Käytin autoa noin kolme minuuttia tyhjäkäyntiä ja tuloksena oli:
1. suutin 33.5 ml
2. suutin 38 ml
3. suutin 40.5ml
4. suutin 42.5ml
5. suutin 38 ml
Miten tätä pitäis tulkita? 1. ia 4. eroa on noin 26%. Onko kaikki kunnossa vai pitäisikö jokin vaihtaa näiden arvojen perusteella?
Ajoin testin kun on ollut kylmäkäynnistys ongelmaa.
2,7 CRD suuttimien ohivuoto testi
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10.12.2009. 19:26
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 10.12.2009. 19:26
- Paikkakunta: Oulu
Tein kuten tässä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=58442
Suuttimien paluu puolen letkut irti ja jokaisesta suuttimesta letku tai pari omaan astiaan ja sitten auto käymään.
Suuttimien paluu puolen letkut irti ja jokaisesta suuttimesta letku tai pari omaan astiaan ja sitten auto käymään.
CJ-7 SBC -83
Grand cherokee 2,7 crd limited -02
Grand cherokee 2,7 crd limited -02
Oukei, mielenkiintoista. Mutta kuinka paljon tuo ohivirtaus sitten vaikuttaa käynnistymiseen, olethan katsonut että KAIKKI hehkut ovat kunnossa samoin kun akku -> Kunnollinen mäntänopeus. Nämähän ovat (ainakin wanhoissa esikammiodiisseleissä) ne yleisimmät ongelmat.
Vuotaako autossasi suuttimet? Siis suuttimen ja kannen väliset tiivisteet? Omassani tehtiin juuri remppa sinne... Tyyppivika. Nuo vuodot ainakin aiheuttavat kylmäkäynnitysongelmaa.
Vuotaako autossasi suuttimet? Siis suuttimen ja kannen väliset tiivisteet? Omassani tehtiin juuri remppa sinne... Tyyppivika. Nuo vuodot ainakin aiheuttavat kylmäkäynnitysongelmaa.
käynnistykseen vaikuttaa jos suuttimien ohivirtaus startattaessa on liian suuri eli rail paineet ei nouse tarpeeksi ylös että ohjainlaite heräis ja rupeis ohjaamaan suuttimia (noin 200bar)
en tiedä tarkaan määriä mutta yhdestä suuttimesta noin 6 centtilitraa on liikaa satrtattaessa 10s ykk anturi pois kytkettynä ettei auto lähe käyntiin.
Jos suuttimissa ei ole liikaa ohivirtusta niin paineen säätimen tiivisteet voi olla rikki.
Testistä jää vika koodi !
jos hätä tulee niin paine tunnistimen johdon iroittamisella saa kiinteen arvon paineille että ojainlaite aukoo suuttimia.
Testistä jää vika koodi ! ja voi jäädä moottori valo palamaan.

sit tuli mieleen sellanen että noissa koneissa olevat startit menevät joskus sellaiseksi että ne pyörittävät liian hitaasti ja sen takia ei lähde
pitäis pyörittää muistaakseni 250rpm ja siit ylöspäin
en tiedä tarkaan määriä mutta yhdestä suuttimesta noin 6 centtilitraa on liikaa satrtattaessa 10s ykk anturi pois kytkettynä ettei auto lähe käyntiin.
Jos suuttimissa ei ole liikaa ohivirtusta niin paineen säätimen tiivisteet voi olla rikki.
Testistä jää vika koodi !

jos hätä tulee niin paine tunnistimen johdon iroittamisella saa kiinteen arvon paineille että ojainlaite aukoo suuttimia.
Testistä jää vika koodi ! ja voi jäädä moottori valo palamaan.

sit tuli mieleen sellanen että noissa koneissa olevat startit menevät joskus sellaiseksi että ne pyörittävät liian hitaasti ja sen takia ei lähde
pitäis pyörittää muistaakseni 250rpm ja siit ylöspäin
KJ 3.7 -03 mikkihiiri valoilla