Grand Cherokee -00 4.7 V8

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Gils_75
Viestit: 27
Liittynyt: 25.04.2023. 0:06
Paikkakunta: Keuruu

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Gils_75 » 04.02.2024. 15:01

Joo, kyllä tarpeeksi kun tutkii interneetin ihmeellistä maailmaa niin sitä ei periaatteessa uskalla ostaa mitään autoa, sen oon huomannu😅 Mutta nyt mulle riitti(ja oli sopivasti wj myynnissä suht ok hintaan), niin riitti siis se kun tuossa jokunen viikko sitten satoi sitä lunta älyttömästi ja mulla kun on takaveto vito autona ja kun aurat ei ehtineet käymään muutamaan päivään, niin en päässy pihasta pois😕 Itseasiassa jouduin olemaan työpaikallani/yrityksessäni 3 yötä kun en voinu lähteä kotiin koska auraa ei näkyny ja kun tein yövuoroja niin ei ollu voimia lähtee yöllä kotiin pökkimään lumia😁 Mulla on kyllä siis mönkijä niihin hommiin, mutta olin senkin sit lainannu tutulleni kun tarvitsivat sitä jääradan tekoon😁 Olis pitäny ehkä kurkata sääkarttaa ennen mönkkärin lainaamista😅
Nyt pääsee sit pihasta pois kelillä kun kelillä tai ainakin oletan! Pitihän sitä nyt vähän käydä viime yön duunien jälkeen testailemassa ja vähän opiskelemassa noita varusteita yms💪 Mut noi ratin oikeanpuoleiset nappulat ei vielä mulle auennu eikä se etupenkkien edessä oleva "rulla" nappula🤷 Mulla kun on kaikki ohjekirjat ruotsin kielellä ja se ei kyllä sit taivu meikäläisen päässä sit yhtään, täytys että löytyykö netistä englanniksi samaa oooppusta.

Keimo
Viestit: 215
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Keimo » 05.02.2024. 13:57

Jatketaan nyt tätä Macken topikin sotkemista :D (Sun tarttee Gils kohta avata oma ketju ;))
Gils_75 kirjoitti:
04.02.2024. 15:01
Mut noi ratin oikeanpuoleiset nappulat ei vielä mulle auennu eikä se etupenkkien edessä oleva "rulla" nappula🤷 Mulla kun on kaikki ohjekirjat ruotsin kielellä ja se ei kyllä sit taivu meikäläisen päässä sit yhtään, täytys että löytyykö netistä englanniksi samaa oooppusta.
Ratin etupuolella olevat nappulat koskevat kaikki vakionopeudensäädintä. Pärjäähän sitä toki niillä vasemmanpuolen päälle-pois ja asetusnappulalla. Oikealla sitten kiihdytellään/jatketaan muistissa olevalla nopeudella, coast meinaa himmailua ja cancel kytkee vakkarin pois samaan tapaan kuin jarrun hipaisu (nopeus jää muistiin ja voi jatkaa samalla näppäämällä oikealla ylöspäin).
Ratin takana sitten nappulat ration ohjailuun sikäli mikäli on vielä oma radio tai muutoin osattu ottaa käyttöön.

Mun ekan WJ:n ohjekirja oli italiaksi, siihen nähden toi ruotsikin olis jo ihan kiva :D
Jostain olen löytänyt muistaakseni 2004 vuosimallin omistajan oppaan englanniksi. PDF on jossain tallessa ja voin lähetellä jos ei google löydä.

