fjdc:n topicit luettu ja ihan vastaavaan ongelmaan en törmännyt eli:
Härveli toimii muuten ihan nätisti. Lähtee kylmänä käyntiin, veto on tallella, kulutus sitä normaalia 9.5l/100km, ei nyi muuten eikä sammu vaikka miten vedättää mutta..
Lähes säännönmukaisesti muutaman tunnin sisällä tapahtuneen ajon jäljiltä uudelleen liikkeelle lähdettäessä kone sakkaa noin 3-4 km ajon jälkeen. Tästä pääsee ohi kun osaa varautua ja runttaa kunnolla syöttöä heti kun nykäsee. Harjaantumattomat saavat auton sammumaan.. Ja tästähän ei pääse sitten liikkeelle kuin starttipilotilla koska suodatinjalan käsipumppu + kaikki mahdolliset liitokset on -tiivistetty lopullisesti-. Kun sakkaus on ohitettu / potkaistu kone käyntiin starttipilotilla niin sen jälkeen kone toimii taas ihan normaalisti.
Jo tehtyä: Sakkakupista laskettu suodatin tyhjäksi veden varalta ja mitattu suuttimilta paluupuolen polttoainemäärät jotka kaikissa suuttimissa puolen sentin tarkkuudella samat. Kokeiltu liikkeelle lähtöä näilläkin lämpimillä sekä letkulämmittimen avulla että kylmiltään.. Uusi p-a suodatin tilattu mutta kiinnostaisi muutenkin onko jotain mihin voisi vielä perehtyä? Vika alkoi niin, että sakkasi ensin kuukauden aikana pariin otteeseen mutta nyt käytännössä poikkeuksetta tuommoisen muutaman tunnin seisottamisen jälkeen.
Todella outoa että joku polttoainelinjan ilmavuoto oireilisi noin säännönmukaisesti muttei kuitenkaan loogisesti. Diesel ei haise eikä kj tiputa mitään alleenkaan.. Vikakoodeja en ole avainkikalla onnistunut saamaan koskaan joten sieltä en ole nyt tähän hätään päässyt ronkkimaan mutta eiköhän tuo jostain rail -paineista itke kun ilmaa pääsee linjastoon sen verran ettei ilman eetteriä saa enää käyntiin..
Kuulostaako edes etäisesti tutulta?
-Kiitokset-
-Mika
KJ 2.8 CRD nuupahtaa / sammuu n. 3km ajon jälkeen..
Re: KJ 2.8 CRD nuupahtaa / sammuu n. 3km ajon jälkeen..
Ei se välttämättä ole ilmaa, vaan suuttimia avata, ne kun on sähköisesti ohjattuja. Äkkiä tulee kampuran asennontunnistin mieleen, jos sen vaihtais tai luetuttais ne vikakoodit ensin oikeilla laitteilla, siellä saattaa olla vikakoodi, vaikka ei muuten näkyiskään, ei olis eka kerta....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: KJ 2.8 CRD nuupahtaa / sammuu n. 3km ajon jälkeen..
Noniin.. Päivitetääs tänne jatkoa että postauksella olisi jollekin joskus ehkä jotain arvoakin:
Tänään kuumalla kelillä suostui pysymään enää yli 1800rpm käynnissä. Vähänkin alle, sammui eikä lähtenyt enää kuin vasta jäähdyttyään jotenkuten käyntiin ja taas 3km:n kuluttua äkkikuolema jos kierrokset pääsi alle tuon 1800rpm...
No kun olin tien päällä odottelemassa lavettia niin siinä odotellessa oli aikaa renkata avainta noin sata tuhatta kertaa koodinlukuasentoon ja sieltähän ne vikakooditkin sitten viimein ilmeistyivät
P1130 - Lean Fuel FRP Sensor
P0385 - Crankshaft Position Sensor B Circuit
P0340 - Camshaft Sensor A malfunction, ECM
P0190 - Fuel Rail Pressure Sensor circuit malfunction, ECM
P1685 - SKIM SYSTEM INVALID SECRET KEY IN EEPROM.
Jeeppi vietiin lavetilla huoltoon ja tilaavat aamulla nokan ja kampiakselin anturit. Kokeilevat mahdollisesti omalla testerillään mutta epäili ettei perusmallisella löydä tuon kummempia koodeja. Sain laina-auton alle ja kunhan Helsingin duunikeikka on heitetty ja kotonakin vietetty hetki aikaa niin palaan mökin naapuripitäjään jääneen Jeepin luo katsomaan saisiko liitinten putsauksella ja uusilla antureilla jotain aikaiseksi..
Kiitokset vielä Kozelille puhelin/sähköpostituesta ja Jamantille tuosta anturiongelmien avaamisesta koska itse oletin kyllä että tuo maaginen 3km olisi matka jonka Jeep ryntää suodattimillisella dieseliä ja sen takia kyse on pelkästä ilmavuodosta polttoainelinjaan -> railpaineen sakkaamisesta ja polttoainesyötön katkeamisesta tämän takia.
Tänään kuumalla kelillä suostui pysymään enää yli 1800rpm käynnissä. Vähänkin alle, sammui eikä lähtenyt enää kuin vasta jäähdyttyään jotenkuten käyntiin ja taas 3km:n kuluttua äkkikuolema jos kierrokset pääsi alle tuon 1800rpm...
No kun olin tien päällä odottelemassa lavettia niin siinä odotellessa oli aikaa renkata avainta noin sata tuhatta kertaa koodinlukuasentoon ja sieltähän ne vikakooditkin sitten viimein ilmeistyivät

