WJ 2.7 CRD polttoaineenulutus
WJ 2.7 CRD polttoaineenulutus
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Jeeppi ruennu nostamaan kulutusta ihan huolella reilun vuoden sisään, edellinen mittaus tankkauksen yhteydessä laskettuna oli 12L/100km joka on tuolle mesen koneelle aika raju jos vertaa siihen että 2019 syksyllä kulutus pyöri 8l/100km hujakoilla, ajo on 95% maantientä/motaria
Tämän jälkeen ainoa modi on ollut kattoteline joka on mallia slimmi, telineen asennuksen jälkeen näin kulutuksessa selkeän hyppäyksen joka on ihan loogista mutta silti kulutus on noussut pikkuhiljaa kokoajan korkeammalle.
Suutin remppa tehty ja usko oli kova että oikeesti loppu olleet suuttimet olis kulutuksen nousun aiheuttanu mut eipä juurikaan muuttunut.
Auto toimii hyvin, ei savuuta ja ei mitään kierosten heijjailuja yms ja muutenkin ihan normaalin tuntunen.
Edellisellä leimalla savuarvot oli ihan samaa luokkaa kun aiempina vuosina vaikka kulutus oli jo selkeesti korkealla.
MAF:ia oon putsannu, vuotoja ei näy missään ei pohjan puolellakaan, öljyn pinta ei nouse eli ei vaikuta koneeseen vuotavalta pumpultakaan.
Perus huollot 12 tonnin välein jollon putsarit vaihettu, pa suodatin kerran vuodessa, jarrut ei laahaa.
Voisko egr aiheuttaa jollain jumi tilanteella noin rajua kulutusta mutta ei mitään koodia ?
Jeeppi ruennu nostamaan kulutusta ihan huolella reilun vuoden sisään, edellinen mittaus tankkauksen yhteydessä laskettuna oli 12L/100km joka on tuolle mesen koneelle aika raju jos vertaa siihen että 2019 syksyllä kulutus pyöri 8l/100km hujakoilla, ajo on 95% maantientä/motaria
Tämän jälkeen ainoa modi on ollut kattoteline joka on mallia slimmi, telineen asennuksen jälkeen näin kulutuksessa selkeän hyppäyksen joka on ihan loogista mutta silti kulutus on noussut pikkuhiljaa kokoajan korkeammalle.
Suutin remppa tehty ja usko oli kova että oikeesti loppu olleet suuttimet olis kulutuksen nousun aiheuttanu mut eipä juurikaan muuttunut.
Auto toimii hyvin, ei savuuta ja ei mitään kierosten heijjailuja yms ja muutenkin ihan normaalin tuntunen.
Edellisellä leimalla savuarvot oli ihan samaa luokkaa kun aiempina vuosina vaikka kulutus oli jo selkeesti korkealla.
MAF:ia oon putsannu, vuotoja ei näy missään ei pohjan puolellakaan, öljyn pinta ei nouse eli ei vaikuta koneeseen vuotavalta pumpultakaan.
Perus huollot 12 tonnin välein jollon putsarit vaihettu, pa suodatin kerran vuodessa, jarrut ei laahaa.
Voisko egr aiheuttaa jollain jumi tilanteella noin rajua kulutusta mutta ei mitään koodia ?
Re: WJ 2.7 CRD polttoaineenulutus
DPF tukossa?
Sille kai vaan olisi joku vikakoodi
Sille kai vaan olisi joku vikakoodi

Re: WJ 2.7 CRD polttoaineenulutus
Ei oo 2.7CRD:ssä DPF:ää ollenkaan...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 08.02.2020. 13:53
- Paikkakunta: Helsinki
Re: WJ 2.7 CRD polttoaineenulutus
Renkaat/vanteet vaihtunu jossain välissä? Mä huomasin että kun heivas järkyttävän painavat 9x20” vanteet 32” renkaineen mäkeen ja laitoin orkkis 16” kapeammilla 31” kumeilla niin kulutus tippui uudelle kymmenlukemalle..
Grand Cherokee 4.7 Limited ’00 ”Mall Rated”
Re: WJ 2.7 CRD polttoaineenulutus
Renkaat ja vanteet ollu samat koko seurannan ajan.
Re: WJ 2.7 CRD polttoaineenulutus
Mitään ei oo löytyny mut testiajoo on tehty paljonkii.
Tuola ylempanä arvailtiin dpf:ää jota ei ole mut voiskohan katti olla tukossa
Alhaalta vetää ihan hyvin ku rupee ahtamaan mut kieroksilla on kyllä melko nuhanen, sanosinko 2500-3000rpm jälkeen ei oikein mitään tapahdu ja jos motari nopeudessa polkasee niin et pudottaa vaihteen kolmoselle ni on enemmän ääntä ku kiihtyvyyttä
Autossahan oli mulle tullessa loota vika jonka johdosta itsekkin tuli ajeltua pintakaasulla melkein pari vuotta, änäri ei ainakaan oo tukossa ku sitä ei tällähetkellä edes ole.
Kun matkaa ajaa motarilla 110-120km/h niin kulutus huitelee jossain 12l pinnassa mut jos matkavauhti on 80-90 niin kulutus pyörii karvan päälle 9l/100km.
Tuola ylempanä arvailtiin dpf:ää jota ei ole mut voiskohan katti olla tukossa

Alhaalta vetää ihan hyvin ku rupee ahtamaan mut kieroksilla on kyllä melko nuhanen, sanosinko 2500-3000rpm jälkeen ei oikein mitään tapahdu ja jos motari nopeudessa polkasee niin et pudottaa vaihteen kolmoselle ni on enemmän ääntä ku kiihtyvyyttä

Autossahan oli mulle tullessa loota vika jonka johdosta itsekkin tuli ajeltua pintakaasulla melkein pari vuotta, änäri ei ainakaan oo tukossa ku sitä ei tällähetkellä edes ole.
Kun matkaa ajaa motarilla 110-120km/h niin kulutus huitelee jossain 12l pinnassa mut jos matkavauhti on 80-90 niin kulutus pyörii karvan päälle 9l/100km.
Re: WJ 2.7 CRD polttoaineenulutus
Kyllähän tuo vähän reilulta kuulostaa tuo kulutus. Mutta kattoteline taatusti jonkun verran sitä lisää. Oma menee noilla vauhdeilla 1-2 litraa vähemmällä joten ei siinä hirveää eroa ole. Ajotietokonehan näyttää alakanttiin reilusti, todellinen 1-2 litraa enemmän mulla aina.
Re: WJ 2.7 CRD polttoaineenulutus
Ei oo WJ:ssä DPF:ää koskaan ollutkaan...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1