WJ käyntihäiriö ja ylilataus

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Miekin

WJ käyntihäiriö ja ylilataus

Viesti Kirjoittaja Miekin » 03.02.2020. 20:00

Tarvisin hieman apuja vian selvittelyyn, kun omassa WJ:ssä -99 4,7 alkoi mystiset viat, kun olin vaihtanut uuden akun vanhan piiputettua parin viikon seisonnan jälkeen!!??
Eli auto oli suoraan ajosta jäänyt parkkiin ja vajaan parin viikon päästä, kun piti lähteä liikenteeseen oli akku tyhjä (tämä oli odotettavissa vanhan akun kanssa ja olin siihen jo varautunut uudella akulla). No akun vaihdon jälkeen auto lähti laakista käymään, mutta kävi todella huonosti, pätkimällä, eikä ota kaasua vaan tukehtuu.... Lisäksi auton oma latausmittari ei inahdakaan (ennen toimi moitteettomasti) ja Check Gauges valo palaa, matkamittarilukema vilkkuu, ABS ja jarrujen merkkivalot palaa sekä mittarilla mitattuna lataa käydessä 15,0-17,6V.
OBD lukijalla ei anna mitään vikakoodeja eikä Check Engine valo (tällä kertaa...) pala (ihme!! :D )

Sulakkeet on käyty läpi ja vaihdettu akun miinus kenkä. Käyty läpi liittimiä ja tarkistettu akun maajohdot.

Oon käyttänyt autoa tyhjäkäynnillä yli 30 min. tuloksetta, ajatuksella kosteudesta

Ideat alkaa loppuun....

Macke

Re: WJ käyntihäiriö ja ylilataus

Viesti Kirjoittaja Macke » 04.02.2020. 9:06

Jännitteen säädin on ilmeisesti PCM (ECU) mötikkään sisäänleivottuna -> noita on maailmalla ainakin kärvähtänyt. Moni korjannut silleen että laitettu ulkoinen lataussäädin tilalle. Toki jos sinne aivopurkkiin nyt on survottu melkein 18-volttia niin saattaa olla että on muutenkin ottanut kipeää ja sen johdosta käy huonosti.

Mittaristokin saanee ohjauksensa joltin purkilta, ja jos se nyt taas on tuo PCM niin kyllä mun mutuilu viittaisi siihen että se PCM on tööt. Viisaammat jatkanee tästä :)

Desert_Runner

Viesti Kirjoittaja Desert_Runner » 04.02.2020. 14:08

Tarkistit myös maadoitukset? :roll:

Miekin

Viesti Kirjoittaja Miekin » 04.02.2020. 16:25

Maadotukset tsekattu!!
Vähä tota PCM/ECU:a itekkin pelkään, että vika johtaa sinne....

Desert_Runner

Viesti Kirjoittaja Desert_Runner » 04.02.2020. 20:58

Mites, voisko kokeilla nypätä laturin johto irti, jos se sitten rauhottuis? Lopettais sen ylilataamisen ja ehkä jos boksi on ehjä niin paranisi sillä?

Kirjoita vastaus