taka vetoakselin päittäisväljyys
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 03.10.2018. 21:18
- Paikkakunta: Ikaalinen
taka vetoakselin päittäisväljyys
Mukavasti sujuu yöt Jeepin parissa. Jarrupaloja vaihtaessa huomasin en WJ:n taka-akselilla vetoakselissa päittäisväljyyttä 3mm. Ja kun on kartiolaakeri niin tietysti muutenkin klotaa mielettömästi. Mikähän siel nyt on pettäny. Onko tietoo? Vai täytyykö laittaa vain pyöränlaakerin ulkokoolin taakse shimmiä.
Re: taka vetoakselin päittäisväljyys
Vääntyny se kiinnityslaippa ?
https://youtu.be/shNy3T5b1Ow?t=227
https://youtu.be/shNy3T5b1Ow?t=227
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 03.10.2018. 21:18
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: taka vetoakselin päittäisväljyys
Sepä voisi olla, täytyypä uusia koko setti kun ei pysty taivuttamaan laakerit paikallaan.
Re: taka vetoakselin päittäisväljyys
Se laippa ei kyllä pysty tuossa taipumaan noin paljoa, sen laipan rakenne on sellainen. Jos tarvii kuitenkin uusia laippoja, niitä on hyllyssä... Pura auki ja tarkista sen pesän kunto ja sen pesän syvyys ja laakerin ja stefan yhteinen paksuus, jollain tavarantoimittajalla oli liian paksuja stefoja, mutta voihan sulla olla väärä laakeri siellä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 03.10.2018. 21:18
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: taka vetoakselin päittäisväljyys
Oli jo kerran auki, kaikki näytti ihan hyvältä.Mittailut on vaan vaikeita, kun ei ole vertailukohtaa.
Re: taka vetoakselin päittäisväljyys
Pesän halkaisija suhteessa laakerin ulkohalkaisijaan ja pesän syvyys lipan tasosta pohjaan suhteessa laakerin ulkokoolin + stefan paksuuteen ulkoreunasta miinus laipan sisäpulen syvyys... Jos joku mitta heittää kolme milliä, niin siinä se syy... Kolme milliä näkyy jo silmällä..
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 03.10.2018. 21:18
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: taka vetoakselin päittäisväljyys
Kuinkas jos se krymppiholkki pääsee siirtymään, voisiko se aiheuttaa moista? Näyttäis se kyllä olevan olakkeessa kiinni.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Salodanger, muokattu yhteensä 10 kertaa
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 03.10.2018. 21:18
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: taka vetoakselin päittäisväljyys
ulkokooli on hyvin paikallaan ja napakka.
Re: taka vetoakselin päittäisväljyys
Jos lukkorengas pääsee siirtymään, on vetarissa vikaa. On se niin kovaa kiinni siinä akselissa...Salodanger kirjoitti: ↑10.02.2020. 9:29Kuinkas jos se krymppiholkki pääsee siirtymään, voisiko se aiheuttaa moista? Näyttäis se kyllä olevan olakkeessa kiinni.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: taka vetoakselin päittäisväljyys
Paikallaan laakerissa vai putkessa/pesässä?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 03.10.2018. 21:18
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: taka vetoakselin päittäisväljyys
Sekä että.
Re: taka vetoakselin päittäisväljyys
Silloin pesä on ok, ei ole ulkokooli pyörähtänyt ja tehnyt pesästä suurempihalkaisijaista tai syvempää.... Sitten vaihtoehotona on jarrukilpi/bracket, joka jää laipan ja akseliputken päädyn väliin, ruostunut paksummaksi, selviää mittaamallä se pesän syvyys, kuten yllä totesin. Jos sekin täsmää, sitten laippa on mutkalla tai sulla on joku uusi fysiikan laki keksittynä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 03.10.2018. 21:18
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: taka vetoakselin päittäisväljyys
Jarrukilpikin on siisti. Täytyyköhän vaan teettää shimmi ulkokoolin taakse jos ei muuten saa. En löytänyt mistään alkuperäisen laakerin mittoja, vois olla hyvä mittailla. Tai sitten laippaa muokattava.
Re: taka vetoakselin päittäisväljyys
Ei mitään virityksiä, selvitetään se syy kolmen millin välykseen... Mittasitko, vai ihan silmällä arvioit, ei muuten silmällä saa oikeaa mittaa, pitää mitata??Salodanger kirjoitti: ↑10.02.2020. 12:14Jarrukilpikin on siisti. Täytyyköhän vaan teettää shimmi ulkokoolin taakse jos ei muuten saa. En löytänyt mistään alkuperäisen laakerin mittoja, vois olla hyvä mittailla. Tai sitten laippaa muokattava.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: taka vetoakselin päittäisväljyys
Laakeri noin 17mm ja stefa 10mm.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1