2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
homesick
Viestit: 8
Liittynyt: 17.12.2021. 13:29
Paikkakunta: Helsinki

2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja homesick » 17.12.2021. 13:36

Uusi postaaja täällä hei, liityin ihan tätä varten foorumille. Kävipä tuossa äskettäin niin että olin lähdössä hoitelemaan asioita ja menin parkkihalliin autolle, keskuslukitus ei auennut kaukosäätimestä mutta sen enempiä ajattelematta avasin oven lukituksen suoraan avaimella, hyppäsin sisään ja yritin startata. Vähemmän yllättäen hälytin pamahti päälle (mulle tämä oli sinällään yllätys koska rehellisesti en tässä mallissa tiennyt edes hälytintä olevan :D , on kuitenkin melko karvalakkimalli) ja tietysti kun yritin avainta virtalukossa niin häly ei deaktivoitunut ja ajonesto sammutti 3s käytön jälkeen moottorin.

Ongelma on nyt siinä, että vaihdoin sekä pääavaimeen että vara-avaimeen patterit eikä keskuslukitus aukea kauko-ohjaimella vieläkään, jostain ulkomaan foorumilta luin että avain saattaa vaatia resynkronoinnin auton kanssa patterinvaihdon jälkeen ja tämä onnistuisi painelemalla unlock-namiskaa mutta mitään ei tapahtunut. Mitenkähän tätä asiaa kannattaisi lähteä diagnosoimaan, Tarvitseeko tuo avain kuitenkin jotenkin "uudelleenohjelmoida" virtalukossa vai mitä tuolle pitäisi tehdä? Silmämääräisesti kontaktit avaimessa näyttää ihan ehjältä. En viitsinyt nyt vielä uudelleen avata vielä oven lukkoa avaimella, tuo meteli kun on parkkihallissa melkoinen kun hälytin helähtää soimaan.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.12.2021. 13:42

Ei pitäis vaatia mitään toimenpiteitä ja avain virtalukkoon pitäisi sammuttaa käytöneston ja hälyttimen... Siellä on nyt joku bitti poikittain virtalukossa. Vaatisi melkein merkkitesteriin kytkemisen ja tutkintaa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

homesick
Viestit: 8
Liittynyt: 17.12.2021. 13:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja homesick » 17.12.2021. 14:05

JAMANT kirjoitti:
17.12.2021. 13:42
Ei pitäis vaatia mitään toimenpiteitä ja avain virtalukkoon pitäisi sammuttaa käytöneston ja hälyttimen... Siellä on nyt joku bitti poikittain virtalukossa. Vaatisi melkein merkkitesteriin kytkemisen ja tutkintaa...
Eli normaalitilassa ajoneston kuuluisi deaktivoitua vaikka patteri olisi avaimesta kaput? Saakos tollasta merkkitesteriä jostain lainaks? Itseltä ei löydy kuin OBD2 bt-adapteri ja tolla tuskin mitään järkevää tosta saa luettua.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.12.2021. 14:10

Ei saa lainaksi, itse testeri maksaa tonneja ja vuosilisenssi pelkästään 2200... Mulla on merkkitesterit, koska teen näitä työkseni... Ja jos jotain joutuu koodaamaan, tarvitaan maahantuonnista sen auton yksilöllinen PIN-koodi, tällä viikolla jo kolme koodia oon tilannut... On tehty vaikeaksi ettei näitä koodaamalla pöllittäis omilla avaimilla, sehän se on sen käytöneston tarkoitus...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

homesick
Viestit: 8
Liittynyt: 17.12.2021. 13:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja homesick » 17.12.2021. 14:14

JAMANT kirjoitti:
17.12.2021. 14:10
Ei saa lainaksi, itse testeri maksaa tonneja ja vuosilisenssi pelkästään 2200... Mulla on merkkitesterit, koska teen näitä työkseni... Ja jos jotain joutuu koodaamaan, tarvitaan maahantuonnista sen auton yksilöllinen PIN-koodi, tällä viikolla jo kolme koodia oon tilannut... On tehty vaikeaksi ettei näitä koodaamalla pöllittäis omilla avaimilla, sehän se on sen käytöneston tarkoitus...
Joop. Jotain tänsuuntaista uumoilinkin. Mitään muuta kikkakakkosta ei siis tällä haavaa oo (omin päin) kokeiltavana? Asun onneksi Helsingissä että oot kyllä kohtuullisen lähellä.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.12.2021. 14:21

