Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
-
Tracker
- Viestit: 143
- Liittynyt: 03.04.2017. 13:06
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Tracker » 05.08.2021. 10:54
Terve, onko jollain kokemusta tai näkemystä miten saa normaalipituiset parin kympin Monroet riittämään pituudeltaan 3-4" korotuksen kanssa? Nyt kopsahtelevat ulosjoustossa "pohjaan". Käytännössä alapään kiinnitys voisi olla helpoimmin muokattavissa, miksi ei yläpään haarukkakin? USAsta saisi tilata pidemmät iskarit muutamalla kympillä ja 150€ rahdilla


Jeep on aito jeeppi.
-
Tracker
- Viestit: 143
- Liittynyt: 03.04.2017. 13:06
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Tracker » 06.08.2021. 11:46
Vastaan itsekseni, koska toteuttamiskelpoinen kokeilu voisi olla se, että korottaa takaiskarin yläpään haarukkakiinnitystä korista n. 3" neliöprofiilin pätkällä, jolloin vakioiskari riittää pituudeltaan. Koropalojen tukevuus muotoutuu tehdessä?
Jeep on aito jeeppi.
-
Jeeppinen
- Viestit: 125
- Liittynyt: 27.09.2016. 21:31
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti
Kirjoittaja Jeeppinen » 17.08.2021. 14:43
Jamant kuules .... Miten saa Gabrielin takaiskarista irti sen kiinnityslatan mikä menee ylälenkin läpi?
Mulla on pohjassa kiinni sellainen erillinen teräspala johon väliin iskarin lenkki laitetaan ja tulee pultti sen alkuperäisen lattapalan sijaan lenkin läpi.
En viittiny kokeilla irrottamista. Anna ensin hyvä vinkki.
Cherokee XJ -90 4.0 | Jo kolmas retkeily- ja näpertely Jeep XJ

-
Timo L
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 17.08.2021. 15:12
Tracker kirjoitti: ↑05.08.2021. 10:54
USAsta saisi tilata pidemmät iskarit muutamalla kympillä ja 150€ rahdilla

Suosittelen katsomaan Rockautosta Bilsteinin 5100- sarjalaiset oikeassa mitassa, ja unohdat ne muutaman kympin hintaiset romuiskarit jolla ei saa kuin munuaisvaivoja ja päänsäryn..
Tracker kirjoitti: ↑06.08.2021. 11:46
Vastaan itsekseni, koska toteuttamiskelpoinen kokeilu voisi olla se, että korottaa takaiskarin yläpään haarukkakiinnitystä korista n. 3" neliöprofiilin pätkällä, jolloin vakioiskari riittää pituudeltaan. Koropalojen tukevuus muotoutuu tehdessä?
Iskarin yläpään kiinnitystä ei muuteta mihinkään, vaan alapään. Nostaa ne kantotutkat ylemmäs akseliputken tasalle, niin jo siitä tulee n.70-80mm lisää pelivaraa ulosjoustoon. Jos pohjaanlyöntikumit on oikein mitoitettu ( = niin että jousi ei pääse kääntymään väärinpäin ympäri) niin iskari ei myöskään pohjaa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 17.08.2021. 15:19
Jeeppinen kirjoitti: ↑17.08.2021. 14:43
Jamant kuules .... Miten saa Gabrielin takaiskarista irti sen kiinnityslatan mikä menee
ylälenkin läpi?
Mulla on pohjassa kiinni sellainen erillinen teräspala johon väliin iskarin lenkki laitetaan ja tulee pultti sen alkuperäisen lattapalan sijaan lenkin läpi.
En viittiny kokeilla irrottamista. Anna ensin hyvä vinkki.
Aaa, nyt vasta hokasin että mulle oli kysymys esitetty...
En kyllä osaa vastata sun kysymykseen, tuommoista rakennetta en ole nähnyt...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Jeeppinen
- Viestit: 125
- Liittynyt: 27.09.2016. 21:31
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti
Kirjoittaja Jeeppinen » 18.08.2021. 9:07
Luulen että olisi jokseenkin jopa yleinen kiinnitysrakenne lievästi korotetulle.
Tässä se näkyy videon kohdassa 4:34
https://youtu.be/4484HbaQcEY?t=275
Cherokee XJ -90 4.0 | Jo kolmas retkeily- ja näpertely Jeep XJ

-
Jeeppinen
- Viestit: 125
- Liittynyt: 27.09.2016. 21:31
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti
Kirjoittaja Jeeppinen » 19.08.2021. 15:38
Voiko Jamantin myymistä Gabrielin Ultra iskarista siis vetää lattaraudan/kiinnityspinnin tällä tavalla irti ?
https://youtu.be/4484HbaQcEY?t=121
Onko rauta kumin sisällä sileä vai kumin repivä jonkin näkymättömän kiinnikkeen takia?
Tiukassa ainakin on. Avuliaista kommenteista kiitos.
Cherokee XJ -90 4.0 | Jo kolmas retkeily- ja näpertely Jeep XJ

-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 19.08.2021. 16:32
Voi sen prässätä läpi, niin se on tehtaallakin prässätty sisään kumin läpi, miten se muuten sinne olis joutunu...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Jeeppinen
- Viestit: 125
- Liittynyt: 27.09.2016. 21:31
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti
Kirjoittaja Jeeppinen » 20.08.2021. 23:38
Rautasahalla toinen puoli raudasta poikki ihan kumin läheltä. Öljyä raudan ja kumin väliin, vääntö irti kuten videolla. Kyllä se noin toimii.
Jos huomenna irrottaisi toisestakin ja sitten voi siirtyä kiinnittämään.
Päivitys 24.8. - Siellä ovat takaiskarit paikallaan. Sitten etupuoli.
Cherokee XJ -90 4.0 | Jo kolmas retkeily- ja näpertely Jeep XJ
