Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
-
Timo L
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 30.04.2013. 10:52
JAMANT kirjoitti:Käsin heiluttamalla on ihan eri asia kun kaksi tonnia rautaa heiluttaa... Eli käsin et välttämättä mitään huomaa, mutta ajaessa, sen auton massa ja väljä reagoivat niin että ongelmat alkaa...
Jeps, juuri tuon takia kaikki neljä tassua maassa ja apuri heiluttamaan rattia ja käsin koittamaan auton alle niveliä. Ei sitä omin käsin auton alla heiluttelemalla mitään selviä, tai sitten on tosissaan väljää jossain

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
mikkotapani
Viesti
Kirjoittaja mikkotapani » 01.05.2013. 14:39
Terve! Mistä kautta Mace hankit tuon Rocksolidin shaft-bracen? Menin laittamasi linkin kautta heidän sivuille ja yritin tilata mokoman vaan eivät taida Suomeen toimittaa kun ohjelma ilmoitti tilausprosessin aikana että ostoskorissani on tuotteita joita ei voi toimittaa ilmoittamaani osoitteeseen!
MH
-
Fatfinn
Viesti
Kirjoittaja Fatfinn » 26.07.2021. 17:52
Omassa wjssä vaivaa kuoleman ravistus 60-70km/h vauhdissa. Olen vaihtanut panhardtangon ja raidetangon päät, mutta ei auttanut paljon. Huomasin että toinen ylempi etutukivarsi liikkuu aika kevyesti käsin. Ei varmaan ei pitäis käsin liikkua?

-
Fatfinn
Viesti
Kirjoittaja Fatfinn » 26.07.2021. 20:34
Fatfinn kirjoitti: ↑26.07.2021. 17:52
Omassa wjssä vaivaa kuoleman ravistus 60-70km/h vauhdissa. Olen vaihtanut panhardtangon ja raidetangon päät, mutta ei auttanut paljon. Huomasin että toinen ylempi etutukivarsi liikkuu aika kevyesti käsin. Ei varmaan ei pitäis käsin liikkua?
Kun vaihdoin panhardtangon niin oli jo paljon parempi. Kun vaihdoin raidetangon päät ja käytin suuntauksessa niin paheni taas...
-
Timo L
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 26.07.2021. 21:55
Fatfinn kirjoitti: ↑26.07.2021. 20:34
Fatfinn kirjoitti: ↑26.07.2021. 17:52
Kun vaihdoin panhardtangon niin oli jo paljon parempi. Kun vaihdoin raidetangon päät ja käytin suuntauksessa niin paheni taas...
Onko korotettu auto, ja jos on niin tiesikö suuntaaja yhtään mitä se itse asiassa oli tekemässä? Jos suuntaus oli tyyliin "arvot vihreälle ja printataan lappu", niin todennäköisesti vika on juuri siinä..
-
Fatfinn
Viesti
Kirjoittaja Fatfinn » 27.07.2021. 9:47
Pari tuumaa on korotettu...

-
Macke
Viesti
Kirjoittaja Macke » 29.07.2021. 18:27
Jos sulla on tukivarsien puslat niin tööt että käsin heiluu ne tukivarret, niin vaihda ne niin todennäköisesti rauhoittuu dw eikä auto muutenkaan nuljua kuin käärme pitkin maanteitä. Koklaa kanssa käyttää ohjausiskari irti ja tsekkaa onko siinä tyhjää aluetta ennen kuin alkaa vaimentamaan. Mä kävin kiinnitysrei'istä lähtien kaiken läpi oman auton etupäässä enkä saanu rauhoittumaan ennen uutta ohjausiskaria.
Sen jälkeen tullu uudet tukivarret niin en osaa sanoa toimisko nyt ilman, aikaisemmin en ainakaan siis minä saanut sitä pelittämään vaikka kaikki nivelet ja puslat oli uusittu eteen ja taakse. Just koku 60+ vauhtia sekä terävään kuoppaan ajo niin morjesta pöytään ja vipativapati.
Internet ja monet muut sanovat että pitäis toimia ilmankin iskaria mutta kuten sanottu niin minä en siinä onnistunut ainakaan. Caster kulmat sulla on ainakin päin hanuria sen korotuksen johdosta ellei nyt sitten ole säädettäviä tukivarsia Ehkäpä sen keulan saa toimimaan säädettävillä tukivarsilla ilmankin ohjausiskaria koska toi korotuksen tuoma casterin muutos vaikuttaa siihen dw:hen ikävästi. Eli wispaa helpommin.Kulmien säätöjähän ei WJ:n keulassa ole vakiokiluilla ollenkaan.
-
Timo L
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 29.07.2021. 22:39
Jep, puslat, nivelet ja kaikki kiinnitysreiät pitää toki olla hyvässä kunnossa että homma toimii. Samoin caster- kulma ja auraus säädetty sopiviksi, mikä korotetussa autossa etenkin isommilla renkailla ja levittävämmillä vanteilla on monesti jotain muuta kuin tehtaan ohjearvo. Caster toki syytä olla mahdollisimman lähellä ohjearvoa, yleensä toimii parhaiten. Casterin kanssa vaan muistaa että pinionikulma ei saa muuttua liikaa, mutta pikkukorotuksella siinä ei ole ongelmaa.
Ohjausiskari on tietysti hyvä olla kunnossa ja mielellään myös paikallaan, mutta se ei kuitenkaan lähtökohtaisesti saa eikä pidä olla kapine death wobblen hävittämiseen. Perusasiat ensin kuntoon.
-
Macke
Viesti
Kirjoittaja Macke » 30.07.2021. 12:36
Toi DW on muuten aika viheliäinen kokemus, sieltä aina välillä tulee takautuvasti sellanen kylmä rinki hanurin alle nykyselläänkin vielä ku täräyttää johonkin terävään monttuun vähän kovemmassa vauhdissa. Ainakin mulle jäänyt jollain tasolla kummittelemaan...
Muijahan ei Jeepin rattiin enää sitten istu kuin hätätilanteessa kun hän pääsi tuon ensimmäisenä koeponnistamaan alustarempan jäljiltä. Sitten vielä kun lämmityslaite on pariin kertaan apparin puolelle puhaltanut kylmää talvella ja kuumaa kesällä, niin kinneri saikin hänen suunnaltaan nimekseen Christine. En jummarra

-
Fatfinn
Viesti
Kirjoittaja Fatfinn » 30.07.2021. 16:17
Löytyy syy omaan "kuoleman ravistukselle". Panhard tangon rungon puoleinen pultti oli sen verran löysällä että pääsi liikkumaan. Kirin pitkällä varrella ja uusin myös uuden ohjausvaimentimen. Nyt on

. Toki nuo tukivarret pitäis kuitenkin uusia jossain välissä ..
-
Itkonen
Viesti
Kirjoittaja Itkonen » 15.08.2021. 17:48
Onko kellään kokemusta siitä että onko normikorkuisessa joku muu arvo auraukselle parempi kuin ”vihreän keskellä”?
Itse kun vaihdoin viimeisetkin osat eteen uusiksi eli ylä ja alatukivarret ja neljä ”raidetangon päätä” ja track barin puslat ja käytin suuntauksessa niin satasen korvilla tuntuu pieni värinä ratissa nyt. Aiemmin vanhoilla osilla sitä ei tuntunut. Ja kaikki on kireällä ja hyvin kiinni, on tarkistettu moneen kertaan.