Compass 4x4 2,2CRD VM 2011 tyyppivikoja??
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 10.05.2020. 21:56
- Paikkakunta: Mustasaari
Compass 4x4 2,2CRD VM 2011 tyyppivikoja??
Ostin tämmösen viime viikolla ja onks jotain mitä pitäisi pitää silmällä vähä tarkemmin?
Tähän vaihdettu 130.000km ajon jälkeen 80.000km ajettu takuumoottori(mittarissa nyt 195.000km)Mulle sanotiin että Mersun kone ketjulla.
Vuosi sitten vesipumppu vaihdettu. ohjaustehostimen letku vuoti ja se korjattiin jo liikkeessä.
Ajoin n, viikko niin syttyi moottorin vikavalo. Lambda meni vaihtoon. Myyjä selitteli syyksi että auto ollut heillä paljon tyhjäkäynnillä ja muka siitä syystä lambda hajos kun sillä ruvettiin ajelemaan.Kaasuahan poljen toki muttei kait lambdaa siitä hajoaa?
Ajovalojen säätömoottori nyt korjataan ei mennyt katsastuksesta läpitse.
Mitähän vielä voin odotta? Terv tietämätön naishenkilö
Tähän vaihdettu 130.000km ajon jälkeen 80.000km ajettu takuumoottori(mittarissa nyt 195.000km)Mulle sanotiin että Mersun kone ketjulla.
Vuosi sitten vesipumppu vaihdettu. ohjaustehostimen letku vuoti ja se korjattiin jo liikkeessä.
Ajoin n, viikko niin syttyi moottorin vikavalo. Lambda meni vaihtoon. Myyjä selitteli syyksi että auto ollut heillä paljon tyhjäkäynnillä ja muka siitä syystä lambda hajos kun sillä ruvettiin ajelemaan.Kaasuahan poljen toki muttei kait lambdaa siitä hajoaa?
Ajovalojen säätömoottori nyt korjataan ei mennyt katsastuksesta läpitse.
Mitähän vielä voin odotta? Terv tietämätön naishenkilö
Re: Compass 4x4 2,2CRD VM 2011 tyyppivikoja??
Apurungot mätii, yhteen 2012 vaihdoin jo pari-kolme vuotta sitten taka-apurungon, tukivarsien puslat väljiä, alapallot kulutuskamaa, taka-abs anturin kiinnike mätii (uutta ei saa, pitää vaihtaa koko napa), öljyvuodot, konevammat (yksi mesen koneinen just tulossa piakkoin hinurilla), jarrut jumii, sähköviat, ym, korjauskokemusta on ja lisää vikoja tulee kun muistan...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Compass 4x4 2,2CRD VM 2011 tyyppivikoja??
Ja lambda ei hajoa tuosta syystä....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 10.05.2020. 21:56
- Paikkakunta: Mustasaari
Re: Compass 4x4 2,2CRD VM 2011 tyyppivikoja??
Hei.Kiitos vastauksesta. Minkähintaisia tämmösiä remontteja on? Apurungon vaihto kuullostaa aika kalliilta.
Osaatko sanoa/ arvata minkä takia lambda hajosi?
Auto aina vaan Käyttöauton pajalla.
Onks kaikki nää Compassit näin ongelmallisia?
Osaatko sanoa/ arvata minkä takia lambda hajosi?
Auto aina vaan Käyttöauton pajalla.
Onks kaikki nää Compassit näin ongelmallisia?
Re: Compass 4x4 2,2CRD VM 2011 tyyppivikoja??
No mitään en näkemättä varmaksi sano, mutta mistä tiedät että vika oli lambdassa tai että ne edes vaihtoi sen? Muuten kuin että ne sanoi niin? Näitkö vanhan osan? On tullut vastaan useammin kuin kerran, että autoliike "korjaa" sanomalla että vika oli siellä tai täällä, mutta sitten selviää, että ei ole siihen osaan tehtaan jälkeen kukaan koskenut...
