wj 3.1 td 2001 Ei käynnisty kirveelläkään ..prekele
wj 3.1 td 2001 Ei käynnisty kirveelläkään ..prekele
Ostin noin vuosi sitten Grand Cherokee vm 2001 3.1 l dieselillä. Auto oli moottorivikainen, keinuvipujen tapit oli nousseet yhdestä kannesta ylös. Moottori oli täyttynyt naftalla tämän johdosta ja kuunnellessani mottorin ääniä se viimein parkaisikin täydet kierrokset yllättäen, ja milläs sammutat kun ei ilman saantia voinut mistään tukkia. No ei särkynyt onneksi mitään. Tein sitten ison remontin kannet, turbo, vaihteisto, ym. Sitten yrittämään käyntiin ja ei nouse polttoaine sitten millään suuttimille. Suodatin ilmattu, pumppu ilmattu, suuttimet löysätty mut ei vaan nosta ainetta. Selvisi että
sammutin magneettiventtiilille ei tule virtaa. Yritin suoralla virralla mutta ei mitään vaikutusta vaikka naksahtaa kyllä. Epäilin että voisko pumppu olla takertunut jotenkin jumiin kun seisoi vuodenpäivät käyttämättä. No käytin Varkauden Koneessa vikakoodeja lukemassa koodit P1630 ja P1660
eli solenoid valve controller open circuit ja redutant emergency stop plausiblity in after run jotain sinnepäin. Ei saanut tätä hätäpysäytys koodia postettua vaikka iso Jeepin kyltti on seinässä. Jotakin mittausohjeita onneksi sain . Olisiko tämän hätäpysäytys eston jotenkin mahdollista saada pois
ja voiko tämä olla se syy ruiskupumpun toimimattomuuteen. Liekkö öljyn paineella yhteyttä käynnistykseen tässä. Paine nousi kyllä pelkästään starttaamalla 4 bar mutta tänään ihmettelin kun viisari ei enää nouse. Poltinko jotain ?Polttoainetta tulee hyvin kun joku asentanu tykyttäjäpumpun,
varmaan ollu jotain ilma ongelmia. Miten jos laitan purkuautosta toisen ecu:n joutuuko jotain tekemään sille koodauksia tms ennenkuin käynnistyy. Kiitokset hyvistä neuvoista jo etukäteen
sammutin magneettiventtiilille ei tule virtaa. Yritin suoralla virralla mutta ei mitään vaikutusta vaikka naksahtaa kyllä. Epäilin että voisko pumppu olla takertunut jotenkin jumiin kun seisoi vuodenpäivät käyttämättä. No käytin Varkauden Koneessa vikakoodeja lukemassa koodit P1630 ja P1660
eli solenoid valve controller open circuit ja redutant emergency stop plausiblity in after run jotain sinnepäin. Ei saanut tätä hätäpysäytys koodia postettua vaikka iso Jeepin kyltti on seinässä. Jotakin mittausohjeita onneksi sain . Olisiko tämän hätäpysäytys eston jotenkin mahdollista saada pois
ja voiko tämä olla se syy ruiskupumpun toimimattomuuteen. Liekkö öljyn paineella yhteyttä käynnistykseen tässä. Paine nousi kyllä pelkästään starttaamalla 4 bar mutta tänään ihmettelin kun viisari ei enää nouse. Poltinko jotain ?Polttoainetta tulee hyvin kun joku asentanu tykyttäjäpumpun,
varmaan ollu jotain ilma ongelmia. Miten jos laitan purkuautosta toisen ecu:n joutuuko jotain tekemään sille koodauksia tms ennenkuin käynnistyy. Kiitokset hyvistä neuvoista jo etukäteen
Re: wj 3.1 td 2001 Ei käynnisty kirveelläkään ..prekele
Toinen ECU ja pitäis käynnistyä, pysyy tosin ilman siruavaimen ohjelmointia käynnissä vain kolme sekunttia...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: wj 3.1 td 2001 Ei käynnisty kirveelläkään ..prekele
Mitenkähän korjaus onnistuisi tämmöseen onko kellään kokemusta.
Re: wj 3.1 td 2001 Ei käynnisty kirveelläkään ..prekele
Ei auttanut käytetty ECU vaihtaminen syöttöpumpun heräämiseen. Toinen PCM, käytetty tulee huomenna, saa nähdä vaikuttaako se mihinkään. Hehkun merkkivalo alkoi palamaan koko ajan , että viat vaan lisääntyy. Oliskohan kellään jotain ideoita.
