Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
-
piippu
- Viestit: 38
- Liittynyt: 05.11.2009. 20:41
- Paikkakunta: Härmä
Viesti
Kirjoittaja piippu » 15.02.2021. 14:31
Alkoi bensaletku vuotamaan painepuolelta prässätyn liitoksen / kumiputken välistä pumpulta tulevassa putkessa jossa liitin suutinkiskolle (vai mikä rail putki se nyt on?)
Onko tuolle kyseisessä jeepissä käytetylle pikaliittimelle joku nimi? Ei ihan äkkiä löydy koko netistä suoraa vastausta

Ainut mikä vähänkään liippasi lähelta oli 5/16 quick connect, mutta sekin taisi olla uudemmalle HO-koneelle, jossa vissiin erilainen liitos
Mutta kai noita naaraspuolen liittimiä nyt vielä jostain saa, että saisi prässäyttää uuden letkun. Hätätapauksessa jopa klemmareilla kiristettävänä...
-
Timo L
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 15.02.2021. 15:13
En totta puhuen muista mikä liitin Renixin bensakiskossa on, mutta uudemmissa se on nimenomaan tuo SAE 5/16" quick disconnect ja niihin saa liittimiä ja letkuja varsin hyvin. Itselle esim. tein ZJ:hin kokonaan uuden yhtenäisen bensaletkun pumpun liittimeltä kiskolle asti AN6- kokoisella teräspunosletkulla.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 15.02.2021. 17:40
Molempia konehuoneen letkuja, liittimineen, todennäköisesti saa vielä, ainakin hinnasto tuntee molemmat... Kumman tarviit??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
piippu
- Viestit: 38
- Liittynyt: 05.11.2009. 20:41
- Paikkakunta: Härmä
Viesti
Kirjoittaja piippu » 15.02.2021. 19:04
Tuloputki, eli painepuolen liitin korkkasi prässäyksestä, mutta tapahtui jo sen verran käänteitä että katkaisin liittimen irti letkusta ja kokeilen liittää sen uudella kumiletkulla & klemmarilla paikoilleen. Näkyi olevan metallissa hyvä klunssi päässä, että saattaa pysyä ihan klemmarillakin
Tokikaan en ole vielä edes kontannut auton alle minkälainen liitos siellä on metalliputkesta kumiputkeen
Eikä tietysti olisi kovinkaan toivottavaa että bensapumppu lykkäisi ajossa konehuoneen täyteen bensaa klemmariliitoksen petettyä
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 15.02.2021. 19:32
... varsinkin kun on se pakosarja siinä heti alla....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Timo L
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 15.02.2021. 23:28
Miksi Finjector myy tuumaisella mitoituksella olevia liittimiä väkisin käännettynä millisiksi? AN- liittimet ovat sentään osanneet pitää tuumaisina kuten kuuluukin, niissä on sitten suluissa mainittuna millimitta jos sitä johonkin kaipaa. Näissä kun se tuumainen koko on tarkka mitta ja millinen ei. Finjectorilta varmasti voisi löytyä sopivat liittimet muoviputkea varten (mitä siis ainakin uudemmissa ruiskulla olevissa autoissa on ollut jo viimeiset 25-30 vuotta) - oletten että Renixissä on SAE quick disconnect- liitäntä kiskossa. Muistelisin että suodattimella tai pumpussa ei ole pikaliittimiä, toisin kuin uudemmissa Jeepeissä..
AN- hilppeille olevia pikaliittimiä saa myös esim. US Partsista/ Autoracingistä, ja siellä on hyvä valikoima teräspunos- kumiletkuja, alumiiniputkea, nailonetkua yms..
https://www.uspartsperformance.fi/catal ... pikaliitin
https://www.uspartsperformance.fi/virit ... t=1693&p=1
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
piippu
- Viestit: 38
- Liittynyt: 05.11.2009. 20:41
- Paikkakunta: Härmä
Viesti
Kirjoittaja piippu » 16.02.2021. 1:10
Tuo
saattaisi olla oikea liitin
https://www.uspartsperformance.fi/catal ... -an6-5-16/ , mutta koiraspää kierteellä. Toki nyt kun katkaisin sen kumi/metalli-liitoksesta vuotavan naaraan pois, voisi tuohon kierteeseen katsella sopivan liitoksen kumiputkelle...tulisi riittävä pituuskin nyt pois karsitun tilalle
Tuo XJ:n paineputki oli näköjään prässätyllä liitoksella rintapellistä ylöspäin ja jos haluaisi uusia tuon linjan, olisi vaihdettava koko linja tankilta moottoriin...
Käyn nyt vielä tutulla hydrauliletkun prässääjällä saisiko se värkättyä tuon original pään uuteen letkuun, mutta pidetään ongelma esillä ratkaisuun asti....