3.1 WJ pakoputki(koko)

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Desert_Runner
Viestit: 120
Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
Paikkakunta: Seinäjoki

3.1 WJ pakoputki(koko)

Viesti Kirjoittaja Desert_Runner » 26.02.2019. 11:36

Haeskelin äsken enkä löytäny mistään tietoa. Eli oon moottorin takastefan vaihdon yhteydessä purkanut vanhan putkihässäkän pois kun oli huonossa kunnossa ja vuotanut.

Eli mikä mahtaa olla -00 WJ 4x4 3.1 auton pakoputkikoko alunperin? 2.5 tuumaa veikkaisin noista omista mutten tiedä varmaksi ku on erikokoisista paloista kasattu. Isompaa tietty DPF:n jälkeen vois laittaa mutta eiköhän tuo vakio riitä mulle. Osista ajattelin tehdä. Silmämääräisesti hiukkassuodatin näytti ehjältä eikä tukkoiselta joten sen varmaan voin vielä uusiokäyttää, yhtään kun tuo ei edes savuta.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.02.2019. 12:02

Ei oo WJ:ssä missään dieselissä hiukkasloukkua!!! Tunnistaa siitä, että ei ole paine-erotunnistinta tai edes sen vaatimia putkia... Hiukkasloukut tulee oikeastaan vasta 2006 Commanderiin, niissä on kaikissa DPF, Grand Cherokeissa pitäis olla 2007 lähtien DPF, mutta ei kaikissa oo...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Desert_Runner
Viestit: 120
Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)

Viesti Kirjoittaja Desert_Runner » 26.02.2019. 16:55

Ei se kattikaan voi olla :mrgreen:

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.02.2019. 17:46

Desert_Runner kirjoitti:
26.02.2019. 16:55
Ei se kattikaan voi olla :mrgreen:
No varaosakuvassa se on merkitty katiksi. Converter catalytic. Ja miksi ei vois olla katti??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Desert_Runner
Viestit: 120
Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)

Viesti Kirjoittaja Desert_Runner » 26.02.2019. 17:52

Koskaan kuullu että dieselissä olis katti.. no tulipa tuokin päivä nähtyä :?

Mutta se putkikoko, jos se katti ny kerran on alkuperäinen nii siitähän saan putkikoon? Kun en tosiaan tiedä mikä osa siitä putkistosta on alkuperäistä.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.02.2019. 17:55

Nykydieselessä on kaikissa vähintään katti, joissain jopa kaksi + hiukkasloukku...

Halkaisijasta en osaa sanoa, varaosakuvat ei kerro kokoa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Desert_Runner
Viestit: 120
Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)

Viesti Kirjoittaja Desert_Runner » 27.02.2019. 21:22

2.5 tuumaa (64mm)

Tosin mulla on katti joku 2.2 tuumaa (50-59mm riippuen mistä mittaa) :? Onko oikein? Että ahdistaako? Voisin vaihtaa senkin mutta ottaako nuolla lähdöillä mitä mainittin vai suurentaako suosista 2.5? Merkki on joku GAT Eurokat :? :?

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)

Viesti Kirjoittaja keltsi » 28.02.2019. 10:49

Aika yleinen koko on 2.25", mutta jos saa helposti muutettua 2,5" niin ei siitä ainakaan haittaa ole mikäli ei ole pakottavaa tarvetta pysyä alkuperäisessä koossa. Suurin hyöty avarammasta pakoputkesta saadaan heti ahtimen jälkeen, kun pakokaasun tilavuus ja virtausnopeus pienenee jäähtyessä perää kohti... Loppupätkä voi olla siis pienempää kuin alkupää.
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)

Viesti Kirjoittaja rane58 » 01.03.2019. 5:57

keltsi kirjoitti:
28.02.2019. 10:49
Aika yleinen koko on 2.25", mutta jos saa helposti muutettua 2,5" niin ei siitä ainakaan haittaa ole mikäli ei ole pakottavaa tarvetta pysyä alkuperäisessä koossa. Suurin hyöty avarammasta pakoputkesta saadaan heti ahtimen jälkeen, kun pakokaasun tilavuus ja virtausnopeus pienenee jäähtyessä perää kohti... Loppupätkä voi olla siis pienempää kuin alkupää.
Jos sen loppupätkänkin saisi 2.5", niin eipähän "ahdistaisi", äänetkin paranisi....? 8)
Oldsissa loppui pihinät, äänet tulivat jykevimmiksi ja ihan kuin olisi ottanut herkemmin kierroksia, tai sitten vain kuvittelen....? :mrgreen:
-Tosin Oldsissa ei ole mitään katalysaattoreita... :wink:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Desert_Runner
Viestit: 120
Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)

Viesti Kirjoittaja Desert_Runner » 01.03.2019. 19:59

On jeepissä loppuun asti 2.5", tässä ainakin ja mutkien moninaisuudesta päätellen vaikuttais (ainakin loppuosa) alkuperäiseltä. Vaimennin on joku sekamelska, tais olla tuon 2.5 putken päällä muhvit tai sitten sekin on vakio :lol:

Ainakin kaverilla loppu katista teho kun suurenti sitä eli päästöjä ei saanut enää kuriin muutakun kaasu kokoajan pohjassa, ei katti tykännyt lämmetä kun pinta-ala kasvoi. Tämä oli tosin bensakone. Siksi mietinkin miten tämmösessä dieselissä käy jos sitä kattia suurentaa tosin eipä kyllä paljoa suurene..

Kirjoita vastaus