P1130 - Lean Fuel FRP Sensor
P0385 - Crankshaft Position Sensor B Circuit
P0340 - Camshaft Sensor A malfunction, ECM
P0190 - Fuel Rail Pressure Sensor circuit malfunction, ECM
P1685 - SKIM SYSTEM INVALID SECRET KEY IN EEPROM.
Jeeppi vietiin lavetilla huoltoon ja tilaavat aamulla nokan ja kampiakselin anturit. Kokeilevat mahdollisesti omalla testerillään mutta epäili ettei perusmallisella löydä tuon kummempia koodeja. Sain laina-auton alle ja kunhan Helsingin duunikeikka on heitetty ja kotonakin vietetty hetki aikaa niin palaan mökin naapuripitäjään jääneen Jeepin luo katsomaan saisiko liitinten putsauksella ja uusilla antureilla jotain aikaiseksi..
Kiitokset vielä Kozelille puhelin/sähköpostituesta ja Jamantille tuosta anturiongelmien avaamisesta koska itse oletin kyllä että tuo maaginen 3km olisi matka jonka Jeep ryntää suodattimillisella dieseliä ja sen takia kyse on pelkästä ilmavuodosta polttoainelinjaan -> railpaineen sakkaamisesta ja polttoainesyötön katkeamisesta tämän takia.
Re: KJ 2.8 CRD nuupahtaa / sammuu n. 3km ajon jälkeen..
Mistä ne ne anturit tilaa? Mulla olis ne hyllyssä tänään toimittaa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: KJ 2.8 CRD nuupahtaa / sammuu n. 3km ajon jälkeen..
Paikallinen korjaamo on AD -ketjun jäsen ja nuori yrittäjä katsoi koneelta että toista löytyy numeron perusteella jostain suoraan hyllystä ja toinen, piuhallinen anturi menee tilaukseen ja on ensi viikon loppupuolella asennettavissa. Savonlinnasta noille tulee ainakin tarvittaessa jopa 1-2krt / päivä osia mutta kun näillä ei ollut kiire niin tulee normaali rahtina. Epäilivät tosin että liitosten ja anturin putsaus voisi riittää mutta toinen anturi näytti olevan niin hankalassa paikassa ja molemmat yhteensä maksoivat satasen korvilla niin pyysin tilaamaan ja vaihdan molemmat joka tapauksessa.
Re: KJ 2.8 CRD nuupahtaa / sammuu n. 3km ajon jälkeen..
Noniin. Taas mennään.
Vaihdoin ensin nokka-akselin anturin kun oli huomattavasti helpommassa paikassa. Testerillä vikakoodit pois, auto käyntiin ja heh... taas kun lämmöt nousi puoleen väliin, syöttö meini poikki eikä lähde käyntiin. Koodeina tällä kertaa _nokka-akselin asentotunnistimen vika_ !?, rail paineet ja rail -paineanturi. Ei mainintaa kampiakselin anturista. No testerille ei tullut kierroslukuarvoja eikä mittarikaan hievahtanut niin KJ siltanosturille ja downpipe irti pakopesästä ja sivuun. Olipahan jumppa ainakin näillä käsillä
Väkivalloin lämpöpelti edestä, mahdollisimman matalalla räikällä ja kuusikulmahylsyllä sekä parilla pitkänokkapihtejä sai sekä anturin että piuhan liittimestään irti ja uuden paikalleen. Kolmessa tunnissa
Auto nippuun ja jytkyttämään tyhjäkäyntiä. Vartin onnistuneen tyhjäkäynnin jälkeen kävin antamassa runtua pajan lähistöllä ja tuntui toimivan sen verran että uskalsin ajella 45km päähän mökille. Toimi moitteetta
Eli ainakin siihen että alkuun koneen vähän lämmettyä räpsäytti syötön poikki mutta joko jäähdyttyä tai starttipilotin antamien isojen kierrosten turvin lähti taas käyntiin ja toimi ihan ok ja lopuksi siihen että ei pysynyt enää käynnissä alle 1800rpm, auttoi kampiakselin asentotunnistimen vaihto. Ja sen voi vaihtaa alakautta irroittamalla downpipen ja vääntämällä lämpösuojan lohkosta poispäin, pakopesän laippaa vasten..
Kiitokset
-Mika
Vaihdoin ensin nokka-akselin anturin kun oli huomattavasti helpommassa paikassa. Testerillä vikakoodit pois, auto käyntiin ja heh... taas kun lämmöt nousi puoleen väliin, syöttö meini poikki eikä lähde käyntiin. Koodeina tällä kertaa _nokka-akselin asentotunnistimen vika_ !?, rail paineet ja rail -paineanturi. Ei mainintaa kampiakselin anturista. No testerille ei tullut kierroslukuarvoja eikä mittarikaan hievahtanut niin KJ siltanosturille ja downpipe irti pakopesästä ja sivuun. Olipahan jumppa ainakin näillä käsillä


Auto nippuun ja jytkyttämään tyhjäkäyntiä. Vartin onnistuneen tyhjäkäynnin jälkeen kävin antamassa runtua pajan lähistöllä ja tuntui toimivan sen verran että uskalsin ajella 45km päähän mökille. Toimi moitteetta

Eli ainakin siihen että alkuun koneen vähän lämmettyä räpsäytti syötön poikki mutta joko jäähdyttyä tai starttipilotin antamien isojen kierrosten turvin lähti taas käyntiin ja toimi ihan ok ja lopuksi siihen että ei pysynyt enää käynnissä alle 1800rpm, auttoi kampiakselin asentotunnistimen vaihto. Ja sen voi vaihtaa alakautta irroittamalla downpipen ja vääntämällä lämpösuojan lohkosta poispäin, pakopesän laippaa vasten..
Kiitokset
-Mika