WJ ujeltaa
Re: WJ ujeltaa
Täältä innokas suositus panssarin hoivaamiseen siinä samalla jos sen tankin tiputtaa alas. Jos ei ole ihan pitsiksi asti vielä päässyt...
Re: WJ ujeltaa
Täälä ujeltaa WJ kanssa, kuulostaa perältä mutta tulee todellisuudessa sisäpuhaltimesta
En edes käsitä miten se puhallin voi imitoida perus perän ujellusta niin hyvin kun se mulla tekee, jos ajaa vaikka tasasta maantietä ja ihan aavistuksen vedättää tai höllää niin ujellus muuttuu juuri niinkun perästä jossa vähän hammaskosketus kulunut.
Kun sammuttaa puhaltimen tai auto on paikallaan niin mitään ääntä ei kuulu.

En edes käsitä miten se puhallin voi imitoida perus perän ujellusta niin hyvin kun se mulla tekee, jos ajaa vaikka tasasta maantietä ja ihan aavistuksen vedättää tai höllää niin ujellus muuttuu juuri niinkun perästä jossa vähän hammaskosketus kulunut.
Kun sammuttaa puhaltimen tai auto on paikallaan niin mitään ääntä ei kuulu.
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: WJ ujeltaa


Re: WJ ujeltaa
Minulla XK sisäpuhallin ei aina lähde käyntiin ja pieni täräys saa sen pyörimään eli todennäköisesti hiilet ovat loppu. En ole vielä alkanut tutkimaan mitä kautta tuota puhallinmoottoria alkaisi lähestymään. Pääseekö siihen käsiksi apukuskin jalkatilasta, hanskalokeron takaa vai mistä?
Re: WJ ujeltaa
Pelkääjän jalkatilasta, lämppärin kotelon alapinnassa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: WJ ujeltaa
Taas on diagnosoitu lisää jeepin ujellusta. Otin takapään kardaanin irti ku aloin epäillä että ujellus lähtee siitä, no eipä ollu. Jurinaa se toki näkyy pitävän että mistäköhän sais takakardaaniin edes takapään nivelen uuden..? Sen etupää tuntuu olevan kunnossa, ei turhia välyksiä eikä rahise.
Korjaajakaverin kanssa kuunneltiin eri tilanteissa mistä se vois kuulu ja meinas että etupää, varmaan lähti ajatus muutenkin siitä kun ujellus kuuluu samalla lailla kaasua vastaavasti vaikka takakardaani puuttuu? Varsinkin kunnolla jarrutettaessa alkaa kuulua voimakkaampaa ujellusta, samoin pintakaasulla ajaessa, kaasua painaessa ei niinkään, 80 ujellus on alempana ja 100 se muuttuu paljon ylempään vokaaliin
Äkkiseltään ei takapään pitäis sitä tehdä kun vetoja ei oo suuntaan tai toiseen, vai? Takapään pinioni tuntuu olevan akselin suuntaan välyksetön, ja hammasvälystä on noin pari astetta, ja öljyt oon vaihtanu joku 2000 kilometriä sitten. Etupäähän on vaihdettu jotain 6000km sitten. Molemmissa kitkalisäaine (Mopar).
Ja juu, hyvin tuntuu jeepi kulkevan ilman takakardaaniaki
Korjaajakaverin kanssa kuunneltiin eri tilanteissa mistä se vois kuulu ja meinas että etupää, varmaan lähti ajatus muutenkin siitä kun ujellus kuuluu samalla lailla kaasua vastaavasti vaikka takakardaani puuttuu? Varsinkin kunnolla jarrutettaessa alkaa kuulua voimakkaampaa ujellusta, samoin pintakaasulla ajaessa, kaasua painaessa ei niinkään, 80 ujellus on alempana ja 100 se muuttuu paljon ylempään vokaaliin

Ja juu, hyvin tuntuu jeepi kulkevan ilman takakardaaniaki

-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: WJ ujeltaa
Saiskos etupäätä pyöritettyä paikallaan ilman että absi lykkää vikakoodia? Ei varmaankaan. Sillä ehkä kuulis alkaako ujellusta.. tai sitten ei..
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: WJ ujeltaa
Eipä tämä asia oo oiken eteenpäin nytkähtänyt. Edelleen lauletaan mukana korkeaa C:tä (vai oliko se D..)
Kun siinä ajelin kokeeksi ilman takakardaania nii tuumin että kun äänet temppuilee edelleen etukardaani kiinni niin vaihdetaan sit osat sinne. Enemmän välystä siellä on muutenkin että suattais vika ollakkin siellä, vaikka ajaessa se pyörii pitkin koppia eri nopeuksissa..
Ihmettelen vain tuota kun etuakselin tägejä on kaksi. Molemmissa on sama sarjanumero (se pitkä litania) ja sama välitys (3.91) mutta BOM on eri. Samat asiat Danan oma sivu lateli molemmista esille, mietinkin että oisko mahdollisesti peräosia vaihdettu joskus jo..?
Entä mitä eroa on Dana30 ja Dana Super30?
Kun siinä ajelin kokeeksi ilman takakardaania nii tuumin että kun äänet temppuilee edelleen etukardaani kiinni niin vaihdetaan sit osat sinne. Enemmän välystä siellä on muutenkin että suattais vika ollakkin siellä, vaikka ajaessa se pyörii pitkin koppia eri nopeuksissa..
Ihmettelen vain tuota kun etuakselin tägejä on kaksi. Molemmissa on sama sarjanumero (se pitkä litania) ja sama välitys (3.91) mutta BOM on eri. Samat asiat Danan oma sivu lateli molemmista esille, mietinkin että oisko mahdollisesti peräosia vaihdettu joskus jo..?
Entä mitä eroa on Dana30 ja Dana Super30?
Re: WJ ujeltaa
Oletko ujellukseen vikaa löytänyt?
Itellä lähtee seuraavaksi jakis auki ja laakerit/stefat vaihtoon, mahdollisesti ketjukin. Mulla samaa ongelmaa mutta ei kaasusta muuttuvaa, ujellus taisaista kaasun painalluksusta huolimatta. Sekä lisänä vielä nakutus hiljaa ajettaessa. Eikä oo CV-nivelestä johtuva. Oon takamaisen vaihtanut kaksi kertaa ja ääntely ei koskaan ole millään tavalla muuttunut. Nykyään jo niin sietämätön ujellus 80+ nopeudella, että pakko alkaa uskomaan jakolaatikon ääniksi.. kun mitkään muut rempat ei ole auttaneet

