3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
Osaan, suurinpiirtein, se on siinä suodattimen yläpuolella tai kansien (tais siis keinuvipujen voitelun) öljyputken ulosotossa lohkon takapäässä, haaroituksessa (sen tarkemmin en kyllä muista 3.1:sen sijaintia, 2.5TD:ssä on noi kaksi eri paikkaa!! Ja uutta anturi on tuossa ja siitä näkee kuvasta minkä näköistä osaa edes etsii: http://www.jamant.fi/oljynpaineanturi-w ... -2790.htmlJeepp kirjoitti:Joo mullakin on tuo antero rikki... 3 näyttää virrat pällä.
Osaisko Jamant kertoa missä kohtaa anturi sijaitsee?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
crd:n anturi...
Tere,
tungen tänne anturituskailijoiden iloiseen laumaan
Onkos kellään hajua, mahtaisiko tuo sama anturi käydä myös tohon mersun keksintöön? Aikas samalta se näyttäisi (joo, sehän takaa tosi paljon...) ja kolmella karvalla tuo koneen kupeessa vielä asustelevakin on. Sen verran lämpimässä paikassa kiinni (turbon vieressä), että ei viitti sormia sinne koloseen tunkea lähempään tarkasteluun ennen koneen jäähtymistä
Tyhmyyksissäni etsiskelin ensin netistä noita mersun antureita mutta jeepin mittarithan tossakin on, joten luulisi anturinkin olevan mittariin "sopiva"?
tungen tänne anturituskailijoiden iloiseen laumaan
Tuo miun -02 crd grandi päätti kanssa heittäytyä anturivikaisten joukkoon, hyvät on paineet vaikkei ole käynissäJAMANT kirjoitti:
Tai sitten vaan uutta anturia, tuosta: http://www.jamant.fi/oljynpaineanturi-w ... -2790.html !

Onkos kellään hajua, mahtaisiko tuo sama anturi käydä myös tohon mersun keksintöön? Aikas samalta se näyttäisi (joo, sehän takaa tosi paljon...) ja kolmella karvalla tuo koneen kupeessa vielä asustelevakin on. Sen verran lämpimässä paikassa kiinni (turbon vieressä), että ei viitti sormia sinne koloseen tunkea lähempään tarkasteluun ennen koneen jäähtymistä

Tyhmyyksissäni etsiskelin ensin netistä noita mersun antureita mutta jeepin mittarithan tossakin on, joten luulisi anturinkin olevan mittariin "sopiva"?
Re: crd:n anturi...
Tietääkseni on sama!!isaP kirjoitti:Onkos kellään hajua, mahtaisiko tuo sama anturi käydä myös tohon mersun keksintöön?JAMANT kirjoitti:
Tai sitten vaan uutta anturia, tuosta: http://www.jamant.fi/oljynpaineanturi-w ... -2790.html !
EDITTIÄ: Ja nyt se on siellä mainittu!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Joop, kiitokset. Kyllä nyt tarkemmin katsottuna tuo liitin ja anturin runko (näkyvintä osin
) näyttää ihan samalta.
Ja käyttäiskö tuo ECU sitä "switch" ominaisuutta kulkemisen lopettamiseen, kun tuli Grandiin tarpeetonta "bling blingiä" nyt, kun painemittari välillä hengailee siellä "riittävän" ylhäällä ja ja sitte kuolee hetkeksi koko mittari iloisen "check Gages" valon ja äänimerkin kera ja auto silti käy normisti?
Tarttee taas keräillä tarvittavien osien tilasuslistaa

Ja käyttäiskö tuo ECU sitä "switch" ominaisuutta kulkemisen lopettamiseen, kun tuli Grandiin tarpeetonta "bling blingiä" nyt, kun painemittari välillä hengailee siellä "riittävän" ylhäällä ja ja sitte kuolee hetkeksi koko mittari iloisen "check Gages" valon ja äänimerkin kera ja auto silti käy normisti?