On se taka-apurungon vaihto työläs ja aikaa vivä, se maksaa sen mitä menee aikaa plus mitä siihen osia menee, etukäteen voi vain arvioida, että ehkä tarvitaan kaikki mitä viimeksikin plus jotain muuta, miinus ne mitä ei sitten tarvita, joka auto ja joka vika on yksilö. Muistaakseni taka-apurungon vaihtoaika on 10 h plus/miinus se mitä siihen sitten oikeasti menee...
Jaa onko ongelmallisia?? On, noi on tehty 5 vuoden käyttöön, sitten auto paaliin ja osta uusi (tehdas tekee uusia autoja ja tuo on tehtaan ajatus), mutta suomen korkea verotuus ei tuohon taivu, valitettavasti.
On se taka-apurungon vaihto työläs ja aikaa vivä, se maksaa sen mitä menee aikaa plus mitä siihen osia menee, etukäteen voi vain arvioida, että ehkä tarvitaan kaikki mitä viimeksikin plus jotain muuta, miinus ne mitä ei sitten tarvita, joka auto ja joka vika on yksilö. Muistaakseni taka-apurungon vaihtoaika on 10 h plus/miinus se mitä siihen sitten oikeasti menee...
Jaa onko ongelmallisia?? On, noi on tehty 5 vuoden käyttöön, sitten auto paaliin ja osta uusi (tehdas tekee uusia autoja ja tuo on tehtaan ajatus), mutta suomen korkea verotuus ei tuohon taivu, valitettavasti.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 10.05.2020. 21:56
- Paikkakunta: Mustasaari
Re: Compass 4x4 2,2CRD VM 2011 tyyppivikoja??
Kiitos vastauksesta.
Auto edelleen pajassa,enkä ole varma mitä osia vaihdettu. Kaupan purku tuntuisi nyt järkevin mitä voisin tehdä.
Puhuttiin jo myyjän kanssa jos ottaisin joku toinen auto .
Auto edelleen pajassa,enkä ole varma mitä osia vaihdettu. Kaupan purku tuntuisi nyt järkevin mitä voisin tehdä.
Puhuttiin jo myyjän kanssa jos ottaisin joku toinen auto .
Re: Compass 4x4 2,2CRD VM 2011 tyyppivikoja??
Kannattaa viedä Sundomin Bil-Eliin niin tulee auto kuntoon, ja tiedät mitä sille tehdään. Käyttöauton huolto on todella ylimielinen, ja kallis. Omat kokemukset muuten Jeepin merkkihuolloista ovat todella ala-arvoisia, nämä kokemukset kolmelta eri paikkakunnalta.
Compassiin/Patriotiin on osat onneksi melko edullisia, esim tuon apurungon saa tilattua Moparin alkuperäisosana n. 340€ kotiin, tarvikkeena 260€ ja esim alapallonivelet kannattaa vaihtaa rasvanipallisiin, niin ei tarvi vaihdella.
MK:tä valmistettiin sen verran kauan, että markkinoilla on paljon alkuperäislaatua parempia osia joilla noita mainittuja tyyppivikoja saa kyllä paikattua, kunhan tietää mistä tilaa osia, tai löytää motivoituneen korjaamon, missä asiat halutaan tehdä kunnolla.
Compassiin/Patriotiin on osat onneksi melko edullisia, esim tuon apurungon saa tilattua Moparin alkuperäisosana n. 340€ kotiin, tarvikkeena 260€ ja esim alapallonivelet kannattaa vaihtaa rasvanipallisiin, niin ei tarvi vaihdella.
MK:tä valmistettiin sen verran kauan, että markkinoilla on paljon alkuperäislaatua parempia osia joilla noita mainittuja tyyppivikoja saa kyllä paikattua, kunhan tietää mistä tilaa osia, tai löytää motivoituneen korjaamon, missä asiat halutaan tehdä kunnolla.