Jeeppi hyytyi eilen 2 m ennen parkkipaikkaansa pihassa. Ei siis jättänyt tielle

Ulkona 5 lämmintä ja kone senverran lämmin kuin kahdessa kilometrissä lämpenee. Pyöritti hyvin, mutta ei mitään tulosta. Puoli tuntia myöhemmin muija vääntämään avaimesta ja itse katselin ettei ainakaan ilmavuodoista ole kyse. Lähti yllättäen käyntiin kymmenen sekunnin sahauksella. Käynti oli vähän horjuvaa, mutta otti kierroksia normaalisti. Tyhjäkäynti jäi johonkin 1300 tienoille ja putosi normaaliksi kun laittoi vaihteen päälle ja pysyi siinä vapaallakin. Pikku kierrosten humppaus loppui ja moottorin vikavalo sammui kun useampaan kertaan käynnistelin.
Koodit
0340 nokka-akselin asentotunnistin ( koodi ollut aiemminkin, mutta ei oireita )
1130, 1131 railpaineen vikoja( vähä suutinvuotoa vieläkin, johtunee siitä. Anturi vaihdettu ja railiputken päässä uudet tiivisteet siinä hmmm. venttiilissä.)
0703 jarruvalokatkaisinvika on ollut jo vuoden vaikka kaikki toimii
1685 avain ei muka kelpaa, mutta tämäkin on ollut päällä aina.
Tänään sitten normisti käyntiin ja puolen kilometrin päästä henki pois. Starttasi normaalisti ja 100 m lisää eteenpäin.Pääsin onneksi risteyksen yli suojatien päälle puoliksi ja keula jalkakäytävälle rullaamalla. Siihen jäi.
Lähti heti käymään uudestaan, mutta kävi huonosti ja sammui muutamassa sekunnissa. En saanut autoa yhtään eteenpäin.
Lähti aina uudelleen käyntiin, kun piti starttien välillä minuutin tauon. Heti sammuttuaan ei käynnistynyt.
Hinausauto tuli 0,3 km päästä, niin eipä siinä muuta kerennyt kun liittimiä nitkuttamaan. Nyt Jeeppi on hinausfirman pihassa ja pitäisi miettiä mitä sen kanssa tekisi.
Tartun nyt tähän 0340 vikaan, eli siihen nokka-akselin asentoanturiin. Mersuforumilta löytyi tieto että se vaikuttaisi vain käynnistykseen. Tämähän kuoli kesken ajon. Kampiakselin asentotunnistin? Joku muu?
Sehän tässä on huomionarvoista, että kone hyytyi vasta kun vähän kerkesi lämpeneen.
Keksiikö joku mestari jotain vinkkiä?
T. Antti