3.1 WJ pakoputki(koko)
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
3.1 WJ pakoputki(koko)
Haeskelin äsken enkä löytäny mistään tietoa. Eli oon moottorin takastefan vaihdon yhteydessä purkanut vanhan putkihässäkän pois kun oli huonossa kunnossa ja vuotanut.
Eli mikä mahtaa olla -00 WJ 4x4 3.1 auton pakoputkikoko alunperin? 2.5 tuumaa veikkaisin noista omista mutten tiedä varmaksi ku on erikokoisista paloista kasattu. Isompaa tietty DPF:n jälkeen vois laittaa mutta eiköhän tuo vakio riitä mulle. Osista ajattelin tehdä. Silmämääräisesti hiukkassuodatin näytti ehjältä eikä tukkoiselta joten sen varmaan voin vielä uusiokäyttää, yhtään kun tuo ei edes savuta.
Eli mikä mahtaa olla -00 WJ 4x4 3.1 auton pakoputkikoko alunperin? 2.5 tuumaa veikkaisin noista omista mutten tiedä varmaksi ku on erikokoisista paloista kasattu. Isompaa tietty DPF:n jälkeen vois laittaa mutta eiköhän tuo vakio riitä mulle. Osista ajattelin tehdä. Silmämääräisesti hiukkassuodatin näytti ehjältä eikä tukkoiselta joten sen varmaan voin vielä uusiokäyttää, yhtään kun tuo ei edes savuta.
Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)
Ei oo WJ:ssä missään dieselissä hiukkasloukkua!!! Tunnistaa siitä, että ei ole paine-erotunnistinta tai edes sen vaatimia putkia... Hiukkasloukut tulee oikeastaan vasta 2006 Commanderiin, niissä on kaikissa DPF, Grand Cherokeissa pitäis olla 2007 lähtien DPF, mutta ei kaikissa oo...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)
Ei se kattikaan voi olla 

Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)
No varaosakuvassa se on merkitty katiksi. Converter catalytic. Ja miksi ei vois olla katti??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)
Koskaan kuullu että dieselissä olis katti.. no tulipa tuokin päivä nähtyä 
Mutta se putkikoko, jos se katti ny kerran on alkuperäinen nii siitähän saan putkikoon? Kun en tosiaan tiedä mikä osa siitä putkistosta on alkuperäistä.

Mutta se putkikoko, jos se katti ny kerran on alkuperäinen nii siitähän saan putkikoon? Kun en tosiaan tiedä mikä osa siitä putkistosta on alkuperäistä.
Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)
Nykydieselessä on kaikissa vähintään katti, joissain jopa kaksi + hiukkasloukku...
Halkaisijasta en osaa sanoa, varaosakuvat ei kerro kokoa...
Halkaisijasta en osaa sanoa, varaosakuvat ei kerro kokoa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)
2.5 tuumaa (64mm)
Tosin mulla on katti joku 2.2 tuumaa (50-59mm riippuen mistä mittaa)
Onko oikein? Että ahdistaako? Voisin vaihtaa senkin mutta ottaako nuolla lähdöillä mitä mainittin vai suurentaako suosista 2.5? Merkki on joku GAT Eurokat

Tosin mulla on katti joku 2.2 tuumaa (50-59mm riippuen mistä mittaa)



Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)
Aika yleinen koko on 2.25", mutta jos saa helposti muutettua 2,5" niin ei siitä ainakaan haittaa ole mikäli ei ole pakottavaa tarvetta pysyä alkuperäisessä koossa. Suurin hyöty avarammasta pakoputkesta saadaan heti ahtimen jälkeen, kun pakokaasun tilavuus ja virtausnopeus pienenee jäähtyessä perää kohti... Loppupätkä voi olla siis pienempää kuin alkupää.
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...
Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)
Jos sen loppupätkänkin saisi 2.5", niin eipähän "ahdistaisi", äänetkin paranisi....?keltsi kirjoitti: ↑28.02.2019. 10:49Aika yleinen koko on 2.25", mutta jos saa helposti muutettua 2,5" niin ei siitä ainakaan haittaa ole mikäli ei ole pakottavaa tarvetta pysyä alkuperäisessä koossa. Suurin hyöty avarammasta pakoputkesta saadaan heti ahtimen jälkeen, kun pakokaasun tilavuus ja virtausnopeus pienenee jäähtyessä perää kohti... Loppupätkä voi olla siis pienempää kuin alkupää.

Oldsissa loppui pihinät, äänet tulivat jykevimmiksi ja ihan kuin olisi ottanut herkemmin kierroksia, tai sitten vain kuvittelen....?

-Tosin Oldsissa ei ole mitään katalysaattoreita...

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 3.1 WJ pakoputki(koko)
On jeepissä loppuun asti 2.5", tässä ainakin ja mutkien moninaisuudesta päätellen vaikuttais (ainakin loppuosa) alkuperäiseltä. Vaimennin on joku sekamelska, tais olla tuon 2.5 putken päällä muhvit tai sitten sekin on vakio
Ainakin kaverilla loppu katista teho kun suurenti sitä eli päästöjä ei saanut enää kuriin muutakun kaasu kokoajan pohjassa, ei katti tykännyt lämmetä kun pinta-ala kasvoi. Tämä oli tosin bensakone. Siksi mietinkin miten tämmösessä dieselissä käy jos sitä kattia suurentaa tosin eipä kyllä paljoa suurene..

Ainakin kaverilla loppu katista teho kun suurenti sitä eli päästöjä ei saanut enää kuriin muutakun kaasu kokoajan pohjassa, ei katti tykännyt lämmetä kun pinta-ala kasvoi. Tämä oli tosin bensakone. Siksi mietinkin miten tämmösessä dieselissä käy jos sitä kattia suurentaa tosin eipä kyllä paljoa suurene..