KJ 3.7 03 vikakoodia pukkaa
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07.11.2017. 9:06
- Paikkakunta: Hämeenlinna
KJ 3.7 03 vikakoodia pukkaa
Tarttis pikaista tietoa, mistä mahtais johtua. Torque antoi 3 eri vikakoodia.
P0161 O2 sensor heater circuit bank 2 sensor 2
P0301 cylinder 1 misfire detected
P0420 catalyst system efficiency below threshold bank 1
Keskimmäinen lienee sytytyshäiriö 1. Sylinterissä, eka jonkun anturin toimintahäiriö ja viimeinen viittais katalysaattoriin? Vai oonko hakoteillä? Olisko noilla yhdistävää tekijää, ja mitä osaa tarvis uusia? Kiitos etukäteen tietäjille.
PS. Moottorin käyntilämpötila normaali, öljyä kuluttaa jonkin verran ja joutuuajoittain lisäämään. No bensaahan tuo toki vie, alla atr nakit ja talvi lisää kyllä kulutusta, mutta ei mitään dramaattista lisäystä kulutuksessa.
P0161 O2 sensor heater circuit bank 2 sensor 2
P0301 cylinder 1 misfire detected
P0420 catalyst system efficiency below threshold bank 1
Keskimmäinen lienee sytytyshäiriö 1. Sylinterissä, eka jonkun anturin toimintahäiriö ja viimeinen viittais katalysaattoriin? Vai oonko hakoteillä? Olisko noilla yhdistävää tekijää, ja mitä osaa tarvis uusia? Kiitos etukäteen tietäjille.
PS. Moottorin käyntilämpötila normaali, öljyä kuluttaa jonkin verran ja joutuuajoittain lisäämään. No bensaahan tuo toki vie, alla atr nakit ja talvi lisää kyllä kulutusta, mutta ei mitään dramaattista lisäystä kulutuksessa.
Ei kokki, mutta erittäin pätevä hämmentämään 

Re: KJ 3.7 03 vikakoodia pukkaa
Happitunnistin, oikea puoli, takimmainen anturi-->asenna uusi merkkianturi kiinni (just tänään korjasin 2008 JK-Wrangler 3.8V6 samat takimmaiset anturit, vikakoodien perusteella molemmat vialliset, autoliike vaihdattanut ne jo, mutta tarvikeanturit ei vaan toimi, laitoin OEM-anturit suoraan hyllystä ja koekäytin ja ajoin äsken autolla kotiin ja ei mene vikatilaan, aamulla ajan takas duuniin ja jos ei mene vikatilaan, on kunnossa),
toinen vikakoodi on ykköspytyn hutikipinä, eli joko imuvuoto, suutin tai tulppa/puola tai joku muu syy, eli kipinän paloaika väärä,
kolmas on vasemman puolen ekan katin puhdistusteho alentunut, joko johtuu hutikipinästä tai sitten pakovuoto katin vieressä tai katti oikeasti mennyt...
toinen vikakoodi on ykköspytyn hutikipinä, eli joko imuvuoto, suutin tai tulppa/puola tai joku muu syy, eli kipinän paloaika väärä,
kolmas on vasemman puolen ekan katin puhdistusteho alentunut, joko johtuu hutikipinästä tai sitten pakovuoto katin vieressä tai katti oikeasti mennyt...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07.11.2017. 9:06
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: KJ 3.7 03 vikakoodia pukkaa
Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Pitää tutkia asiaa ja kuikuilla auton alle.
Ei kokki, mutta erittäin pätevä hämmentämään 

Re: KJ 3.7 03 vikakoodia pukkaa
No todellisuudessa siellä ei ole mitään asiaan kuuluvaa nähtävää, mutta siitä vaan, kuikuile...Green Patriot kirjoitti: ↑04.01.2024. 21:11Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Pitää tutkia asiaa ja kuikuilla auton alle.



Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07.11.2017. 9:06
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: KJ 3.7 03 vikakoodia pukkaa
Paitsi se pakovuoto, ei vuoda. Päästöarvot sallitun sisällä, mutta o2 alkoi kohoamaan mittauksen lopussa. Leima tuli, mutta viathan on olemassa. Mietin, voisko tuo heittää ryypyn päälle ja käydä rikkaalla, ja ajotietokone sitten säätelee sen mukaan sytkää yms... Kunhan tuumin...
Ei kokki, mutta erittäin pätevä hämmentämään 

Re: KJ 3.7 03 vikakoodia pukkaa
on se mahdollista, mutta sitten pitäis lämpöanturin olla viallinen ja sen näkis ihan mittaristosta, sama anturi se sen informaation antaa ensin moottorinohjaimelle ja se lähettää sen tiedon mittaristolle... Eli jos olis rikastusta lämpötilan takia, niin lämpömittarin pitäis näyttää koko ajan kylmää lukemaa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07.11.2017. 9:06
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: KJ 3.7 03 vikakoodia pukkaa
Se on sitten pois suljettu. Mittari kyllä nousee normaaliin lämpöön kohtalaisen nopeasti.
Ei kokki, mutta erittäin pätevä hämmentämään 
