
Hakea kaupasta uudet halogeenit nii eiköhän niillä ny tiemmä jotain nää, jos ei pistän vanhat umpiot takaasin ja en näe mitään. Mutta sehän ei haittaa ketään se.
Muistaakseni alle 30W (?) xenonit eivät tarvitse pesureita ja siksi näitä 25W xenoneja on useassa uudessa autossa. Usein katsellut perässä ajaessani, että onpas heikkotehoiset ajovalot, vaikka on uusi autoMacke kirjoitti: ↑07.01.2019. 8:38Itselleni tuli suurena yllätyksenä kun talouteen ostettiin uusi LED ajovaloin (pätkät) varustettu Vitara, niin siinäpä ei sitten myöskään ole ajovalon pesureita. Että totanii sikäli aika mielenkiintoinen se vaade että Xenoneitten kanssa pitää olla pesurit, lähtökohtaisesti tosiaan nuo uudet LED härpäkkeet häikäisee kuin mikään muu. Tai no, heijastinumpiolliset vehkeet mihkä lusikoitu Xenonit sisään poikkeuksena suurimmaksi osin kun niistä tulee hajavaloa vallan pirusti...
Itsekin kaipaisin paremmat lähivalot WJ:hin. Kirkkaus sinällään ei ole mikään itseisarvo, kunhan valaisisivat paremmin. Ja milloinko kaipaan parempia lähivaloja? Näillä leveysasteilla moottoritietä ei ole valaistu kuin liittymien kohdilla, mutta liikennettä on niin paljon, ettei pitkiä voi käyttää. Jos olisi vähän paremmat lyhyet niin ehtisi edes nähdä mihin osuisiffo kirjoitti: ↑07.01.2019. 9:56En ihan ymmärrä tätä joidenkin innostusta laittaa &%¤%&( kirkkaat lyhyet valot autoihinsa. Ylikirkkaista valoista kun on vaan haittaa pimeässä näkemiseen, ihmisen silmä kun säätyy valoisuuden mukaan. Esim. katuvalaistulla tiellä jos lyhyet valaisee tien kirkkaammin kuin katuvalot niistä on vain haittaa. Toisaalta pimeällä tiellä ei tarvita hirveästi valotehoa valaisemaan se etäisyys mitä lyhyillä on tarpeen. Pitkät toki eri asia mutta niidenkin pitää sitten valaista oikeasti sinne kauemmas eikä liian kirkkaasti siihen suoraan auton eteen jotta hämäränäkö ei häiriinny liikaa niistä.
En ymmärrä tuota logiikkaa. Enemmän siitä valomuutoksesta on haittaa jos lyhyen ja pitkän välillä on iso ero, sillon silmä vasta joutuukin säätelemään. Näin käy juurikin kun asennetaan ne isot lisäpitkät kun lyhyet jää vajaaksi.. kyllä painopiste pitäis olla nimenomaan niissä lyhyiden tehokkuudessa, tai pikemmin pitäisi puhua kai niiden paremmuudesta. Mutta jostain syystä se ei käy.siffo kirjoitti: ↑07.01.2019. 9:56En ihan ymmärrä tätä joidenkin innostusta laittaa &%¤%&( kirkkaat lyhyet valot autoihinsa. Ylikirkkaista valoista kun on vaan haittaa pimeässä näkemiseen, ihmisen silmä kun säätyy valoisuuden mukaan. Esim. katuvalaistulla tiellä jos lyhyet valaisee tien kirkkaammin kuin katuvalot niistä on vain haittaa. Toisaalta pimeällä tiellä ei tarvita hirveästi valotehoa valaisemaan se etäisyys mitä lyhyillä on tarpeen. Pitkät toki eri asia mutta niidenkin pitää sitten valaista oikeasti sinne kauemmas eikä liian kirkkaasti siihen suoraan auton eteen jotta hämäränäkö ei häiriinny liikaa niistä.
Tarkotuksena olis kokeilla istuttaa wj:n säätömoottorit noihin uusiin. Tuntuu että kierroksia siihen umpion säätöön ainakin saa antaa että säätyy ylös-alas, pitää laskea paljonko niitä on siinä moottorissa laidasta laitaan. Tiedä sitten onnistuuko.