Jeep WK2:n hankinnassa

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Tomppi
Viestit: 1
Liittynyt: 06.02.2019. 18:39
Paikkakunta: Kuopio

Jeep WK2:n hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Tomppi » 06.02.2019. 19:19

Terve,
Suunnittelen WK2:n 3.0CRD 2012-13 hankintaa, sellaista noin 100tkm ajettua.
Jeepeistä ei ole aikaisempaa kokemusta joten tässä pommittelen omistajien ja tietäjien kokemuksia mallista.
Mitä kannattaa erityisesti tarkastaa, mitkä ovat riskipaikat,
- kori?
- sähkölaitteet?
- voimansiirto?
- 5-vaihteinen onko ongelmia?
- 8-vaihteinen tässä on tainut alkuun olla jotain häikkää, vai?
Millainen on tuo VM motorin kone(241hv),
- kestääkö?
- jakopää, vaihtoväli?
- huollot?

Onko kukaan jälkiasentanut polttoainekäyttöistä lisälämmitintä, saako sen auton väylään
kiinni jotta se tunnistaa moottorinlämpötilan ja toimii itsenäisesti?
Vai tuleeko tuosta 3.0CRD:stä riittävästi lämmintä, ilman lisälämmitintä?
Löytyykö jostain WK2:n huolto-ohjelma, öljynvaihtovälit jne.?
Miten maantiekulutus?
Muuta yleistä kokemusta, navigaattorin päivitykset tms. jne.?

Kiitos,

jeep33
Viestit: 1
Liittynyt: 04.07.2019. 8:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Jeep WK2:n hankinnassa

Viesti Kirjoittaja jeep33 » 14.07.2019. 19:14

itteäni kiinnostaisi kans tietää käyttäjän kokemuksia wk2:sta. Ilmeisesti omistajia ei ole kylliksi foorumille asti..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Jeep WK2:n hankinnassa

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.07.2019. 21:20

No tais olla alkuvuodesta jonkun tiedon mukaan 26 WKII:sta suomessa, niin eipä siinä suurta kantaa vielä ole... Noista on noin 20% mun asiakkaita...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

rallye440
Viestit: 11
Liittynyt: 28.10.2014. 10:46
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Jeep WK2:n hankinnassa

Viesti Kirjoittaja rallye440 » 14.07.2019. 21:44

Mulla oli vähän yli pari vuotta omistuksessa 2012 mallinen Overland Summit. Reipas 40tkm tuli itse ajettua, ostin 170tkm ajettuna. Huollot merkkiliikkeessä huoltokaavion mukaan ja korjauksia piti tehdä: laturi, ilmastoinnin kenno ja lämppärin säätöläpän muoviratas. Paukkupakkasilla herjasi muutaman kerran ilmajousituksesta ja kerran piti omalla skannerilla resetoida koko jousitustsydeemi, kun lässähti takapää ala-asentoon.

Hieno ja suuntavakaa auto ajaa maantiellä, hitaammassa ajossa jousitus voisi olla mukavampikin. Ei niin etenemiskykyinen maastossa kuin vieläkin tallissa oleva WJ Quadradrive, mutta säädettävä maavara oli käytännöllinen kinttupoluilla. Painaa paljon ja massa tuntuu, varsinkin liukkailla. Kulutus pyöri 8-9 litran kieppeillä sekalaisessa, lähinnä kuitenkin maantievoittoisessa pätkäajossa. 7 litran maantiekulutus 80:n vauhdissa ei ole mahdoton.

Voimalinja varsin toimivan ja kestävän oloinen, ei ongelmia, eikä ylimääräisiä hälyääniä. Laatikkoon vaihdoin heti öljyt ja suodattimen ostettuani auton ja sitten uudestaan 40tkm jälkeen.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Jeep WK2:n hankinnassa

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.07.2019. 21:48

Se ilmajousitus olis siis kaivannut vuosihuoltoa... Jää useimmalta tekemättä jostain syystä ja sitten pakkasilla ei toimi...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

rallye440
Viestit: 11
Liittynyt: 28.10.2014. 10:46
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Jeep WK2:n hankinnassa

Viesti Kirjoittaja rallye440 » 15.07.2019. 21:28

JAMANT kirjoitti:
14.07.2019. 21:48
Se ilmajousitus olis siis kaivannut vuosihuoltoa... Jää useimmalta tekemättä jostain syystä ja sitten pakkasilla ei toimi...
Huoltokaaviossa ei ole muistaakseni erityistä vuosihuoltoa jousitukselle. Järjestelmähän on puhtaalla typpikaasulla täytetty ja periaatteessa tavallista ilmatäytteistä systeemiä luotettavampi, jos ei vuoda ja säiliön paine ok. No joka tapauksessa 30 asteen pakkasilla muutaman kerran vikavalo palamaan ja kun sää lauhtui tai auto lämpiämään talliin niin toimi taas normaalisti. Amerikan foorumeilla samanlaista havaintoa melko yleisesti.
Ehkäpä merkkiliikkeen normihuoltoihin ei kuulu systeemin tarkastus?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Jeep WK2:n hankinnassa

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.07.2019. 22:08

Typpi pysyy siellä noin vuoden, kerran vuoteen tyhjennettävä täysin testerillä ja lisätään kosteudenpoistoaine ja uusi typpi. Typpi on kosteutta hylkivää, joten jos jäätää, ei ole typpeä enää jäljellä. Järjestelmä ei ole suljettu, kun säiliöstä typpi vähenee, kompura pumppaa ulkoilmaa tilalle eli kosteutta kertyy ajan kanssa...

Ja ei taida tosiaan kuulua mihinkään huolto-ohjelmaan, on erikseen tilattava (tai niiden pitäisi oikeastaan tarjota/myydä sitä) palvelu, jos osaa pyytää ja silti se voi olla että kaikilla merkkiliikkeillä ei ole laitteita eikä haluja tehdä sitä... Mulla on laitteet ja tietotaito, olen noita tehnyt tänä vuonna jo jokusen ja pari taitaa vielä ennen syksyä olla tulossa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus