WJ apukuskinpuoleiset kaiuttimet toimii vaan välillä
WJ apukuskinpuoleiset kaiuttimet toimii vaan välillä
Auto wj 2004 jossa infinity stereot.
Vaihdoin alkuperäisen stereon pioneerin 1din (ongelma taisi esiintyä jo ennen tätä).
Nyt apukuskinpuoleiset ovikaiuttimet (edessä sekä takana) suurimman osan ajasta mykkänä. Välillä poksahtaa ja kaiuttimet herää henkiin.
Liittimet olen käynyt läpi soittimen takaa, vahvistimesta ja etuovesta. Mielestäni kaikki kaapelit istuu lujaa kiinni enkä saanut ovia soimaan virta päällä ja piuhoja liikuttamalla.
Voiko pelkästään toinen kanava vahvistimesta hajota tuolleen?
Vai onko kontaktivika jossain muualla autossa?
Kaiuttimien herääminen mahdollisesti kytketty volyymiin, herää useammin jos on kova volyymi.
Vaihdoin alkuperäisen stereon pioneerin 1din (ongelma taisi esiintyä jo ennen tätä).
Nyt apukuskinpuoleiset ovikaiuttimet (edessä sekä takana) suurimman osan ajasta mykkänä. Välillä poksahtaa ja kaiuttimet herää henkiin.
Liittimet olen käynyt läpi soittimen takaa, vahvistimesta ja etuovesta. Mielestäni kaikki kaapelit istuu lujaa kiinni enkä saanut ovia soimaan virta päällä ja piuhoja liikuttamalla.
Voiko pelkästään toinen kanava vahvistimesta hajota tuolleen?
Vai onko kontaktivika jossain muualla autossa?
Kaiuttimien herääminen mahdollisesti kytketty volyymiin, herää useammin jos on kova volyymi.
Re: WJ apukuskinpuoleiset kaiuttimet toimii vaan välillä
Vahva veikkaus kypsyneelle vahvistimelle poksahduksineen päivineen.
Kiitos vastauksesta. Laitanpa tilaukseen ebaystä, toivotaan että saan ehjän käytetyn
Ilmoitan lopputuloksen.

Ilmoitan lopputuloksen.
Oletko tarkistanut etuoven haitarikumin sisältä että montako johtoa on poikki?
ei auttanut toinen vahvistin !!
Eli täälläkin toinen vahvistin myynnissä jos joku tarvitsee
Hyvä vinkki tuo haitari, lähden sen kimppuun seuraavaks. Kaikki muut rupee oleen pois suljettua kun äänet kerran välillä toimii. Eli 99% varmasti ongelma on päätteen ja kaiuttimen välissä -> kaapelit.
Päivitän kun olen käynyt kaapelit läpi
Eli täälläkin toinen vahvistin myynnissä jos joku tarvitsee

Hyvä vinkki tuo haitari, lähden sen kimppuun seuraavaks. Kaikki muut rupee oleen pois suljettua kun äänet kerran välillä toimii. Eli 99% varmasti ongelma on päätteen ja kaiuttimen välissä -> kaapelit.
Päivitän kun olen käynyt kaapelit läpi
Kun korjaat niitä piuhoja, käytä sen verran enemmän aikaa että otat auton sisälle sen koko nipun. Tulee aika helposti. Saat tehtyä sen korjauksen muualle kuin siihen kaikista helpoiten katkeavaan kohtaan niin se korjaus jonkun vuoden kestääkin eikä katkea liitoksen vierestä puolen vuoden päästä.
Hieman päivitystä.
Katsoin haitarin sisälle ja mielestäni kaikki muut piuhat näytti hyviltä paitsi oranssi/valkoinen. Siinä oli kaksi kohtaa josta piuha kurkisti, kuvittelin että se on luonnollisesti ongelma ja päätin korjata pelkästään sen.
Tässä kuva piuhoista, olen itse katkaissut oranssin piuhan tässä vaiheessa:
https://drive.google.com/folderview?id= ... TK1AvI830I
Tämä ei valitettavasti korjannut ongelmaa...
Kannattaako mun jatkaa samaa rataa mutta kaikille piuhoille haitarissa? Vaikka vaikuttivat hyvän kuntoisilta?
Vai olisiko muita vaihtoehtoja?
Katsoin haitarin sisälle ja mielestäni kaikki muut piuhat näytti hyviltä paitsi oranssi/valkoinen. Siinä oli kaksi kohtaa josta piuha kurkisti, kuvittelin että se on luonnollisesti ongelma ja päätin korjata pelkästään sen.
Tässä kuva piuhoista, olen itse katkaissut oranssin piuhan tässä vaiheessa:
https://drive.google.com/folderview?id= ... TK1AvI830I
Tämä ei valitettavasti korjannut ongelmaa...
Kannattaako mun jatkaa samaa rataa mutta kaikille piuhoille haitarissa? Vaikka vaikuttivat hyvän kuntoisilta?
Vai olisiko muita vaihtoehtoja?
Ei ehjiä kannata alkaa katkomaan ja vaihtamaan. Yksi vaihtoehto toki on myös vanha kaiutin, voi olla kelanjohtimet jo hieman poikki nekin. Yksi vaihtoehto voi olla myös jäätyminen. Aika monta yhtydenottoa on tullut tänä talvena töihin joissa on selvitetty mykistyneitä kaiuttimia ja syynä on ollut että ovat jäässä. En muista että 25 vuoden aikana mitä olen autohifin kanssa töitä tehnyt, olisi koskaan ollut yhtä paljon jäätyneitä kaiuttimia kuin tänä talvena.