XJ ohjaussimpukan vaihto
XJ ohjaussimpukan vaihto
XJ ohjaussimpukan vaihto mielessä, kun on sen verran löysän oloinen ohjaus (ajettu 330tkm). Eipähän vaan tunnu kukaan suomessa parempaa myyvän tilalle.
Jenkkilässä laittaneet Chevrolet S10 simpukoita jotka ovat mitoituksiltaan samankaltaisia. Myös Dodge Durangon isompaa simpukkaa on laitettu (öljynjäähdytyksellä ja ilman). Ja poikkipalkkivahvisteen sekä kolmipalavahvisteen kanssa.
Onko tällä kellään kokemuksia Durangon simpukoista XJ tai muussa Jeepissä?
Jenkkilässä laittaneet Chevrolet S10 simpukoita jotka ovat mitoituksiltaan samankaltaisia. Myös Dodge Durangon isompaa simpukkaa on laitettu (öljynjäähdytyksellä ja ilman). Ja poikkipalkkivahvisteen sekä kolmipalavahvisteen kanssa.
Onko tällä kellään kokemuksia Durangon simpukoista XJ tai muussa Jeepissä?
Re: XJ ohjaussimpukan vaihto
Molla on S10:n simpukka joka oli ihan bolt-on asennus. Oli siellä hetken kiinni myös Durangon simpukka, mutta sehän hajosi heti
Täysin uutena se myytiin, mutta ilmeisesti kunnostettu oli kutenkin kyseessä. Takuuseen olisin kyllä saanut uuden, mutta vanha olisi pitänyt ensin lähettää tilauksessani olleeseen toimitusosoitteeseen ja vastaavasti uusi olisi toimitettu siihen samaan osoitteeseen. Harmi vaan, kun kaverini oli muuttanut Houstonissa sijaitsevasta ko. osoitteesta takaisin Suomeen puoli vuotta aiemmin... Tilasin sitten täydellisen rebuild-kitin siihen, mutta on jäänyt koko homma taka-alalle muiden kiireiden takia.
Hiukan isompi tuo Durangon simpukka muistaakseni on ja taisin käyttää jotain erillisiä holkkeja sen ja kolmiopalavahvikkeen välissä. Aikaa tuostakin on jo kulunut sen verran, etten enään kovin tarkkaan muista.
#EDIT#
Tuollaista olin kirjoitellut 2014 oman XJ:n rakenteluketjuun:
Ohjaus-simpukka vaihtui tällä kertaa Dodge Durangon simpukkaan. Tässä on isompi mäntä kuin XJ: omassa, mutta se käy alkuperäisen tilalle vain muutaman ”prikan” lisäämisellä simpukan ja korin väliin. Alkuperäinen ohjaustehostimen pumppu vaihtui muokattuun ”High Flow” versioon ja tehostinöljy tuli tietysti vaihdettua samalla. No, tämä ilo oli erittäin lyhytaikainen ja tämäkin simpukka hajosi lähes alku metreillä. Vanha hyvin palvellut Chevyn simpukka takaisin paikoilleen ja matka jatkui…

Hiukan isompi tuo Durangon simpukka muistaakseni on ja taisin käyttää jotain erillisiä holkkeja sen ja kolmiopalavahvikkeen välissä. Aikaa tuostakin on jo kulunut sen verran, etten enään kovin tarkkaan muista.
#EDIT#
Tuollaista olin kirjoitellut 2014 oman XJ:n rakenteluketjuun:
Ohjaus-simpukka vaihtui tällä kertaa Dodge Durangon simpukkaan. Tässä on isompi mäntä kuin XJ: omassa, mutta se käy alkuperäisen tilalle vain muutaman ”prikan” lisäämisellä simpukan ja korin väliin. Alkuperäinen ohjaustehostimen pumppu vaihtui muokattuun ”High Flow” versioon ja tehostinöljy tuli tietysti vaihdettua samalla. No, tämä ilo oli erittäin lyhytaikainen ja tämäkin simpukka hajosi lähes alku metreillä. Vanha hyvin palvellut Chevyn simpukka takaisin paikoilleen ja matka jatkui…
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...