Itellä lähtee seuraavaksi jakis auki ja laakerit/stefat vaihtoon, mahdollisesti ketjukin. Mulla samaa ongelmaa mutta ei kaasusta muuttuvaa, ujellus taisaista kaasun painalluksusta huolimatta. Sekä lisänä vielä nakutus hiljaa ajettaessa. Eikä oo CV-nivelestä johtuva. Oon takamaisen vaihtanut kaksi kertaa ja ääntely ei koskaan ole millään tavalla muuttunut. Nykyään jo niin sietämätön ujellus 80+ nopeudella, että pakko alkaa uskomaan jakolaatikon ääniksi.. kun mitkään muut rempat ei ole auttaneet


-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: WJ ujeltaa
Omassa vaihdoin varuiksi etukartaaniin nivelet, ne kun saa netistä. Takimmaiseen en oo löytäny osia. Oletuksena että etukartaani olis ollut hajalla kun jalkaan tuntee ajon aikana semmosta rahinaa, mut ei sitten ollutkaan. Alkaa vika suuntautumaan siihen etuperään.
Ootko kokeillut ajaa od offilla, sillon tietokone lykkää turbiinin lukon päälle jossain 80. Itellä huomasin kun alkaa rullaamaan (ei kuitenkaan kaasu ylös, sillon lukko aukeaa) niin pitää aikamoista jurinaa, sikälikin oletan vian olevan etupäässä, vaikka eipä se jakolaatikkokaan oo poissuljettu vaihtoehto. Mielessä kyllä käynyt sen jakolaatikon vaihto part-time malliin, saisi vedon kiinteänä pelkästään takapäälle normaaliajossa, joskin pyöriihän siellä etupääkin sillon muttei vedä.
Paikallinen Seinäjoen automaattilaatikkoguru kävi koeajolla, sano äänen tulevan etupäästä. Lopuksi totes "eihän tuo oo ees paha vielä" ja käski ajaa normaalisti niin näkee paremmin missä vika on ja sano että jenkeillä ne tuppaa aina ulista

Ekaks tosin pitäis kokeilla jaksaa ottaa etukartaani pois että kuulisin kuinka se ulina muuttuu. Ei vaan jaksais, ne pultinkannat on niin olemattomat niissä että koska pyörähtää kanta lopunkin yli..
Ootko kokeillut ajaa od offilla, sillon tietokone lykkää turbiinin lukon päälle jossain 80. Itellä huomasin kun alkaa rullaamaan (ei kuitenkaan kaasu ylös, sillon lukko aukeaa) niin pitää aikamoista jurinaa, sikälikin oletan vian olevan etupäässä, vaikka eipä se jakolaatikkokaan oo poissuljettu vaihtoehto. Mielessä kyllä käynyt sen jakolaatikon vaihto part-time malliin, saisi vedon kiinteänä pelkästään takapäälle normaaliajossa, joskin pyöriihän siellä etupääkin sillon muttei vedä.
Paikallinen Seinäjoen automaattilaatikkoguru kävi koeajolla, sano äänen tulevan etupäästä. Lopuksi totes "eihän tuo oo ees paha vielä" ja käski ajaa normaalisti niin näkee paremmin missä vika on ja sano että jenkeillä ne tuppaa aina ulista


Ekaks tosin pitäis kokeilla jaksaa ottaa etukartaani pois että kuulisin kuinka se ulina muuttuu. Ei vaan jaksais, ne pultinkannat on niin olemattomat niissä että koska pyörähtää kanta lopunkin yli..
Re: WJ ujeltaa
Koska ne ruuvien kannat ei oikeasti mystisesti oo 8mm kannalla, vaan 5/16" kannalla eli 7.94mm, vaikka se ruuvi on millinen...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: WJ ujeltaa
Joo tuumakoon hylsyjä oon käyttänyt, 1/4 karalla. Pirun vaikee niitä vaan on aukoja jos ovat lujassa kun ovat nuon pienellä kannalla. Siihen on varmaan syynsä kun ovat pieniä mutta silti. No täytynee vaihtaa ne uusiin samalla
Re: WJ ujeltaa
Ruuvit ei pitäis olla kauhean tiukalla, ohjeen mukaan kiristysmomentti on 30Nm...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ ujeltaa


Jeepitön Jeeppi-intoilija
Re: WJ ujeltaa
Nope!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1