Paljon ajettu auto johon viime kesänä tuli vaihdettua kaikki jarrujen ja alustan osat. Ja moottorin ja vaihteiston tukityynyt. Ja kone on kunnossa, suuttimet uusittu ja kaikki kohdallaan, vetää nätisti ja käy tasaisesti.
Kun vaihdoin kaikki alustan osat ja nuo tukikumit, kävi päinvastoin kuin oletin. Värinä lisääntyi, ennen sitä ei ollut juuri lainkaan. Epäilys että johtuisiko kardaanikulman muuttumisesta? Auto nousi uusilla osilla 30-40 mm aiempaan nähden eikä kardaanikulmaa ole tarkistettu missään.
Takakardaanin cv-nivel on kunnossa ja ristikon juuri vaihdoin uuden mutta tällä ei ollut kuin ehkä aavistuksen värinää pienentävä vaikutus tai sekin vähä on kuvittelua.
Onkos nämä miten tarkkoja siitä kulmasta, pitäisikö koittaa ylätukivarren auton pään liikkuvia kiinnityksiä liikuttaa taaksepäin että perän inputti osoittaisi enemmän jakolaatikkoon päin kuten sen varmaan on tehnyt auton uidessa matalammalla?
Pieni värinä vedättäessä WJ 2.7CRD
Re: Pieni värinä vedättäessä WJ 2.7CRD
Muualta saatujen vinkkien mukaan säädin ylätukivarren korin pään pulteista bumerangia taaksepäin ja kardaanin ristikkokulma on nyt lähempänä nollaa. Värinä vähentyi todella paljon.
Re: Pieni värinä vedättäessä WJ 2.7CRD
Tähän päivitystä. Uudella etukardaanilla värinä väheni jo lähes huomaamattomaksi. Muttei aivan täysin. Lieköhän jossain välystä perien tai jakiksen sisuksissa vai vaikuttaako karkeammat AT renkaat asiaan kuinka paljon?