Re: XJ ohjaussimpukan vaihto
Määrittele parempi.. joko korjaa tiedetysti hyväkuntoisen käytetyn (= yleensä siitä omasta autosta jos sitä ei ole ajettu ihan loppuun) - tai sitten ostaa tehdasuuden Crownin. "Remanufactured"- tai "rebuilt"- simpukat on ihan täyttä arpapeliä mitä sieltä pahvilaatikon sisältä paljastuu. Joko ihan sutta ja sekundaa, tai sitten kelpo yksilö. Joskus se ensimmäinen on hyvä, joskus ei vielä viideskään.
Tuolta kun maailman ja kotimaan foorumeilta seuraa kommentointia simpukan vaihtaneilta niin ei tulisi mieleenkään ostaa tehdaskorjattua simpukkaa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: XJ ohjaussimpukan vaihto
Tosin alkaa maailmasta ne uudet loppua... Ja halpoja ne ei oo ollu koskaan. Mutta ne on uusia, koska noi tehdastuhotut on jenkkien kierrätysjärjetelmän helmiä.
Ei niitä ole korjattu, mutta autot on tuotu kierrätykseen ajamalla ja niistä on kolme kuukautta aikaa purkaa osia (paitsi moottori tuhotaan kemialliseti: öljyt pois, kemikaali sisään tilalle ja kone käyntiin ja kaasupolkimelle tiiliskivi, kun narahtaa se on käyttökelvoton) ja kun ne on ehjänä ajamalla tuotuja autoja, simpukka irroitetaan ja pestään ja leimataan RMF -leimalla ja myyntipakettiin, hankintahinta about 0$ ja jos ei oo hyvä, poka saa uuden tilalle... Suomessa se ei vaan toimi niin, kun ei oo niitä toisia antaa, itse opin tämän kun lähetin tehdastuhottuja simpukoita Espoon ja Kajaanin väliä, kolmas oli vähemmän väljä kuin asiakkaalla autossa ollut. Kukaan ei ollut tyytyväinen....
Ei niitä ole korjattu, mutta autot on tuotu kierrätykseen ajamalla ja niistä on kolme kuukautta aikaa purkaa osia (paitsi moottori tuhotaan kemialliseti: öljyt pois, kemikaali sisään tilalle ja kone käyntiin ja kaasupolkimelle tiiliskivi, kun narahtaa se on käyttökelvoton) ja kun ne on ehjänä ajamalla tuotuja autoja, simpukka irroitetaan ja pestään ja leimataan RMF -leimalla ja myyntipakettiin, hankintahinta about 0$ ja jos ei oo hyvä, poka saa uuden tilalle... Suomessa se ei vaan toimi niin, kun ei oo niitä toisia antaa, itse opin tämän kun lähetin tehdastuhottuja simpukoita Espoon ja Kajaanin väliä, kolmas oli vähemmän väljä kuin asiakkaalla autossa ollut. Kukaan ei ollut tyytyväinen....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ ohjaussimpukan vaihto
Itse asiassa cash for clunkers loppui jo pidemmän aikaa sitten, nykyisin saavat taas säilyttää moottoritkin ehjänä. Noi remanufactured boksit tosiaan on pääosin surkeita, kun ne voi olla tosiaan vaikka jostain ojaanajetusta romusta tai siitä täysin loppuunajetusta huoltamattomasta autosta. Niihin vaihdetaan maksimissaan laakerit ja tiivisteet, mutta se ei kulunutta matoruuvia tai sektoriakselia korjaa.JAMANT kirjoitti: ↑30.06.2020. 17:38Tosin alkaa maailmasta ne uudet loppua... Ja halpoja ne ei oo ollu koskaan. Mutta ne on uusia, koska noi tehdastuhotut on jenkkien kierrätysjärjetelmän helmiä.
Ei niitä ole korjattu, mutta autot on tuotu kierrätykseen ajamalla ja niistä on kolme kuukautta aikaa purkaa osia (paitsi moottori tuhotaan kemialliseti: öljyt pois, kemikaali sisään tilalle ja kone käyntiin ja kaasupolkimelle tiiliskivi, kun narahtaa se on käyttökelvoton) ja kun ne on ehjänä ajamalla tuotuja autoja, simpukka irroitetaan ja pestään ja leimataan RMF -leimalla ja myyntipakettiin, hankintahinta about 0$ ja jos ei oo hyvä, poka saa uuden tilalle... Suomessa se ei vaan toimi niin, kun ei oo niitä toisia antaa, itse opin tämän kun lähetin tehdastuhottuja simpukoita Espoon ja Kajaanin väliä, kolmas oli vähemmän väljä kuin asiakkaalla autossa ollut. Kukaan ei ollut tyytyväinen....