Joo, mutta kannattaa ehkä kuitenkin nyt aluksi kokeilla Delta-Autoa, Konala tai Hertsikka, vai missä se nyt oli. Ne ehkä kerkeää nopeammin tehdä tuolle jotain, vaikka ei se takaa että ne tietää mitä ne tekee. On mulla nytkin yksi WKII jossa oli Tampere nostanut kädet pystyyn ja hinurilla tuli sieltä tänne... Mulla on kädet täynnä töitä noin kolmeksi kuukaudeksi koko ajan... Ja kerran kun käytin yhtä auto merkkiliikkeessä koodattavana (siis ennenkuin hankin oman), niin asentaja tlee auton luokse testerin kanssa ja sanoo suoraan, ettei sillä oo mitään käryä, mitä se on tekemässä, eikä se kyllä osannutkaan... Sitten hankin oman DRBIII -testerin ja kun se tuli, tuntia myöhemmin auto kävi pihassa ja minlään en tiennyt mitä olin tekemässä, ikinä ollut käyttänyt DRB:tä. Ei se kuitenkaan ollut vaikeaa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

homesick
Viestit: 8
Liittynyt: 17.12.2021. 13:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja homesick » 17.12.2021. 14:45

JAMANT kirjoitti:
17.12.2021. 14:21
Joo, mutta kannattaa ehkä kuitenkin nyt aluksi kokeilla Delta-Autoa, Konala tai Hertsikka, vai missä se nyt oli. Ne ehkä kerkeää nopeammin tehdä tuolle jotain, vaikka ei se takaa että ne tietää mitä ne tekee. On mulla nytkin yksi WKII jossa oli Tampere nostanut kädet pystyyn ja hinurilla tuli sieltä tänne... Mulla on kädet täynnä töitä noin kolmeksi kuukaudeksi koko ajan... Ja kerran kun käytin yhtä auto merkkiliikkeessä koodattavana (siis ennenkuin hankin oman), niin asentaja tlee auton luokse testerin kanssa ja sanoo suoraan, ettei sillä oo mitään käryä, mitä se on tekemässä, eikä se kyllä osannutkaan... Sitten hankin oman DRBIII -testerin ja kun se tuli, tuntia myöhemmin auto kävi pihassa ja minlään en tiennyt mitä olin tekemässä, ikinä ollut käyttänyt DRB:tä. Ei se kuitenkaan ollut vaikeaa...
Roger. Pitääpä pirautella Deltalle asiasta. Tais mennä sit joulun reissusuunnitelmat vähän uusiks, ei nyt oikein tiedä itkiskö vai nauraisko.. :D

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.12.2021. 14:47

Jep, meidän pitäis ajaa 70-luvun autoilla, ne jos ei lähde käyntiin, avaat konepellin ja laitat piuhan kiinni (tai letkun) joka on irronnut. Nykyautoissa samassa tilanteessa avaat puhelimen ja soitat hinurin... Tää on tätä, sanonko VMP....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

homesick
Viestit: 8
Liittynyt: 17.12.2021. 13:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja homesick » 17.12.2021. 15:10

JAMANT kirjoitti:
17.12.2021. 14:47
Jep, meidän pitäis ajaa 70-luvun autoilla, ne jos ei lähde käyntiin, avaat konepellin ja laitat piuhan kiinni (tai letkun) joka on irronnut. Nykyautoissa samassa tilanteessa avaat puhelimen ja soitat hinurin... Tää on tätä, sanonko VMP....
Jep. Just tossa kaverille kirosin samaa et seuraavassa autossa ei kyllä näin paljon tuu (sähkö)tekniikkaa olemaan.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.12.2021. 15:19