"Rullaa" en kuvauksen perusteella tunnista.. Jos yhtään jälkiasennuksen makua, niin olisko jossain kohtaa laitettu jälkiasenteinen penkinlämmitys kun alkuperäinen lakannu toimimasta. Nappaa kuva niin arvuutellaan lisää ;)

Gils_75
Viestit: 27
Liittynyt: 25.04.2023. 0:06
Paikkakunta: Keuruu

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Gils_75 » 05.02.2024. 18:23

Joo, mää teen oman aiheen tässä kun joudan niin ei ole kohta 5:ttä sivua meikäläisen jorinoita😅 Tänään napattiin jeeppi ilmaan ja muuten näytti kaikki hyvältä mutta vasemmalta edestä oli vetarin kumi antautunu😕 Onko lie miten veemäinen vaihtaa ja voisin väittää että voi olla pikkasen jumissa noi mutterit/sun muut🤔 Kannattaa varmaan samassa yhteydessä vaihtaa ylä ja alapallotkin kun kerran pitää niitä purkaa edestä pois! Osaisko joku kertoa miten noita kuvia pystyy tänne lisäilemään jos sen oman aiheen pukkaan tänne joku pvä..

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 05.02.2024. 19:48

Ei mun mielestä etuvetarin irroitukseen tarvii tehdä muuta ku purkaa jarruhilut pois, avata napamutteri sekä pyörännavan pultit, nyppästä napa pois edestä ja sit mahtuukin vetämään vetarin ulos. Mä olen käyttänyt ihan tarvikekumeja vetareissa omassa pelissä ja ne pörräs siellä kyllä ongelmattomasti kun taas Jeeppi-spesifiset tuppaa ilmeisesti murtumaan pakkasessa.

Itse henkilökohtaisesti tallennan kuvat muualle josta niitä pääsee julkisesti katsomaan, sitten kopioi sen suoran linkin siihen kuvaan jonka jälkeen tiputtaa sen osoitteen noitten img-tunnisteiden väliin jotka saa tosta ylhäältä tekstieditoriruudun nappuloista (kolmanneksi viimeinen nappi jossa postikortin näkönen kuva).

Gils_75
Viestit: 27
Liittynyt: 25.04.2023. 0:06
Paikkakunta: Keuruu

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Gils_75 » 05.02.2024. 21:08

Sen vielä kysäsen että mitä kuvapalvelua käytät? Mulla oli niistä tietoa noin 10v sitten mutta nyt ei minkäänlaista🤔 Availen tässä nyt vielä läppäriä ja täytyy googlelta kysellä jos ei muu auta..

siffo
Viestit: 170
Liittynyt: 14.09.2009. 11:03
Paikkakunta: Sipoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja siffo » 06.02.2024. 10:05

Macke kirjoitti:
05.02.2024. 19:48
Ei mun mielestä etuvetarin irroitukseen tarvii tehdä muuta ku purkaa jarruhilut pois, avata napamutteri sekä pyörännavan pultit, nyppästä napa pois edestä ja sit mahtuukin vetämään vetarin ulos.
Ja voi sen navankin jättää vetariin kiinni jos pelkän kumin on vaan vaihtamassa.

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 06.02.2024. 19:58

No tottapa tuokin että sen navan voi jättää kiinni, eipä tullut mieleen tuo :) Jos taas on menny shitsonia nivelen vaseliineihin niin uskoisin että se nivel on kivempi purkaa ja putsata jos on irrallaan navasta.

Mä en käytä kuvapalvelua, käytän ihan suoraan Azure storagea eli levynkulmaa Microsoftin pilvipalvelun päältä. Kustannukset tämänkin topicin kuville ja muullekin ryönälle on 2-4 senttiä per kuukausi. Sitä kautta nyt ei tietty saa mitään galleriaa, mutta julkisesti luettavan tallennustilan kyllä.

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 26.02.2024. 19:46

Tässä jo henkisesti varaudun vinssin hommailuun tohon kinneriin koska keulaa joudun pajoittamaan joka tapauksessa, niin minkäslaisella vinssillä sitä nyt sitten pärjäisi? Jotenkin tuntuisi siltä että perus mökkitiellä lumihangesta irti tyyliseen mummoiluun riittäisi varsin hyvin 8000-9500lbs vinssi? Varsinkin jos käyttääpi väkipyörää vedon tuplaamiseen. Mitään vakavaa offista en kuitenkaan ajatellut harrastaa vaan pahin tilanne tosiaan jossain metsästysreissulla tapahtuva metsäautotiellä jumittaminen tai omalla mökkitiellä lumihankeen/ojaan jumittuminen, niin ei tartte olla sellasia voimia joka nyppii kärrin irti suonsilmästä siinä kohdin kun se ovien puoliväliin asti on sinne upotettu.