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: XJ ohjaussimpukan vaihto
Uskaltaako sitten edes kysyä mitä täysin uusi maksaa?
Re: XJ ohjaussimpukan vaihto
Kun en tiedä sun auton vuosimallia, niin tuossa yksi verrokki: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2470877- ... 52088386ad , hinta ei välttämättä ole päiväntasalla, tarkistan tarvittaessa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ ohjaussimpukan vaihto
Onhan tuolla hintansa mutta vois olla parempi vaihtoehto kuin pelleillä käytettyjen osien kanssa. Pitää kattoa seuraava katsastus että miten sen kanssa käy ja auto saa myös tienata vielä työajossa remonttirahansa.
Re: XJ ohjaussimpukan vaihto
https://www.polyperformance.com/psc-87- ... ering-gear
Onko tämmöisestä PCS/Delphi SG654-12 "racing" 12,7:1 ohjausvaihteesta kokemuksia kenelläkään?
Väittävät että ratin kierrokset vähenee 3,5 kierroksesta 2,7 kierrokseen. Eikä lähteiden mukaan ole isomäntäinen joten tehostimen pumppua ei tarttis vaihtaa vaan on lähteiden mukaan "bolt-on." Kovasti on erinäköinen kun matoruuvin säätökin tuosta näyttää puuttuvan.
No, ei ole ilmainen tämäkään kun rahdit ja tullit ynnää ostohinnan päälle.
Onko tämmöisestä PCS/Delphi SG654-12 "racing" 12,7:1 ohjausvaihteesta kokemuksia kenelläkään?
Väittävät että ratin kierrokset vähenee 3,5 kierroksesta 2,7 kierrokseen. Eikä lähteiden mukaan ole isomäntäinen joten tehostimen pumppua ei tarttis vaihtaa vaan on lähteiden mukaan "bolt-on." Kovasti on erinäköinen kun matoruuvin säätökin tuosta näyttää puuttuvan.
No, ei ole ilmainen tämäkään kun rahdit ja tullit ynnää ostohinnan päälle.
Re: XJ ohjaussimpukan vaihto
Ja uskot että on BOLT-ON, ei jenkeillä ole mitään koskaan B-O -asennettavia, kaikkia jotka on mulle myyty B-O -osana, oon saanut muokata



Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ ohjaussimpukan vaihto
Pikkuinen muokkaaminen, jonkun prikan lisääminen poistaminen tai rälläkällä pyyhkäisy ei haittaa. Kunhan nyt ei koko autoa tarttis alkaa kustomoimaan yhden osan vaihdon vuoksi..
Pitäs olla rohkea ja kokeilla ilman ennakkoluuloja
Onko näiden "perus" XJ pitman arm boorien hampaiden määrissä vuosimallikohtaisia eroja?
Pitäs olla rohkea ja kokeilla ilman ennakkoluuloja

Re: XJ ohjaussimpukan vaihto
Ei tietääkseni ole eroja spooreissa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ ohjaussimpukan vaihto
No, jos käytetty käy niin mulla on sekä XJ:n että WJ:n simpukka.
Myynti-ilmoituskin on tuolla ko osiossa.
Ehkä vähän halvemmalla lähtee kuin tuo ameriikan joen
-Timppa
Myynti-ilmoituskin on tuolla ko osiossa.
Ehkä vähän halvemmalla lähtee kuin tuo ameriikan joen

-Timppa
Re: XJ ohjaussimpukan vaihto
Nonnii nyt laitettu arpa vetämään. Eli jenkkiarmeijan ylijäämävarasta NOS osaksi väitetty osa. Saas nähdä mitä sieltä tulee. En luultavasti viitti ittse tapella sen pitmanin irroituksen kanssa eli johonki korjaamoon menee.. sitte joskus.
Onko niin että se kolmioalumiini speisseri on yleensä halki ja kannattaisi tilata teräksinen kopio varoiksi? Tiedoksi että ei ole mikään ryömintä auto jolla ajelen.
Onko niin että se kolmioalumiini speisseri on yleensä halki ja kannattaisi tilata teräksinen kopio varoiksi? Tiedoksi että ei ole mikään ryömintä auto jolla ajelen.
Re: XJ ohjaussimpukan vaihto
Mulla on uusia alumiinisia hyllyssä... Ja mulla on sen pitmanin ulosvedin, se ei lähde millään yleismallilla...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1