu siniseksi. Nämä myydään pareittain ja ovat muuten aivan 1:1 Boschin yksittäin myytävien kanssa. Aiemmin noita sai motonetista, mutta ovat tiputtaneet nuo GE:t pois valikomastaan

Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Mjaha, käytin tuossa kärriä rasvamontun päällä ja tulin siihen lopputulokseen että ostotilanteessa havaittu pieni etuperän kosteus ei ainakaan ole vähentynyt. Tässäpä kuvatus alhaalta katottuna:

Ja tossa kuskinpuolelta sivusta kuvattuna:

Vuotaakos tossa nyt tuo ulompi stefa vai joku muu, kun ei tuo ainakaan tuosta akselin juuresta näytä kauheen kostealta vaan mun tulkkaamisen mukaan tulee sieltä peräkuoren ja stefan metallirungon välistä ehkä mieluummin? Jotainhan tolle tarttis tehdä ennen kuin öljyt kokonaan katoaa, eikä tonne nyt kannata kauheesti öljyjä vaihdellakkaan jos ne ei kerran sisällä pysy.
Jamantin sivuja smyygailin niin siellä löytyy toi stefa vaikkakin silmämääräisesti tämä 01-04 näyttäisi oikeammalta kuin se 99-00 mallinen: http://jamant.fi/fi/tuote/2466338-stefa-wj-cro5066446aa. Vai onko kyseinen vuodonaiheuttaja tämä http://jamant.fi/fi/tuote/2464321-huuli ... o5012453aa?
Jordaanin joutunee tiputtamaan pois tieltä, mutta lähteekös se ihan jos avaan pultit tosta CV-nivelestä tuolta etuperän suunnalta ja sitten nyppään koko kardaanin eteenpäin? Vai onko se liulla tuolla jakiksessa ensinnäkään? Toki jos ton saa vaan nivelestä irti pulttaamalla riittävästi sivuun tiivisteiden vaihtoa varten, niin aina parempi
Täähän tarttis keretä hieroa kuntoon jos meinaa ens lauantaina Parolan suuntaan mennä, ja muutenkin...

Ja tossa kuskinpuolelta sivusta kuvattuna:

Vuotaakos tossa nyt tuo ulompi stefa vai joku muu, kun ei tuo ainakaan tuosta akselin juuresta näytä kauheen kostealta vaan mun tulkkaamisen mukaan tulee sieltä peräkuoren ja stefan metallirungon välistä ehkä mieluummin? Jotainhan tolle tarttis tehdä ennen kuin öljyt kokonaan katoaa, eikä tonne nyt kannata kauheesti öljyjä vaihdellakkaan jos ne ei kerran sisällä pysy.
Jamantin sivuja smyygailin niin siellä löytyy toi stefa vaikkakin silmämääräisesti tämä 01-04 näyttäisi oikeammalta kuin se 99-00 mallinen: http://jamant.fi/fi/tuote/2466338-stefa-wj-cro5066446aa. Vai onko kyseinen vuodonaiheuttaja tämä http://jamant.fi/fi/tuote/2464321-huuli ... o5012453aa?
Jordaanin joutunee tiputtamaan pois tieltä, mutta lähteekös se ihan jos avaan pultit tosta CV-nivelestä tuolta etuperän suunnalta ja sitten nyppään koko kardaanin eteenpäin? Vai onko se liulla tuolla jakiksessa ensinnäkään? Toki jos ton saa vaan nivelestä irti pulttaamalla riittävästi sivuun tiivisteiden vaihtoa varten, niin aina parempi