Onko noi kinuli Runva vinssit mistään kotoisin kun vaikuttaisi että noin 500€ hintaan saisi ödeemaköydellä olevan version jonka sitten voisi puskurin sisään piilotella? Ödeema tulee lompakkoon joka tapauksessa vaikkei Warnia ostaisikaan...

Anssi80
Viestit: 23
Liittynyt: 09.06.2023. 7:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Anssi80 » 26.02.2024. 20:13

Nuo runvat on ihan hyviä vinssejä jos ei harrasta kilpailua vaan harrastekäytössä, itsellä ollut range roverissa 10v ensin edessä ja nykyään takana. Pitää vaan välillä vaihtaa rasvat sisään ja koittaa muistaa välillä jäädä kiinni niin tulee käyttöäkin että lämpenee. Runva tulee varmaan itselläkin jeepin keulalle kun on sen aika.

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 08.07.2024. 23:15

Hommasin tossa taannoin väliaikaisen WJ:n kulkineeksi, ja siihen tuli tehtyä öljynvaihdot filttereineen sekä moottoriin että askiin. Samalla tein tyhjennyspropun askin öljypohjaan että olis pikkasen helpompi valutella tyhjäksi jatkossa, ja tulihan tossa ilmanputsarikin vaihdettua ku vanha oli aika likainen.

Tosi tiukasti lyö kakkosen tupaan tuo laatikko. Väärät öljyt oli sisällä ja vaihdoin vielä sitten adaptaatioarvojen paremmuuden toivossa alkuperäisen askinohjaimen topicin kärrystä keulille, mutta vielä törkkää aika tymäkästi kakkosen pesään. Huomattavasti miedommin kuin aiemmin toki, mutta ei se nyt samanlainen silti ole ku toi mun alkuperäinen yksilö. Pitäneepä vielä ihmetellä asiaa, noinkohan toi nyt mistään anturistakaan voi johtua kun tekee sitten vastaavanlaisen nykäsyn kun turbiinilukko hellittää kun laskee nopeuden alle 80km/h. Kickdown menee kanssa perätilaan kun pari kertaa tiputtelee ilman OD nappulan hiplaamista nopeuden alle 80km/h lukemiin.

On mulla tossa ruttupelissä ehjä aski mutta kun ei sitten millään, niinku millään jaksaisi alkaa vaihtelemaan kun en mä tätä aio itselläni pitää kuitenkaan kauempaa. On kyllä muuten &%¤%&( hyväkuntoinen ja ruosteeton yksilö mutta aion silti tuon alkuperäisen pajoittaa itselleni ajoon...

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 06.10.2024. 17:35

Temppijeepin eli "Jetin" kimpussa ollaan häärätty viimeaikoina. Ei tullu askista hyvää, joten vaihdettiin hyvää askia ja turbiinia tilalle. Ekaks pujoteltiin kattoklubilainen talliin, onneks on Agromatic koska muuten olis päässyt itku:

Kuva

Kuva

Askista lillingit ja öljypohja veks, hyvältä näytti!

Kuva

Kuva

Kaiken purku edestä pois, aski alas ja Agromatikaisella pihalle pesuun:

Kuva

Kuva

Aski putsattuna ja Jeti tallissa:

Kuva

Ja on sitten vimpan päälle siisti yksilö tämä WJ, aikoinaan ruostesuojattu ja sen kyllä huomaa:

Kuva

Kuva

Taas kardaanit, jakis ja kannatinpalkki veks, öljynjäähdyttimen putket ja piuhat + vaijerit irti, startti veks sekä tietty tarkastusluukku veks että sai turnipsin 4 pulttia auki ja sit vaan aski alas:

Kuva

Auton sain työnnettyä pihalle että pääs taas nostaa Agromatikaisella askin pois vaihdelaatikkotunkin päältä, mutta sisäänpäs ei työnnettykkään takaisin. Noh, onneks liikkui matikaisen kannustamana takaisin rasvamontun päälle, toki sitä ennen nostin ehjän laatikon lootanosturin päälle venttailemaan:

Kuva

Kuva

Sitten sovittelemaan askia takaisin mestoille, meni ihan kivasti itseasiassa kun oli normi tunkki moottorin öljypohjan alla niin sai kulmat vastaamaan moottorista ja askista vaikkei mulla lootanosturissa olekaan säädettävää tallaa:

Kuva

Jakikseen uus takaulostulon stefa kun vanha hikosi aikalailla:

Kuva

Jakis mestoilleen:

Kuva

Ja romppeet kasassa:

Kuva

Kampe ulkona ja koeajettuna ja ylävitoset itselleni läpsyteltynä kun aski toimii just niin kuin kuuluukin:

Kuva

Tässä lienee joskus asennettu korotusvieterit ja iskarit kun on aika korkea. Reilusti korkeampi kuin tuo nykyinen käyttisjeeppi joka tapauksessa :D

Kuva

Ei lopunviimein mitenkään vaikea vaihtaa, toki oli ruuvaamista kun kahdesta autosta purki hilut ja yhteen löi ne vielä takaisin paikalleen. Työkaluja ei oikeestaan tartte kanssa kovinkaan ihmeellisiä, 14 ja 15mm nivel räikkälenkit oli hyvät, sit tietty hiton pitkät 1/2" jatkovarret että pääs noi laatikon ylemmätkin pultit vetelemään auki. Aski ittessään niin raskas että aika säätämiseksi mennee normi tunkeilla jos vaikka ihan pihalla tai autotallin lattialla meinaa vaihtaa. Kaikki muu tuli suht kivuttomasti pois paikaltaan vaikka jätti pakoputken kiinni paitsi se "tarkastusluukku" eli alumiinilärsäke joka on tossa moottorin ja vaihdelaatikon välissä jota kautta pääsee turbiinin pultit avaamaan. Se ei meinannut taittua kuskin puoleisen pakoputken downpipen ja moottorin välistä helpolla.

Tietty nyt sitten korkkas jäähdytin joten sellasen tilasin vielä ja vaihdan tulevalla viikolla jos se vaan kerkee Eestistä tänne asti valumaan. Sen jälkeen leima kehiin ja sitten olis mun mielestä erityisen siisti 1999 mallin alle 200tkm ajettu WJ tarjolla jos joku tällaista itselleen etsii. On siistimpi vielä kuin topicin auto, mutta kun sitä ollaan alettu aikoinaan harrastamaan niin pidetään se taloudessa. Josko kohta pääsis senkin kimppuun :wink:

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 11.10.2024. 19:50

Ei prkl onko tää nyt oikeesti sellanen homma vaihtaa toi jäähdytin että etupuskurin kuori pitää nylppiä irti? Ai ettäkö ku lähtis ees maski irti mutta ei ainakaan tässä -99 mallisessa erkane kun on yhtä lervaa ton puskurinkuoren kanssa. Hohhoijaa sentäs... Joo, jäähdytin saapui tänään :D

Ei kellään sattuis olemaan tietoa että kumman kätinen kierre tossa mekaanisessa syylarin flektissä on?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.10.2024. 10:46

Ei tartte purkaa keulaa, se ylälevy johon konepellin lukkolaite kiinnittyy, se pois ja paljon muutakin... Ahdasta siinä on...

Viskossa ihan oikean kätinen kierre...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 12.10.2024. 14:32

Kiitos tiedosta, kokeillaan purkaa pois tieltä ja katotaan miten etenee! Kattelin kanssa että paljon on ruuvattavaa kun lootaöljyt jne kiertää tuolta jäähdyttimen kautta eikä liiemmin ole tilaa...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.10.2024. 15:01

Ja muistaakseni lauhdutinkenno on kiinni jäähdyttäjässä. Siinä lisää haastetta, ettei sitä riko... Ja jäähdytin ei mahdu pois runkoaisojen välistä, vaatii neljä kättä pahimmillaan, että saa pois. Ja enemmän purkamista...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus