Cherokee V (KL) 2016 4x4 125 kW
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 09.04.2021. 16:52
- Paikkakunta: Valkeakoski
Cherokee V (KL) 2016 4x4 125 kW
Tervehdys,
Kyseisestä ajoneuvosta on takapyörän vasemman ylätukivarren kumipusla mennyt.
Varaosalistan mukaan kyseinen pusla tulee laakeripesän mukana, eikä sitä ole luetteloitu erikseen.
Kuinka typerää!!
Nyt pitäisi löytää sopiva tarvikepusla. Onko kellään kokemusta aiheesta?
Kyseisestä ajoneuvosta on takapyörän vasemman ylätukivarren kumipusla mennyt.
Varaosalistan mukaan kyseinen pusla tulee laakeripesän mukana, eikä sitä ole luetteloitu erikseen.
Kuinka typerää!!
Nyt pitäisi löytää sopiva tarvikepusla. Onko kellään kokemusta aiheesta?
Re: Cherokee V (KL) 2016 4x4 125 kW
Jep, koska nykyautoihin ei myydä osia, myydään kokonaisuuksia... Laita e-maililla mulle auton rekkari tai VIN, niin koitan katsoa maanantaina...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee V (KL) 2016 4x4 125 kW
Katsoin ihan huvikseen Moparin osakuvastoja, enkä nyt oikein keksi mikä noissa puslissa on normaalista poikkeavaa? Tavallisen näköisiä puslia kaikki mitä saa irtonaisena - käytännössä siis takakelkkaan - tukivarsien puslat on tukivarsineen päivineen. Ihan fiksua oikeastaan, koska monesti ne pellistä prässätyt ja/ tai hitsatut tukivarretkin on jossain määrin huonona siinä vaiheessa kun puslat pitää vaihtaa, joten parempi vaihtaa koko osa.
Ylipäätään tukivarren vaihtoon menee aika "X", tukivarren poisto + puslan pois prässäys + uusi tilalle + takaisin asennus = puslajumpan + pelkän puslan työn hinnan takia voi olla kalliimpaa kuin uusi tukivarsi puslineen.
Voi olla osin ihan valmistajan vastuukysymyksistäkin kyse kun US- vehkeistä puhutaan. Jos asiakas vaihta/ vaihdattaa ruosteiseen tukivarteen puslan ja hetken päästä tukivarsi pettää, niin äkkiä lakimies osavalmistajan kimpussa että ei tuollaista voi myydä..
Sitä tosin ihmettelin että valumateriaalia olevaan etutukivarteen ei saa pelkkiä puslia, ei edes tarvikkeena. Onko sitten niin tiukasti kiinni että pois prässätessä rikkoisi helposti tukivarren -> ei siis käytännössä vaihtokelpoinen.
Ylipäätään tukivarren vaihtoon menee aika "X", tukivarren poisto + puslan pois prässäys + uusi tilalle + takaisin asennus = puslajumpan + pelkän puslan työn hinnan takia voi olla kalliimpaa kuin uusi tukivarsi puslineen.
Voi olla osin ihan valmistajan vastuukysymyksistäkin kyse kun US- vehkeistä puhutaan. Jos asiakas vaihta/ vaihdattaa ruosteiseen tukivarteen puslan ja hetken päästä tukivarsi pettää, niin äkkiä lakimies osavalmistajan kimpussa että ei tuollaista voi myydä..
Sitä tosin ihmettelin että valumateriaalia olevaan etutukivarteen ei saa pelkkiä puslia, ei edes tarvikkeena. Onko sitten niin tiukasti kiinni että pois prässätessä rikkoisi helposti tukivarren -> ei siis käytännössä vaihtokelpoinen.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 09.04.2021. 16:52
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Cherokee V (KL) 2016 4x4 125 kW
Tervehdys,
Kiitos viesteistä. Olen mitannut puslan tarkasti ja löysin mitoiltaan miltei samanlaisen Bemarin takatukivarren puslan, mitä nyt sisäholkkia pitää hiukan lyhentää. Osa Autodocilla oli naurettavan halpa. Holkin vaihtaminen on oikeilla työkaluilla helppo homma.
