42RE säätö
Re: 42RE säätö
Nyt kun öljyt on sisässä ja vuotava stefakin on tomaatin ja jakiksen väliin vaihdettu (http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f ... =15#p45354), niin tutkin vielä sitä TV kaapelin säätöä.
Minulla näkyy olevan kaapelista se malli missä on klipsi, joten klipsi auki -> kaasu täysin auki -> varmistaa että tv kaapeli liikkuu ulos ja klipsi kiinni (kun kaasu pohjassa) ja homma on done..
Ohjetta löytyi täältä: https://www.cherokeeforum.com/how-tos/a ... ble-399288
Tämä pitää illalla vilkaista kun on niin helppo homma.
Minulla näkyy olevan kaapelista se malli missä on klipsi, joten klipsi auki -> kaasu täysin auki -> varmistaa että tv kaapeli liikkuu ulos ja klipsi kiinni (kun kaasu pohjassa) ja homma on done..
Ohjetta löytyi täältä: https://www.cherokeeforum.com/how-tos/a ... ble-399288
Tämä pitää illalla vilkaista kun on niin helppo homma.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: 42RE säätö
Jokin tässä meni vikaan.
Tielle ei pääse kokeilemaan kun leima loppu, joten pihatiellä ajelin.
Kun laittaa D:lle niin tuntuu kuin liian iso vaihde menisi silmään.
Meinaa sammua ja täristää. Tekee lievästi myös pakilla.
Välillä kuitenkin toimii normaalisti. Tekee etenkin silloin jos ensin laittaa N:lle ja sitten D:lle.
Muuten tuntuu vaihtavan nästisti ylös ja alas.
Menikö pantojen säätö ketuilleen vai tv kaapeli?
Tielle ei pääse kokeilemaan kun leima loppu, joten pihatiellä ajelin.
Kun laittaa D:lle niin tuntuu kuin liian iso vaihde menisi silmään.
Meinaa sammua ja täristää. Tekee lievästi myös pakilla.
Välillä kuitenkin toimii normaalisti. Tekee etenkin silloin jos ensin laittaa N:lle ja sitten D:lle.
Muuten tuntuu vaihtavan nästisti ylös ja alas.
Menikö pantojen säätö ketuilleen vai tv kaapeli?
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: 42RE säätö
Jompikumpi, joko TV-kaapeli tai pannat, kokeile säätää sitä kaapelia enisn pari milliä suuntaansa ja jos ei vaikutusta, säädä etupantaa vähän auki, 1/4 kierros pitää jo tuntua... Takapanta on pakin panta...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 42RE säätö
Säädin kaapelia ja nyt minusta parempi kun vaihtaa myöhemmin.
Aikaisemmin tuntui liian herkästi vaihtavan. Ehkä vielä pientä säätöä.
No kuitenkin se ongelma ei sillä poistunut, mutta ei ole enää kovin paha, lisäsin myös öljyä.
Kylmänä katsoin öljyt ja sitä oli ok tasolla.
Lämpimänä ei enää tikku kastu??
5L laitoin yhteensä. Laatikko oli pitkään auki ja sieltä valui melkein jatkuvasti hieman öljyä, mutta eikö tuo 5L pitäs olla maksimi?
Aikaisemmin tuntui liian herkästi vaihtavan. Ehkä vielä pientä säätöä.
No kuitenkin se ongelma ei sillä poistunut, mutta ei ole enää kovin paha, lisäsin myös öljyä.
Kylmänä katsoin öljyt ja sitä oli ok tasolla.
Lämpimänä ei enää tikku kastu??
5L laitoin yhteensä. Laatikko oli pitkään auki ja sieltä valui melkein jatkuvasti hieman öljyä, mutta eikö tuo 5L pitäs olla maksimi?
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: 42RE säätö
Parhaimmillaan menee eri versioon (siis vastaavan rungon omaavaan 46RE:hen) 7.5 litraa, riippuu aina tapauksesta ja tikku sen määrää...Machist kirjoitti: ↑15.12.2023. 14:16Säädin kaapelia ja nyt minusta parempi kun vaihtaa myöhemmin.
Aikaisemmin tuntui liian herkästi vaihtavan. Ehkä vielä pientä säätöä.
No kuitenkin se ongelma ei sillä poistunut, mutta ei ole enää kovin paha, lisäsin myös öljyä.
Kylmänä katsoin öljyt ja sitä oli ok tasolla.
Lämpimänä ei enää tikku kastu??
5L laitoin yhteensä. Laatikko oli pitkään auki ja sieltä valui melkein jatkuvasti hieman öljyä, mutta eikö tuo 5L pitäs olla maksimi?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 42RE säätö
No onneksi otin öljyä kaksi pönttöä.JAMANT kirjoitti: ↑15.12.2023. 14:44Parhaimmillaan menee eri versioon (siis vastaavan rungon omaavaan 46RE:hen) 7.5 litraa, riippuu aina tapauksesta ja tikku sen määrää...Machist kirjoitti: ↑15.12.2023. 14:16Säädin kaapelia ja nyt minusta parempi kun vaihtaa myöhemmin.
Aikaisemmin tuntui liian herkästi vaihtavan. Ehkä vielä pientä säätöä.
No kuitenkin se ongelma ei sillä poistunut, mutta ei ole enää kovin paha, lisäsin myös öljyä.
Kylmänä katsoin öljyt ja sitä oli ok tasolla.
Lämpimänä ei enää tikku kastu??
5L laitoin yhteensä. Laatikko oli pitkään auki ja sieltä valui melkein jatkuvasti hieman öljyä, mutta eikö tuo 5L pitäs olla maksimi?
Täytyy varovasti lisätä ja varoa ylitäyttöä.
Tuo öljytikku on kyllä aina ollut hankala luettava, muta nyt pitää uskoa että liian vähän on kun ei kastu.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: 42RE säätö
Olen lisännyt öljyä aina jonkun 0,2l kerrallaan ja tikussa on ylärajassa (laatikko lämmin ja N:llä).
Seuraavan ajon jälkeen ei taas tikku kastu? Ei kyllä tosin enää jyristä tms..
Eilen tikun alapää kastui just ja just. Lisäsin taas.
Täytyy tarkistella taas seuraavan reissun jälkeen.
Seuraavan ajon jälkeen ei taas tikku kastu? Ei kyllä tosin enää jyristä tms..
Eilen tikun alapää kastui just ja just. Lisäsin taas.
Täytyy tarkistella taas seuraavan reissun jälkeen.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)