Re: wj 3.1 td 2001 Ei käynnisty kirveelläkään ..prekele
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: wj 3.1 td 2001 Ei käynnisty kirveelläkään ..prekele
Ei auttanut boxien vaihto ja koodaus käynnistysongelmaan. Tekee edelleen vikakoodit 1630 ja 1660. Piti jättää auto pajalle jos löytäisivät jotakin vikaa.
Epäilivät että johtosarjassa olisi jotain vikaa, mutta seisoissako siihen olisi vika tullut ja just siihen piiriin joka antaa sen ryntäys koodin.Jotain on ehkä jäänyt huomioimatta, onko esim: jotain kolaritunnistin johtoja jäänyt kasauksessa irti keulassa, tai onko siellä edes sellaisia.Polttoaineen lämpötila sensoria ilmoittaa vialliseksi, se on kai pumpun sisällä jos olen oikein ymmärtänyt,mutta vaikuttaisko tuo käynnistymiseen.Onko öljynpainemiitarin
mykistymisellä jotain yhteyttä tähän.Alkuun paineet nousi starttaamisella normaalisti ja sitten paineet herkes nousemasta. Liekkö siinä estoa jos paine ei nouse niin ei käynnisty. Niitä johtosarjoja ihmettelin kun pumpusta tulee johtonippu ja siinä on töpseli jossa on kymmenen napaa niin toiselta puolen on vaan kahdeksan johtoo, ja esim:sammutinsolenoidille ei tule johtoo ollenkaan vaikka sähkökuva väittää että johto olisi. Solenoidi kyllä naksahtaa hyppy virralla mutta ei vaikuta mihinkään käynnistyksessä.Hyviä ideoita kaivataan nyt kipeästi.
Epäilivät että johtosarjassa olisi jotain vikaa, mutta seisoissako siihen olisi vika tullut ja just siihen piiriin joka antaa sen ryntäys koodin.Jotain on ehkä jäänyt huomioimatta, onko esim: jotain kolaritunnistin johtoja jäänyt kasauksessa irti keulassa, tai onko siellä edes sellaisia.Polttoaineen lämpötila sensoria ilmoittaa vialliseksi, se on kai pumpun sisällä jos olen oikein ymmärtänyt,mutta vaikuttaisko tuo käynnistymiseen.Onko öljynpainemiitarin
mykistymisellä jotain yhteyttä tähän.Alkuun paineet nousi starttaamisella normaalisti ja sitten paineet herkes nousemasta. Liekkö siinä estoa jos paine ei nouse niin ei käynnisty. Niitä johtosarjoja ihmettelin kun pumpusta tulee johtonippu ja siinä on töpseli jossa on kymmenen napaa niin toiselta puolen on vaan kahdeksan johtoo, ja esim:sammutinsolenoidille ei tule johtoo ollenkaan vaikka sähkökuva väittää että johto olisi. Solenoidi kyllä naksahtaa hyppy virralla mutta ei vaikuta mihinkään käynnistyksessä.Hyviä ideoita kaivataan nyt kipeästi.
Re: wj 3.1 td 2001 Ei käynnisty kirveelläkään ..prekele
Kyllä sille sammutussolenoidille on tähän asti noissa johto tullut.... Ja minkähän boksin ne vaihtoi? Sen takapenkin BOSCH-boxin vai sen ECU:n konehuoneesta (tästä tulee signaalit mittaristolle). Missä se on ollut avaintenkoodauksessa, tosin ei sen pidä käynnistystä estää, se estää vain käynnissä pysymisen , jos ei ole avaimia koodattu....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: wj 3.1 td 2001 Ei käynnisty kirveelläkään ..prekele
Siellä se Varkauden kone ,ihan merkki korjaamossa. Molemmat boxit on vaihdettu ja se johto ei sinne pumppuun mene, tai jos on siellä töpselin sisällä jotain sisäisiä kytkentöjä niin en siitä osaa sanoa.
Re: wj 3.1 td 2001 Ei käynnisty kirveelläkään ..prekele
Jaa, no sitten en pysty täältä saakka auttamaan... Jos ei osat täsmää sihen, mitä itse olen ropannut, niin paha sitten sanoa mitään...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1