
Noniin ja sitten asiaan. Aloitin tunkkaamalla koslan takapään ilmaan ja vaikkei kuvassa kunnolla näykään, niin siellä on kyllä ihan kunnon pukit jonka päällä laite lepää. Sköntsänen ja ruosteinenhan tuo oli, tuskin ihan viime viikolla on kukaan availlutkaan:

No eipä muuta ku mattopuukolla kokeilin ensin hieman silikooneja veistellä mäkehen jonka jälkeen hissukseen moralla ja vasaralla aloin naputella kantta levälleen, Yhden pultin jätin löysälle tuohon ettei kamat loikkaa silmille. Itse olin jotenkin positiivisesti yllättynyt öljyjen väristä, sieltä ei siis mitään ultimaattista pikeä valunut ulos kuitenkaan:

Nopeella vilaisulla kannen irroituksen jäljiltä ei sisuskalutkaan näyttäneet pahalta:

Tiivistepintojen putsia rupesin touhuumaan, ja sitten pashoja puhaltelin pois brake cleaner + paineilma yhdistelmällä. Ei mitään kauhean pedanttia putsausta, mutta pahimmat veks. Omaan silmään näytti sisuskalut edelleen hyvältä:

Laiskuuttani en jaksanut kaivaa hiekkapuhallusvehkeitä esille, vaan tarjosin kannelle ränkälään kiinnitettävää punottua teräsharjaa. Jäi epätasaiseksi, mutta tässä kohdin sisäinen thuning peikko rupesi heräilemään ja kiihoittavat alumiinikannet käväisi _pariin_ otteeseen mielessä:

Kannen sisäpuolelta ei nyt kuvaa touhuumisen ohella tarttunutkaan, mutta magneetissa ei ollut suuren suuresti hilettä. Taas putsikuuri brake cleanerilla, räteillä ja paineilmalla. Sitten kun kerta oli noin rupinen, niin totesin että kiskasen pentseelillä mustan hammeriten pintaan kun sitä saapi ruosteen päällekin vetää. Se on ainakin tuolla harraste 325i avon peräklunssissa pysynyt, niin kai se tässäkin pysyy. Ja siis ne alumiinikannet... Pultit hapotin ja vedin kälä-kälällä mustaa pintaan.

Tässä välissä sitten entrasinkin autotallissa lauennutta tietokonetta, olihan kurjaa pajoittaa kun ei rokkia päässyt soittelemaan. Samalla tarjoilin -66 malliselle Stenhöj hydrauliprässille Tiivistekeskuksesta haettuja tiivisteitä ja askartelin paskartelin sen kasaan. Kun nyt sitten Loctite SI 5970 tasotiivistetuubi oli levällään, niin nappasin tuon kannen takaisin kiinni perään. No eihän se Hammerite täysin kuivanut ollu, mutta piti nyt saada nippuun vaan yöksi jotta saa ölpändeerokset sisään huomenna. Mainitsiko joku jossain vaiheessa jotain alumiinikansista?

Mulla on jotku Spicer performance tivarit tulossa tuolta maailmalta, mutta kun ne oli loppu niin tulevat vasta joskus niinkin aikaisin kuin helmikuussa. Ei varmaankaan ole yhtä hyvä kuin Lubelockeri, mutta useamman kerran käytettävät pitäis näidenkin kerrostiivisteiden olla. Saas nähdä sitten että miten käy. Tuo Loctiten tasotiiviste silkkari on kyllä ollut ihan toimivaa omissa ropailuissa, ja tuokin tuubi tullut ihan BMW varaosanumerolla kun sitä ilmeisesti aika moneen paikkaan lykkäävät nykyisellään menemään.
Huomenissa tosiaan pääsee taas "purpose built" laitteistolla törkkimään öljyjä perän uumeniin. Noudattelen Jamantin neuvoa ja laitan vajaan putelin kitkalisäainetta mukaan vaikka öljyssäkin jo LS lisäaineistus on. Ja öljyistä tulikin mieleen, että kyllähän mä eilen mottiin vaihdoin uudet öljyt + filsun, ja samalla meni uusi ilmafiltterikin. Onkos se raitisilmafiltteri muuten jossain erikoisen eksoottisesti vaihdettavissa? Nopeesti vilasin niin pirulautsi tartteeko tuulilasinpyyhkijät ja se muovi tuulilasin alareunasta kynsiä huitsin skuderiaan että sen filtterin saa vaihdettua?