Moro
Talvikulkineeks tuli hankittua tommon vm 02 jeeppi, kyseinen merkki on itselleni vielä melko kummajainen ja foorumia selattu kuumeisesti mutta paljon on kysymyksiä.
Perus huoltoo tarviis tehdä ja voimansiirto kiinnostaa että mitä sielä edes on ja mistä tunnistan.
Tiedossa että mersun laatikko 722.6 jossa kuumana pientä häikkää nelos vaihteen kytkeytymisessä, ei siis mene nelonen päälle jos vedättää mutta höllätessä menee ja alaspäin vaihtaessa toimii normaalisti, samoin kylmänä toimii ja vaihtaa kuten pitää.
Muun maailman foorumeita selatessa "conductor plate" vois olla yksi tekiä ja tältä foorumilta taisin löytää jokun johtosarja ongelmankin ?
Jakolaatikon kyljestä löysin alumiini kyltin jossa 247, tähän tarviis öljyt varmaan vaihtaa myös, mikä sinne käy ?
Etu ja taka perät, mitä öljyä näissä käytetään, molemmat kannet hikoilee edellisen asentajan liimailun ansiosta niin tarviis tehdä jotain.
Tämä tuntuu olevan jonkun näköistä salatiedettä kun aihetta koitin etsiskellä niin hankalaa on jos ei tiedä mitä nuo murikat sisältää.
Kysymyksiä esitän varmasti lisää kunhan eteen tulee, seuraavana pitäs uusia etujarrut, paloja näytti olevan kahta eri mallia ja taisin jo saada selville minkä näköiset palat sielä on, lisäksi "pikku" kojelaudan raotus kun sisälämppäri tuntuu vuotavan hajusta ja huurtumisesta päätellen.
Niin ja onko näihin saatavilla jostain varaosa katalogia niin löytäs helpommin varaosanumerot osia etsiessä.
Jeep grand cherokee wj 2.7crd, mitä tuli ostettua ?
Re: Jeep grand cherokee wj 2.7crd, mitä tuli ostettua ?
http://jamant.fi/fi/tietosivut/voimansiirron-öljyt
Tuolta olen itse kattonu nuita perä- ja laatikkoöljyjen vaatimuksia / määriä
Eli tuohon 247(ja 245) jakolaatikkoon oma öljynsä. Näyttäisi ainakin Jamantilta ja 4x4 partsilta löytyvän.
Jos on quadra drive, niin periin 75w140 ja kitkalisäaine molempiin periin.
Jos ei oo quadra drive, niin 80w90 tai tuo sama 75w140 ja lisäaine vain taakse.
Tuo tieto ja määrät näkyy tuossa jamantin sivulla.
Ja Jeeppiin ei yleensä sovi valmiiksi ls lisäaineistetut öljyt kun niissä ei ole tarpeeksi lisäainetta, niin varmempi laittaa erikseen tuo aine, niin tulee oikea määrä. Mulle ainakin autotarvikeliikkeet yrittää aina tarjota noita valmiiksi lisäaineistettuja.
Ja offtopiccina sama huomio ohjaustehostimen öljyjen kanssa. Yleensä kysyttäessä tarjoavat ATF:ää, mutta sitä ei kannata laittaa, vaan ohjaustehostimeen PSF kuten tuolla Jamantilla mainitaan.
Tuolta olen itse kattonu nuita perä- ja laatikkoöljyjen vaatimuksia / määriä
Eli tuohon 247(ja 245) jakolaatikkoon oma öljynsä. Näyttäisi ainakin Jamantilta ja 4x4 partsilta löytyvän.
Jos on quadra drive, niin periin 75w140 ja kitkalisäaine molempiin periin.
Jos ei oo quadra drive, niin 80w90 tai tuo sama 75w140 ja lisäaine vain taakse.
Tuo tieto ja määrät näkyy tuossa jamantin sivulla.
Ja Jeeppiin ei yleensä sovi valmiiksi ls lisäaineistetut öljyt kun niissä ei ole tarpeeksi lisäainetta, niin varmempi laittaa erikseen tuo aine, niin tulee oikea määrä. Mulle ainakin autotarvikeliikkeet yrittää aina tarjota noita valmiiksi lisäaineistettuja.
Ja offtopiccina sama huomio ohjaustehostimen öljyjen kanssa. Yleensä kysyttäessä tarjoavat ATF:ää, mutta sitä ei kannata laittaa, vaan ohjaustehostimeen PSF kuten tuolla Jamantilla mainitaan.
Grand Cherokee 5.9 Ltd
Selventi jo homattavasti kiitän.
Onko näissä kaikissa vikakoodien luku mahdollista sillä virta-avaimen on-off-on-off-on vemputuksella, en oo saanu tuossa omassa ainakaan toimimaan.
Onko näissä kaikissa vikakoodien luku mahdollista sillä virta-avaimen on-off-on-off-on vemputuksella, en oo saanu tuossa omassa ainakaan toimimaan.
Tuosta vaihdelaatikosta sen verran että onko näissä jeepeissä olevissa 722.6 laatikoissa jotain eroa mersun 722.6 laatikoihin ?
Esim conductor plate/johdinlevy vai millä nimellä näitä nyt kutsutaankaan on vaihteistokaupan mukaan eri mersulla ja chryslerillä, öljytikun paikassa jotain eroo.
Mutta sitten taas kun etsii netistä maailmalta niin varaosanumerot on samat aftermarket osilla
Mitä kuvia löysin niin mersun ja chryslerin laatikoissa on jonkun näkönen ero öljytikun reijän koossa mutta ei oikein varmaks voi sanoo.
Esim conductor plate/johdinlevy vai millä nimellä näitä nyt kutsutaankaan on vaihteistokaupan mukaan eri mersulla ja chryslerillä, öljytikun paikassa jotain eroo.
Mutta sitten taas kun etsii netistä maailmalta niin varaosanumerot on samat aftermarket osilla

Mitä kuvia löysin niin mersun ja chryslerin laatikoissa on jonkun näkönen ero öljytikun reijän koossa mutta ei oikein varmaks voi sanoo.
Päivitystä...
Conductor plate on sama kun mersuissa, tai ainakii mersuun tarkotetun mää tuohon laitoin, itse laatikon ongelmat korjautu Overlap control sleevekitillä.
Conductor plate on sama kun mersuissa, tai ainakii mersuun tarkotetun mää tuohon laitoin, itse laatikon ongelmat korjautu Overlap control sleevekitillä.