Täähän tarttis keretä hieroa kuntoon jos meinaa ens lauantaina Parolan suuntaan mennä, ja muutenkin...
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Eiköhän ne molemmat sinne kannata vaihtaa kun vaihtamaan ryhtyy.
Peräjumpasta löytynee tarinoita hakemalla ja Jamantin sivuillakin on ohjetta. Itse en ole vielä tuohon leikkiin joutunut, mutta ymmärtääkseni tarvitaan vähän muutakin kuin pelkkä kardaanin irrotus.. Eli pitää myös renkaat ja jarrut purkaa pois laahaamasta ja mitata pinionin päästä pyörimisvastus eli sopivan herkällä momenttiavaimella (siis sellasella viisarimallilla) pyöritellä ennenkö availee. Tämä siis siksi, että tietää kiristää sen mutterin oikeaan tiukkuuteen kun kaseilee kiinnipäin.
Peräjumpasta löytynee tarinoita hakemalla ja Jamantin sivuillakin on ohjetta. Itse en ole vielä tuohon leikkiin joutunut, mutta ymmärtääkseni tarvitaan vähän muutakin kuin pelkkä kardaanin irrotus.. Eli pitää myös renkaat ja jarrut purkaa pois laahaamasta ja mitata pinionin päästä pyörimisvastus eli sopivan herkällä momenttiavaimella (siis sellasella viisarimallilla) pyöritellä ennenkö availee. Tämä siis siksi, että tietää kiristää sen mutterin oikeaan tiukkuuteen kun kaseilee kiinnipäin.
Jeepitön Jeeppi-intoilija
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Jaa jaa että tämä menikin viisarimomenttiavain kikkailuksi. No eipä ole sellaista, että josko tämän homman sitten ulkoistaisi...
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Tossa WG 2002 manuska. Sama ko WJ. Sieltä zuumailet perän purkua.. http://www.uscars.biz/uscars/jeep-docum ... ations.pdf
WJ 4.7 Quadra drive -00
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
On zoomailtu manuskoja, selattu ebayta ja internetsiä ja laitettu n-kappaletta erilaista osaa ja härpäkettä tilaukseen. Jahka kaikki tulee niin rupeen turaamaan noita tiivisteitä, katotaan sitten tuliko säästettyä väärässä paikkaa... Suuttimetkin tuli Ameriikan Joelta, josko niitä siinä sitten samalla alkais jumppailemaan mestoille uusien kynttilöiden kanssa. Bensanpaineen mittaussettikin tuli ostettua, josko mittailis ne paineiden vajoamiset ennen ja jälkeen ruikkareiden vaihdon niin sais sitten ainakin täsmennettyä sitä vikakohtaa. Kaippa se siellä pumpussa kuitennii on.
Edittinä tänne välleen, että posteljooni toi kattauksen kinuleitten überlaadukkaita takaiskuja polttoainelinjaan. Josko tollasella koittais peippailla sitä paineen vajoamista jos se pumpusta johtuu:

Asiasta kukkaruukkuun, niin mikäs olis tällaiseen laitteeseen passelin kokoinen rengas + korotus noin että pääsääntöisesti kestopinnoitteella tapahtuva ajelu pysyy mielekkäänä? Joku 2" budget boost setti kenties ja sitten jotkut kliffat AT kummit? Auton mukana tulleet 245/70R16 kesärenkaat tekee kärrystä ihan käsittämättömän urissa nuljuilijan, ja 235/75R16 talvirenkailla tuo ongelma on minimaalinen. Toki niissä alustan puslissa on _varmasti_ kiilaamisen varaa, mutta silti kiinnostaisi vähän kuulla jengin kokemuksista noitten renkaitten suhteen. Generalin AT2 / ATX kävi mielessä noin lähtökohtaisesti gummina. Nokianilla oli joku vähän rupulisempi Rotiiva jossa nyt ilmoitusten mukaan olis ainakin järkevä mökä, vesipito sekä vierintävastuskin mikä nyt yleensä on aika kova noissa rupulikummeissa.
Edittinä tänne välleen, että posteljooni toi kattauksen kinuleitten überlaadukkaita takaiskuja polttoainelinjaan. Josko tollasella koittais peippailla sitä paineen vajoamista jos se pumpusta johtuu:

Asiasta kukkaruukkuun, niin mikäs olis tällaiseen laitteeseen passelin kokoinen rengas + korotus noin että pääsääntöisesti kestopinnoitteella tapahtuva ajelu pysyy mielekkäänä? Joku 2" budget boost setti kenties ja sitten jotkut kliffat AT kummit? Auton mukana tulleet 245/70R16 kesärenkaat tekee kärrystä ihan käsittämättömän urissa nuljuilijan, ja 235/75R16 talvirenkailla tuo ongelma on minimaalinen. Toki niissä alustan puslissa on _varmasti_ kiilaamisen varaa, mutta silti kiinnostaisi vähän kuulla jengin kokemuksista noitten renkaitten suhteen. Generalin AT2 / ATX kävi mielessä noin lähtökohtaisesti gummina. Nokianilla oli joku vähän rupulisempi Rotiiva jossa nyt ilmoitusten mukaan olis ainakin järkevä mökä, vesipito sekä vierintävastuskin mikä nyt yleensä on aika kova noissa rupulikummeissa.
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Hinusti keretty pajoittaa, eli kynttilät sekä suuttimet on vaihdettu. Rupesi olemaan suutinliittimien muovi sen verta haurasta, että yhden liittimen kiinnityskynnen sain murjottua päreiksi -> pääs Finjectorilta hakemaan USCAR liittimiäkin.
Suutinkiskoa tuli sen verta internetsin opastuksesta johtuen muokattua, että noista kauluksista joihin suutin klipsillä lukitaan tuli liipaistua nuo terävät nurkat pois jotta suutinta voi sitten paikalleen asennettuna hieman käännellä. Tässä kuvassa siis vielä "sisäpuolella" näkyy nuo nurkat ja muokkauksen jälkeenhän nuo on sitten kutakuinkin pyöreät kauttaaltaan:

Nuo Denson ruikkarit on hieman erilaiset, eli tuo suuttimen liitin tulee aikalailla lähelle venakoppia. Kuva nyt vähän kuvakulmasta johtuen vääristää, mutta hieman alemmaksi siis jää. Siitä johtuen siis muokkasin suutinkiskoa jotta suuttimen saa sitten pyöräytettyä pikku kulmaan että liitin menee kivuttomasti paikalleen eikä jää venakoppaa vasten kinnaamaan. En nyt loppupeleissä ole kuitenkaan täysin vakuuttunut että se kiskon muokkaaminen olisi ollut täysin pakollista...

Tässä sitten vielä ruikkarista kuva jossa näkyy toi numerokin:

Taas internetsin ihmeellisen maailman mukaan orkkis ruikkari on 12-ohminen (mittasin muutamat ja pitänee kutinsa) ja tuottaa 255cc @ 3-bar. Nuo Densot taasen 12,5-ohmia (mittaamalla 7 suutinta kahdeksasta 12,15-ohmia) ja tuotto 264cc @ 3-bar. En ole kerennyt vielä sen kummemmin testailla kuin käynnistellä katiskaa tallissa, ja hyvinhän se tuntui käyvän. Varmasti uusilla tulpillakin osansa siinä, mutta ennen suutinten vaihtoa mittaamalla todettu bensanpaineen häviäminen tuntuisi loistavan poissaolollaan. Eli löin mittarin kiinni ennen ruikkareitten vaihtoa ja paineet tippui sytytysvirtojen päälle laittamisen jälkeen todella nopsaan noin 1-bar lukemiin. Enpäs sitten tullut mitanneeksi suuttimien vaihdon jälkeen kun on niin keljusti johtosarja sen schrader venttiilin tiellä kun kaikki suuttimien ja puolien liittimet on kiinni. Eikä jaksanu enää irrotellakkaan, mutta siis nyt tärähti käyntiin kertapierasusta vaikka pidemmänkin aikaa antoi seistä. Ehkä mun ei tartte kinulin takaiskuventtiilejä alkaa soppalinjaan virpomaan, aika näyttää.
Sit odotellaan että tulee stefaa ja monumenttimittaria jajajajaja jotta saadaan sitten perän falskaus jiiriin sekä tuoreet öljyt kaikkialle. Sen jälkeen alkanee kertymään niitä käytännönkin kokemuksia suuttimien vaihdosta että josko kävis ultimaattinen flaksi ja Jeeppy ei olis ehkä ihan niin janoisa
Denson ruikkareissa on 12-holetsekkiä kun orkkis ruikkareissa on se 1-reikä. Kyllähän luulis noin jumalaisen atomisaation jälkeen yksisarvisen kosteaa pierua koostumukseltaan muistuttavan soppa/happi seoksenkin leimuavan niin fiinisti, että kulutus tippuu siihen malliin notta hybridikuskitkin on ihmeissään 
Suutinkiskoa tuli sen verta internetsin opastuksesta johtuen muokattua, että noista kauluksista joihin suutin klipsillä lukitaan tuli liipaistua nuo terävät nurkat pois jotta suutinta voi sitten paikalleen asennettuna hieman käännellä. Tässä kuvassa siis vielä "sisäpuolella" näkyy nuo nurkat ja muokkauksen jälkeenhän nuo on sitten kutakuinkin pyöreät kauttaaltaan:

Nuo Denson ruikkarit on hieman erilaiset, eli tuo suuttimen liitin tulee aikalailla lähelle venakoppia. Kuva nyt vähän kuvakulmasta johtuen vääristää, mutta hieman alemmaksi siis jää. Siitä johtuen siis muokkasin suutinkiskoa jotta suuttimen saa sitten pyöräytettyä pikku kulmaan että liitin menee kivuttomasti paikalleen eikä jää venakoppaa vasten kinnaamaan. En nyt loppupeleissä ole kuitenkaan täysin vakuuttunut että se kiskon muokkaaminen olisi ollut täysin pakollista...

Tässä sitten vielä ruikkarista kuva jossa näkyy toi numerokin:

Taas internetsin ihmeellisen maailman mukaan orkkis ruikkari on 12-ohminen (mittasin muutamat ja pitänee kutinsa) ja tuottaa 255cc @ 3-bar. Nuo Densot taasen 12,5-ohmia (mittaamalla 7 suutinta kahdeksasta 12,15-ohmia) ja tuotto 264cc @ 3-bar. En ole kerennyt vielä sen kummemmin testailla kuin käynnistellä katiskaa tallissa, ja hyvinhän se tuntui käyvän. Varmasti uusilla tulpillakin osansa siinä, mutta ennen suutinten vaihtoa mittaamalla todettu bensanpaineen häviäminen tuntuisi loistavan poissaolollaan. Eli löin mittarin kiinni ennen ruikkareitten vaihtoa ja paineet tippui sytytysvirtojen päälle laittamisen jälkeen todella nopsaan noin 1-bar lukemiin. Enpäs sitten tullut mitanneeksi suuttimien vaihdon jälkeen kun on niin keljusti johtosarja sen schrader venttiilin tiellä kun kaikki suuttimien ja puolien liittimet on kiinni. Eikä jaksanu enää irrotellakkaan, mutta siis nyt tärähti käyntiin kertapierasusta vaikka pidemmänkin aikaa antoi seistä. Ehkä mun ei tartte kinulin takaiskuventtiilejä alkaa soppalinjaan virpomaan, aika näyttää.
Sit odotellaan että tulee stefaa ja monumenttimittaria jajajajaja jotta saadaan sitten perän falskaus jiiriin sekä tuoreet öljyt kaikkialle. Sen jälkeen alkanee kertymään niitä käytännönkin kokemuksia suuttimien vaihdosta että josko kävis ultimaattinen flaksi ja Jeeppy ei olis ehkä ihan niin janoisa


Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Hyvin homma etenee ja kuvat on a-luokkaa ! Eikä edes yhtä sandellssia näkyvissä..
Laitahan perärempasta kans kuvia.. 


WJ 4.7 Quadra drive -00