Ainoa asia on kumin kovuus, siitä ei ole tietoa, mutta eiköhän nuo tukivarren holkit ole kaikki samoilla Shore-lukemilla.
Tukivarren vaihtaminen ei auta, kun se toimitetaan ilman ulkopuolen holkkia. Jos tilaisi koko laakeripesän, saisi samalla kaikki 3 puslaa hintaan noin
600 $. Sen saatavuudesta en tiedä.
Mutta näillä mennään. Kiitos vielä avusta!
Kiitos viesteistä. Olen mitannut puslan tarkasti ja löysin mitoiltaan miltei samanlaisen Bemarin takatukivarren puslan, mitä nyt sisäholkkia pitää hiukan lyhentää. Osa Autodocilla oli naurettavan halpa. Holkin vaihtaminen on oikeilla työkaluilla helppo homma.
Ainoa asia on kumin kovuus, siitä ei ole tietoa, mutta eiköhän nuo tukivarren holkit ole kaikki samoilla Shore-lukemilla.
Tukivarren vaihtaminen ei auta, kun se toimitetaan ilman ulkopuolen holkkia. Jos tilaisi koko laakeripesän, saisi samalla kaikki 3 puslaa hintaan noin
600 $. Sen saatavuudesta en tiedä.
Mutta näillä mennään. Kiitos vielä avusta!
Re: Cherokee V (KL) 2016 4x4 125 kW
Minä en nyt tajua ollenkaan mistä laakeripesästä puhut, kun kuitenkin kyseessä on puslat? En löytänyt moparin kuvastoista yhtään mitään laakeripesiä liittyen etu- tai taka-akselin tuentaan tai kelkkojen kiinnitykseen. Missä siellä edes on laakeri, itse en ainakaan sellaista nähnyt.
Onko laittaa kuvaa osasta tai auton kohdasta mistä puhut, tai mitä osaa vaille olet?
Onko laittaa kuvaa osasta tai auton kohdasta mistä puhut, tai mitä osaa vaille olet?
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Cherokee V (KL) 2016 4x4 125 kW
Jos katsot vaikka catcar.info sivulta niin sielä räjäytyskuvat mistä tuo tilanne näkyy hyvin. On kyllä aika aivopieru olla tehdä se noin... tai siis eihän tuossa mitään jos gummipuslat olis listattu varaosiksi. Eli takapyörän navan tukivarsien puslat on navan puolella eikä varsissa. Samaan, ilmeisesti valuosa, pultataan kiinni myös pyöränlaakeri.
TJ
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: Cherokee V (KL) 2016 4x4 125 kW
Siis suomeksi olkavarsi...
ja edelleen: se on se sama tehtaan typeryys, ei myydä varaosia, myydään kokonaisuuksia...
ja edelleen: se on se sama tehtaan typeryys, ei myydä varaosia, myydään kokonaisuuksia...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee V (KL) 2016 4x4 125 kW
Aivan, yhtä lailla se on olkavarsi vaikka ei mihinkään käännykään kuten etuakselissa...Siis suomeksi olkavarsi...
Yksinkertaisempihan se konstruktio noin on. Koneistettu puslanpesä siinä osassa jota koneistetaan muutenkin. Ja taas tukivarren puolelle riittä pelkkä muotoon prässätty pelli... mutta luulis sitä nyt tehtaanpaapan tietävän jotta noiden käyttöikä ei ole mikään ääretön ja olis pistäny pari osapalluraa lisää

Muuten tän mallin Grand Cherokee on ihan siistin näköinen kampe. Mutta onko jo kuinka Fiat? Vai tuntuuko ihan Jeepiltä edelleen?
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7