Ja todellisuudessa siinä kumminkin on, koska kukas nyt tottuneena nykyautoihin ajais normiajonsa 70-luvun vempeleellä... Itse ajan -89 Comanchella sen mitä nurkilla ajan, tai 2005 KJ-Cherokeella se mitä en Comanchella aja ja jos rouva antaa Commanderin, sillä ne pitkät ajot, koska on se vaan niin mukava ja tehokas yms. Koeajoin viime viikolla asiakkaan -88 Grand Wagoneerin huollon takia, niin olihan se kiva, tuli muistoja mieleen, mutta että jokapäiväisiä ajoja pitäis sellaisella ajaa, on se vaan kauhee ajaa :lol: :lol: :lol: ... Eikun hetkinen, eipäs, ajaisin sittenkin mielellään FSJ:llä....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Hitunvippi
Viestit: 28
Liittynyt: 14.12.2020. 17:32
Paikkakunta: Paukarlahti

Re: 2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja Hitunvippi » 18.12.2021. 1:24

Komppaan Jamanttia senverran että ajoin pari kesää einiiinkauansitten kaikki päivittäiset ajot 65 foorttilla sori väärästä merkistä.
Pointti on siinä on se helppo korjata mutta manuaali isolohko ilman mitään tehostimia on melko raskas arki liikenteessä.
Jos lompakko suo niin aion yrittää samaa ens kesänä koska on monista syistä varmasti viimeinen kerta kun mahdollista mun loppu elämän aikana.
Mutta jos pitäs talviliukastelut vetää jollain vanhalla takavedolla...jooei....

homesick
Viestit: 8
Liittynyt: 17.12.2021. 13:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja homesick » 20.12.2021. 10:53

No niin. Aika varailtu Deltalle keskiviikoks, kovat lupaukset oli että saman päivän aikana valmistuisi. Jännityksellä odotetaan että monta hupirahaa tähänkin lystiin uppoaa. Jotenkin melko tympeitä nää tietokoneviat kun ei mitään mahdollisuuttakaan yrittää asialle tehdä itse jotain.
Tässähän on vielä sellainen jännitystä aiheuttava lisäkomponentti et auto on tosiaan parkkihallissa jonka maksimikorko on 2.2m, Falckin tyypit kyllä lupaili et heidän pikkuhinuri sinne mahtuisi silti.

Laukeeko toi WK:n hälytin muuten myös jos autoa yritetään siirtää sen ollessa aktiivinen? Mietin vaan et saako tässä matkata koko matkan tonne Konalaan kivan valo- ja äänishow’n säestämänä :D

homesick
Viestit: 8
Liittynyt: 17.12.2021. 13:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja homesick » 21.12.2021. 14:19

Falckin äijä ehdotti et kokeillaan jos korjaantuis ihan vaan irrottamalla akku. Miinusnapa irti, pari minuuttia venailua ja kas kun kaikki toimiikin. Nyt on vähän sellanen olo et tekis mieli läväyttää naamataulu lähimpään pöytälevyyn. :D
No mut, joulureissu ainakin onnistuu ja nyt on kuskin oven lokerossa jemmassa kymppimillin lenkki jos tarvii uudelleen antaa kovempaa resettiä tolle. Täytyy kyl testerissä käyttää jos toi vika alkaa toistumaan useamminkin.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.12.2021. 15:07

No hitto, eipäs tullut mieleenkään että systeemin buuttaus vois auttaa... Näppärää...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

homesick
Viestit: 8
Liittynyt: 17.12.2021. 13:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2005 GC, ongelmia lukituksen kauko-ohjauksen kanssa

Viesti Kirjoittaja homesick » 21.12.2021. 15:45

JAMANT kirjoitti:
21.12.2021. 15:07
No hitto, eipäs tullut mieleenkään että systeemin buuttaus vois auttaa... Näppärää...
Joo, kieltämättä huojentunut fiilis et tää ratkes näinkin pienellä. En uskaltautunut omin päin tohon akun irrotukseen kun jossain ameriikan foorumeilla oli juttua et ajonesto saattais suuttua siitä kahta pahemmin mut näemmä lähti funkkaamaan. Jos toi alkaa uusiutua niin sit tosiaan kyl mentävä syvempään diagnoosiin testeriin.

Falckin äijä tiesi myös kertoa et ton WK:n ajonesto ja keskuslukitus on kuulemma vähän herkkiä ulkopuolisille häiriöille ja esim. tehokas wifi-tukari kuulemma voi ton jo sekoittaa. Pitää vähän tarkkailla tota et miten käyttäytyy.

Kirjoita vastaus