Otsikon mukainen mietintä, kun temusin käsijarruvajerin kanssa. Taka-akselissä tuntui akselin pituussuunnassa 1-2mm välystä ja ei mitenkään pehmeästi. Muuten oli vakaa muihin suuntiin.
Ja taka-akselin kardaani Stefan on ruikkinut talvella ööliä pihalle. Onko vaikea vaihtaa ja kannattaako vaihtaa samalla muutakin??
Ja auto on GC 03 QD varustuksella ja kilsoja 340 000.
GC Wj Wg taka-akseli aksiaali välys
Re: GC Wj Wg taka-akseli aksiaali välys
Jos akselina on D35, niin käsittääkseni WJ:ssäkin vetarit on niissä c- klipeillä -> akselin 1-3mm päittäisvälys on täysin normaalia rakenteesta johtuen. Muuta välystä ei saa tuntua.
Jos taas akseli in D44HD (D44a), niin WJ:ssä se on c- klipitön akseli ja siinä EI saa olla välystä mihinkään suuntaan.
Jos taas akseli in D44HD (D44a), niin WJ:ssä se on c- klipitön akseli ja siinä EI saa olla välystä mihinkään suuntaan.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: GC Wj Wg taka-akseli aksiaali välys
WJ:ssä ei ole koskaan C-klippi-akselia!Timo L kirjoitti: ↑04.07.2021. 23:45Jos akselina on D35, niin käsittääkseni WJ:ssäkin vetarit on niissä c- klipeillä -> akselin 1-3mm päittäisvälys on täysin normaalia rakenteesta johtuen. Muuta välystä ei saa tuntua.
Jos taas akseli in D44HD (D44a), niin WJ:ssä se on c- klipitön akseli ja siinä EI saa olla välystä mihinkään suuntaan.
Joko on väärä laakeri, väärä stefa tai vetarin sisällä pitämä laippa on vaurioitunut... Tai voi se olla akseliputken pesäkin vaurioitunut...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: GC Wj Wg taka-akseli aksiaali välys
Kiitos vastauksista. Onko siihen kardaani Stefan vaihtoon mitään, jota kannattaisi samalla vaihtaa? Mieleeni tulee vaikka ristikkonivel, joka on lunta ja rapaa kokenut.
Re: GC Wj Wg taka-akseli aksiaali välys
Ei, ja jos ei siinä ristikossa oo vikaa, en sitä vaihtais... Ja stefan vaihto edellyttää vierintävastuksen mittaamisen, vaatii siis viisarinäyttöisen momenttiavaimen, jolla näkee vierintävastuksen, naksahtavalla ei tee itään, koska massan liikkelähtö vaatii enemmän voimaa kuin sen liikkuminen... Ja stefan hankinnassa kannattaa olla tarkkana, niitä on 99-04 kahta erilaista ja vain mittaamalla vanha, selviää kumpi on oikea...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1