Tulipa käytyä koeajamassa tuliuusi hybrid Wrangler. Varsin kiva "lelu", mutta siihen se sitten ehkä omalta osaltani jääkin... muutama seikka jonka takia ei mitenkään saa perusteltua omaan käyttöön sopivaksi... mutta autosta muuten. Olihan se ihan käteensopivan tuntuinen. Yleisilme myös niin sisältä kun päältä oli ihan viimeistellyn oloinen. Muovia oli, mutta riittävästi oli kuitenkin käytetty myös nahkaa ja sen sorttista jotta muovit ei häirinneet. Ei kuulunu kitinöitä, natinoita eikä tuuli suhissut. Istuimet ok, mutta ehkä ainakin itselleni istuinosa olis saanu olla pidempi. Menohalut oli varsin hyvät kuten nyt paperien lukemista odottaakin kun yhteisteho bensan ja sähkön kanssa 380hp ja reipas 600nm vääntöä. Kyllähän se liikahti. Hybrid puoli oli kokoajan pelissä mukana avustamassa riippuen kaasupolkimen asennosta. Pelkällä sähköllä en valitettavasti päässyt ajamaan kun auto oli päättänyt että nyt suoritetaan "Fuel & Oil refresh". Epäilisin sen liittyvän mahdollisesti moottoriöljyn sekaan kertyneen bensan haihdutteluun joka merkistä riippumatta on näis hybrideis varsin yleistä (suoraruisku koneita...? Ja lyhyitä käyntejä kylmänä niin kerää bensaa öljynsekaan...). Tämä siis vaan ihan oma olettamus tuosta refresh tilasta... Ajelin muutaman kymmenen kilsaa, mutta ei tilanne kuitenkaan muuttunut... moottorin äänimaailma oli hieman dieselmäinen. Eli raksutuksen kuuli aika selvästi sisään, ei kova ääninen, mutta ei sellainen normaali bensakoneen pehmeä suhina. Kiva lisä oli nyt jakolaatikossa vaihtoehto ajaa jatkuvana nelivetona. Jämäkkä tiellä, mutta alustasta en oikein tykännyt... tosi pintakova ja maantiellä jatkuva pieni nypytys... mielestäni renkais oli liikaa painetta (3bar) joka tietysti ei ainakaan paranna tilannetta. Myös jäykän taka-akselin käytöksen kyllä tunsi takalistoon auton peräpään pienenä sivusuuntaisena muljahteluna joustoissa. Nojoo, maastoautohan yämä on, mutta kyllä tietty tähän hintaan sais maantiekyytikin tuntua leppoisalta.
No miksi ei? Omalta osalta isoin ongelma on vetomassa. 1500kg jarrukärrylle on aika vähän... No ei se ole hybridin ongelma vaan sehän on pudonnut Wranglereissa jo aiemmin. Sitten tavaratila oli yllättävän pieni. Ja paljon siitä sulaa muunmuassa turvakehikon takia. Mutta muuten jos noi ei häiritse niin varsin kiva ja massasta poikkeava "ekoauto"

TJ