XJ,n 2,5l Motti

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Nortmik
Viestit: 23
Liittynyt: 29.02.2020. 10:15
Paikkakunta: Helsinki

XJ,n 2,5l Motti

Viesti Kirjoittaja Nortmik » 09.03.2020. 21:03

Moi,kuka tietää XJ,n ohjaustehostimen painepuolen putkessa olevan "anturin tarkoituksen? se jossa 2johtoinen liitin.

T.Epäteitoinen :D
-99 Cherokee Sport 2,5l Gasoline..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: XJ,n 2,5l Motti

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.03.2020. 22:52

ECU nostaa kierroksia, kun paine nousee, ettei sammmuisi, tuo on neloskoneen erikoisuus...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Nortmik
Viestit: 23
Liittynyt: 29.02.2020. 10:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJ,n 2,5l Motti

Viesti Kirjoittaja Nortmik » 09.03.2020. 22:55

Ahaa! No mun anturi on varmaan sitten sökö,koska mitn ei tapahdu..

Kiitos vastauksesta! :D
-99 Cherokee Sport 2,5l Gasoline..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: XJ,n 2,5l Motti

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.03.2020. 23:01

Ei sitä välttämättä huomaa. Kokeile uuudestaan töpseli irti, on noita näkynyt niinkin ja ei ole aiheuttanut mitään...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: XJ,n 2,5l Motti

Viesti Kirjoittaja rane58 » 11.03.2020. 3:45

Onko noissa vanhoissa ZJ-malleissa sama juttu, en ole huomannut että kierrokset nousisivat kun rattia veivaa ääriasentoihin...? :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: XJ,n 2,5l Motti

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.03.2020. 7:43

rane58 kirjoitti:
11.03.2020. 3:45
Onko noissa vanhoissa ZJ-malleissa sama juttu, en ole huomannut että kierrokset nousisivat kun rattia veivaa ääriasentoihin...? :oops:
Olis, jos ZJ:ssä olis nelos-bensakonetta...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

ZJeep
Viestit: 88
Liittynyt: 16.02.2018. 23:45
Paikkakunta: Pusula

Re: XJ,n 2,5l Motti

Viesti Kirjoittaja ZJeep » 11.03.2020. 22:22

Mulla oli -97 5.2 zj:ssä tehostimessa anturi, siinä oli myös muovinen hihnapyörä joka kämähti motarilla.
Rystyset valkosena piti kääntää mutkaan ja motarilla ei ole kummosia mutkia..
Olisko ollut nopeuden mukaan säätyvä tehostin :lol:
P ositive
I ntake
M aninfold
P ressure

Kuva

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: XJ,n 2,5l Motti

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.03.2020. 22:33

ZJeep kirjoitti:
11.03.2020. 22:22
Mulla oli -97 5.2 zj:ssä tehostimessa anturi, siinä oli myös muovinen hihnapyörä joka kämähti motarilla.
Rystyset valkosena piti kääntää mutkaan ja motarilla ei ole kummosia mutkia..
Olisko ollut nopeuden mukaan säätyvä tehostin :lol:
Juu, se on eri asia kuin neloskoneessa, kasissa on anturi sen nopeuden mukaan säätyvän ohjauksen takia...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: XJ,n 2,5l Motti

Viesti Kirjoittaja Timo L » 13.03.2020. 20:43

ZJeep kirjoitti:
11.03.2020. 22:22
Mulla oli -97 5.2 zj:ssä tehostimessa anturi, siinä oli myös muovinen hihnapyörä joka kämähti motarilla.
Rystyset valkosena piti kääntää mutkaan ja motarilla ei ole kummosia mutkia..
Olisko ollut nopeuden mukaan säätyvä tehostin :lol:
Nopeuden mukaan muuttuva tehostus pitäisi muistaakseni olla vain mallivuoden '96 ZJ:ssä (niissäkään ei kaikissa), mutta tehtaan toimintatavat tietäen menneen mallivuoden osat on usein käytetty loppuun seuraavaan vuosimalliin jolloin etenkin alkupään tuotannosta voi löytyä hassuja asioita mitä ko. mallivuoden autosta ei pitäisi löytyä :D
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus