Ongelma pyöränlaakerin vaihdon jälkeen.. GC 3.0 -06

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Grandcherokee1980
Viestit: 3
Liittynyt: 18.08.2019. 17:54
Paikkakunta: Orivesi

Ongelma pyöränlaakerin vaihdon jälkeen.. GC 3.0 -06

Viesti Kirjoittaja Grandcherokee1980 » 10.09.2019. 21:52

Terve. Onko kukaan onnistunut samassa?
Ja osaisi neuvoa mitä pitäisi tehdä?
Ennen remonttia auto toimi täysin, eikä vikakoodeja ollut.

Vaihdoin etupyörän laakerin ( varaosanro 9329004K, valmistaja gsp) samalla huomasin että autossa on erilainen liitin kuin uuden navan mukana tulleessa abs sensorissa. Koska vanhan sensorin navanpään liitin oli myös erilainen kuin uudessa, päätin tinata yläpään liittimen vanhasta..ja luottaa että navassa kiinni oleva lukee oman osansa.

No nyt abs valo palaa, U0103 vikakoodi on päällä ja auto tökkii sekä vilkuttaa luistonestoa ja ilmoittaa service 4wd system.. sekä outo sähköinen ääni kun laittaa hitaan puolen päälle. Eli eipä onnistunut nyt tämä projekti.
Tuo vanha abs sensorin napapää tuskin tuohon uuteen napaan käy kun on pitempi littana kun uudessa lyhyt pyöreäpäinen.. ja Jamantilla eikä muuallakaan vastaavaa yläpäätä ei näkynyt -06 GC (pieni sisään työnnettävä jossa alareunassa keltaiset tiiviste-kumiheltat)
Onko ideoita mistä lähtisi perkaamaan?
Kiitokset avusta.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Grandcherokee1980, muokattu yhteensä 12 kertaa

Keimo
Viestit: 215
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: Ongelma pyöränlaakerin vaihdon jälkeen.. GC 3.0 -06

Viesti Kirjoittaja Keimo » 12.09.2019. 10:31

Pyörännopeusanturi ei siis toimi.

Mitenkäs paljon eroa siinä liittimessä sitten oli? Mietin vain, että miten arvasit miten se kuuluu kytkeä kun liittimen vaihdoit. Induktiivisen anturin (2-napaa) voi kytkeä yleensä kummin päin vain, mutta näissä saattaa olla käytössä MRE/hall anturit, jotka pitää kytkeä oikein tai eivät toimi (ja pahimmillaan särkyvät virhekytkennästä). Näitä jälkimmäisiä voi sitten olla kaksi- tai kolminapaisella liittimellä toteutuksesta riippuen.

Ja en siis tunne, minkälaisella anturilla tuon ikäinen Grandi on toteutettu, kunhan heitän ajatuksia ilmoille jos ne vaikka vahingossa ohjaisi kohti ratkaisua! :)
Jeepitön Jeeppi-intoilija

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Ongelma pyöränlaakerin vaihdon jälkeen.. GC 3.0 -06

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.09.2019. 11:14

Olikin mulle tuttu auto ja olen itsekkin sen liitoksen töpselit avannut ja sulkenut, mutta mun jälkeen siihen on joku koskenut ja tehnyt jonkun patentin auton puoleiseen liitokseen, puhelimessa en vaan edelleenkään saanut otetta koko liitoksen fyysiseen olomuotoon nykyään, kuulema kuvia on tulossa ainakin mulle sähköpostiin....

Sikäli jännää että se auto katsastettu heinäkuun 18. ja silloin ei katsastusmies puhunut mitään etupyöränlaakerin väljyydestä ja tuo katsastusmies on aika tarkka noista (olen saanut luennon siltä etupyöränlaakereiden väljyyksistä)!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Grandcherokee1980
Viestit: 3
Liittynyt: 18.08.2019. 17:54
Paikkakunta: Orivesi

Re: Ongelma pyöränlaakerin vaihdon jälkeen.. GC 3.0 -06

Viesti Kirjoittaja Grandcherokee1980 » 12.09.2019. 20:15

Moi, kuvat lähetetty, ja anturi ja liitin tosiaan eri. Kokeilen vanhaa anturia ja toivon parasta :shock:

Grandcherokee1980
Viestit: 3
Liittynyt: 18.08.2019. 17:54
Paikkakunta: Orivesi

Re: Ongelma pyöränlaakerin vaihdon jälkeen.. GC 3.0 -06

Viesti Kirjoittaja Grandcherokee1980 » 14.09.2019. 18:59

Moro kaikille. Alkoi toimimaan anturi jumpalla, tosiaan modattu omia virityksiä ja vaati kolvausta kumpaankin päähän..
Jamantille kiitokset!

Kirjoita vastaus