Tarttee taas keräillä tarvittavien osien tilasuslistaa

2002 GC 2,7CRD QD LTD
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
Tarvis vaihtaa öljysuodatin 3.1 koneeseen. Murehduttaa lähinnä tuo että jonkin ajan seisonnan jälkeen öljy ilmeisesti katoaa öljynsuodattimelta? Kun käyntiin laittaessa sen kuulee kun jokin kuin täyttyisi ja paine nousee samaan aikaan. Sinällään tuo tuskin pahaa tee mutta ihmetyttää lähinnä. Täällä joku kirjoitti että suodattimen jalassa on pienempi o-rengas joka ilmeisesti estäisi takaisinvirtauksen, tosin millä se suodatin voi tyhjentyä kun on naama ylöspäin, siellä putkilossaan makaa? Onko jollain jotain tietoa? Vai onko joku takaiskuventtiili rikki?
Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
Onhan se mahdolista lappona tyhjentyä, kun öljypohjassa on pinta alempana kuin suodattimen yläpuolella olevat kanavat, ehkä takaisku rikki, tutkinpas onko siellä semmoista...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
Ei näy muuta kuin paineen rajoitin venttiili ("VALVE OIL PRESSURE RELIEF").
Periaatteessa ilmeisesti luotetaan, kuten muissakin moottoreissa, että öljypumpun läpi ei öljyt valu takaisin öljypohjaan... Tai sitten se on sisÄänrakennettu öljypumppuun ja ei vaihdettavissa ("NOT SERVICED")?
Periaatteessa ilmeisesti luotetaan, kuten muissakin moottoreissa, että öljypumpun läpi ei öljyt valu takaisin öljypohjaan... Tai sitten se on sisÄänrakennettu öljypumppuun ja ei vaihdettavissa ("NOT SERVICED")?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
Joko niin tai sitten pumpun ja suodattimen välissä on joku takaisku? Ehkä? Meinaan kun tässä koneessa on tuo patruunamallinen öljysuodatin niin tuskin ainakaan suodattimesta itestään sitä löytyy
No täytyy katsella ja ihmetellä asiaa, näkyy tuo suodattimen pohja olevan mustana öljystä että joku sielläkin vuotaa. Ehkä o-renkaat huonot tai jotain (pahempaa
)


Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
Voi siellä olla, mutta sitä ei saa varaosana, kun ei kuvissa ole edes nimissä mainittu venttiiliä. Jos keksit, missä se oli, niin sen kokonaisuuden jossa se on, sen saan ehkä hankittuu...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
No eihän siellä ollut ku alumiinista tehty pönttö jonka alla jostain kierrätysmuovista kait tehty kansi. Olisko nyt sitten niin että kyse onkin siitä pumpulle tulevalta sihdiltä että vetää sen ja suodattimen välin tyhjäksi? Onko sihdillä takaiskua? Sillon se olis että suodattimessa pysyy öljy mutta sihti ja pumppu on tyhjä?
Kaiken lisäksi näyttää siltä että öljyn jäähdytinkenno vuotaa, on tihkunut jäähdytinnestettä pihalle.. mistä ihmeen kierrätysmateriaalista nämon tehty
Kaiken lisäksi näyttää siltä että öljyn jäähdytinkenno vuotaa, on tihkunut jäähdytinnestettä pihalle.. mistä ihmeen kierrätysmateriaalista nämon tehty

Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
Sihdiltä öljy imetään pumpulle ja sieltä se öljy suodattimelle, kuvissa ei taka-iskuventtiiliä ole, vain se paineventtiili, joka rajoittaa sen paineen maksimit...
Kierrätysmateriaalista, no siitähän kaikki autot nykyään tehdään. Ei tuon pitäisi enää muutenkaan olla liikenteessä tehtaan mielestä, se olis niiden mielestä pitänyt paalata jo alle kymmenen vuotta vanhana ja sen se on kestänyt...
Kierrätysmateriaalista, no siitähän kaikki autot nykyään tehdään. Ei tuon pitäisi enää muutenkaan olla liikenteessä tehtaan mielestä, se olis niiden mielestä pitänyt paalata jo alle kymmenen vuotta vanhana ja sen se on kestänyt...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
Joopa joo.. ei auttanu stefojen tiivisteiden ym vaihto, käynnissä tiputtaa öljynsä pihalle. Näyttäis että sinne levyn ja laatikon väliin uittaa öljynsä, en vaan käsitä miten.. keksi oikeen muutaku se stefa-adapteri-mikälie on sivussa vetolevyn kanssa (johon stefa vastaa) tai lohkossa on halkeama jossakin.. takana.. se yläkerran putki ei näyttänyt vuotavan (valitettavasti)
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
AHAA! Perk vuotikin eri paikasta kun oletin. Bilteeman p-suolen tähystimellä kattelin ja ilmeisesti öljy tulee lohkon ja kannen välistä, koneen takaosasta. Varma en oo kumpi on, edellinen vai onko venttiilin koppa? Sitä meinaan tulee pihalle ihan norona
aina jos kone on seissyt pari päivää, menee n. 2 minuuttia ennenku alkaa valutus..
Ps: on muuten vt#@&%n paljon helpompaa tuon koneen kanssa värkkäily ku on varastossa toinen, vaikka vain viallinen. Saa nopeesti todettua mitä löytyy mistäkin eikä tarvi arvailla koko viikkoa

Ps: on muuten vt#@&%n paljon helpompaa tuon koneen kanssa värkkäily ku on varastossa toinen, vaikka vain viallinen. Saa nopeesti todettua mitä löytyy mistäkin eikä tarvi arvailla koko viikkoa

Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot
Öljyputki lohkon takaosassa, vie voitelun yläkertaan. Kansiin ei ole mitään muuta painekanavaa, työntötangot on ontot ja voidellaan sitä kautta vain työntötangon yläpää/keinun liitos. Putki johtaa öljyn kansiin ja siellä keinuvipupukkeihin, paluu painovoimalla, mutta tuskin tulee sitä öljyä kansitiivisteen välistä, kun se on paineetonta ja mikä sen kansitiivisteen siitä olis rikkonu... Tuommoinen se putki: http://jamant.fi/fi/tuote/2468915-oljyp ... m22282604f
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1