SRT8 WK käyttiksenä?
SRT8 WK käyttiksenä?
Joopa joo kyllä kyllä, vähän kallistuu ajatukset oman WJ:n suuntaan että siitä tulee nyt ihan täysin harraste sekä lumiseen aikaan mökillä käymisen mahdollistava kampe. Ja kun vanhaa bensalenkkaria nyt muutenkin on vaivannut jonkinmoinen muskelikuume ihan useamman vuoden jo, niin olen vakavasti puntaroinut SRT8 WK Grandin hommaamista käyttikseksi.
Rock autosta ja muualta vertailin perus 5.7 hemin ja ton SRT:n osien hintaeroja ja niistä vetelin johtopäätöksen että siihen ei homma kaadu. 6.1 litranen hemipata puolestaan on dumattu maailmalla ainakin yhdeksi luotettavimmiksi moppe mopparssonin tuoreemmista koneista kun se on aika "perus" rakenteeltaan kuitenkin. Aski lienee se mersun 722.6 vai mikä nyt olikaan 5-vaihteisen identifikaattori jossa on omat pikku ongelmansa, mutta kaikkineensa aika toimiva kampe kuitennii eikä vissiin ihan samanlainen kuminauha kuin 545RFE joka sitten löytyy sen perus 5.7 hemin takaa. Jos nyt siis olen oikein jummartanut.
Mitäs nyt sitten sellaiset kenellä on kyseinen peli ollut tai edes kaverin juttuja kuunnellut, niin onko täysin lahopäinen ajatus tollasen hankkiminen? Nilkkaa ojentaessa varmasti vie ihan kaiken bensan mitä tankkiin laittaa, sivistyneellä kengällä veis ehkä suurinpiirtein saman verran kuin tuollanen vanhempi korotettu louskutin? Maastoautohan se ei ole, mutta kaippa sillä ihan joutusaan työajot hoituisi ja isolta kirkolta pääsisi maitopurkinkin hakemaan.
Rock autosta ja muualta vertailin perus 5.7 hemin ja ton SRT:n osien hintaeroja ja niistä vetelin johtopäätöksen että siihen ei homma kaadu. 6.1 litranen hemipata puolestaan on dumattu maailmalla ainakin yhdeksi luotettavimmiksi moppe mopparssonin tuoreemmista koneista kun se on aika "perus" rakenteeltaan kuitenkin. Aski lienee se mersun 722.6 vai mikä nyt olikaan 5-vaihteisen identifikaattori jossa on omat pikku ongelmansa, mutta kaikkineensa aika toimiva kampe kuitennii eikä vissiin ihan samanlainen kuminauha kuin 545RFE joka sitten löytyy sen perus 5.7 hemin takaa. Jos nyt siis olen oikein jummartanut.
Mitäs nyt sitten sellaiset kenellä on kyseinen peli ollut tai edes kaverin juttuja kuunnellut, niin onko täysin lahopäinen ajatus tollasen hankkiminen? Nilkkaa ojentaessa varmasti vie ihan kaiken bensan mitä tankkiin laittaa, sivistyneellä kengällä veis ehkä suurinpiirtein saman verran kuin tuollanen vanhempi korotettu louskutin? Maastoautohan se ei ole, mutta kaippa sillä ihan joutusaan työajot hoituisi ja isolta kirkolta pääsisi maitopurkinkin hakemaan.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Macke, muokattu yhteensä 27 kertaa
Re: SRT8 WK käyttiksenä?
Kyllä kai sitä voi suositella
Vuodesta 2015 vuosimallin 2010 SRT: llä päästellyt 120 tkm.
Ihanan kallista voisi joku sanoa, mutta kaikkeenhan sitä saa rahaa menemään.
Suurimmat murheet on kai olleet ylävesiletkun pettäminen ja takaa abs -anturi. Jarrukamoissa saattaa olla seuraava suurempi murhe jos satulat menee huonoon kuntoon, uudet sylinterit onkin joskus tulossa. Varmaan pitäisi kerran vuoteen katsoa paikat läpi niin ehkä ei jumittaisi.
Takasumarit kerää kosteutta ja liittimet syöpyy piloille. Kuskin penkki sivusta kerni halki. Aika pieniä juttuja sinällään...
Onneksi on viitseliäitä mekaanikkoja!
Talvella tuolla kyllä pärjää vaikka nelikko onkin hyvin takavetopainotteinen. Kaikkein huonoin keli taitaa olla sellanen paksu märkä sohjo/lumi, hakee pitoa ja espivilkkuu iloisena. Pakkasella lämmintä tulee hyvin ja on lähtenyt käyntiin hyvinkin (ei ole lohkolämppäriä eikä webastoja). Tosin oma on tallissa.
Kulkee kyllä hyvin, taisin sen omalla kiihtyvyysmittarilla tetakin ja pääsin 0-100 5 sek. Vielä jos pääsisi lentokentällä kokeilemaan... Tänään Espoosta tullessa kululutus taisi olla sen 12,5 nastoilla
ja hissutellen vaikka olisi ollut motaria tarjolla.
Kova alustahan siinä on, tai kumit sellasta umpikumia että kaikki poikittaiset kyllä tuntuu. Urissa ei ihmeemmin vetele. Huolimatta 275/315 rengastuksesta... Kyllä hiekkateillä silti pystyy ajamaan, ei ny mitään rallia. Maavaraakin on, paitsi etuhelmaa muistaa vaan varoa.
Jarrut tai ohjaus ei nyt ole nykykippoihin verrattuna niin huipputehostettuja mutta tietääpähän ajavansa. Aika leppoisa ja helppo auto ajaa.

Ihanan kallista voisi joku sanoa, mutta kaikkeenhan sitä saa rahaa menemään.
Suurimmat murheet on kai olleet ylävesiletkun pettäminen ja takaa abs -anturi. Jarrukamoissa saattaa olla seuraava suurempi murhe jos satulat menee huonoon kuntoon, uudet sylinterit onkin joskus tulossa. Varmaan pitäisi kerran vuoteen katsoa paikat läpi niin ehkä ei jumittaisi.
Takasumarit kerää kosteutta ja liittimet syöpyy piloille. Kuskin penkki sivusta kerni halki. Aika pieniä juttuja sinällään...
Onneksi on viitseliäitä mekaanikkoja!
Talvella tuolla kyllä pärjää vaikka nelikko onkin hyvin takavetopainotteinen. Kaikkein huonoin keli taitaa olla sellanen paksu märkä sohjo/lumi, hakee pitoa ja espivilkkuu iloisena. Pakkasella lämmintä tulee hyvin ja on lähtenyt käyntiin hyvinkin (ei ole lohkolämppäriä eikä webastoja). Tosin oma on tallissa.
Kulkee kyllä hyvin, taisin sen omalla kiihtyvyysmittarilla tetakin ja pääsin 0-100 5 sek. Vielä jos pääsisi lentokentällä kokeilemaan... Tänään Espoosta tullessa kululutus taisi olla sen 12,5 nastoilla

Kova alustahan siinä on, tai kumit sellasta umpikumia että kaikki poikittaiset kyllä tuntuu. Urissa ei ihmeemmin vetele. Huolimatta 275/315 rengastuksesta... Kyllä hiekkateillä silti pystyy ajamaan, ei ny mitään rallia. Maavaraakin on, paitsi etuhelmaa muistaa vaan varoa.
Jarrut tai ohjaus ei nyt ole nykykippoihin verrattuna niin huipputehostettuja mutta tietääpähän ajavansa. Aika leppoisa ja helppo auto ajaa.
Re: SRT8 WK käyttiksenä?
Aika vähävammaiselta vaikuttaisi ainakin sun 120tkm, mutta onhan tietty noi vehkeet nyt aikalailla vanhempia jo kuin vuonna 2015 että saattaapi olla sitten että alkaa sähköt sun muut kiukuttelemaan.
Ootkos ikinä puntaroinut keskikulutusta suuremmalta suoritteelta? WJ:llä se oli ennen korotusta aika tarkalleen 15 litraa sataselle kun oli nurkkapyöritystä, matka-ajoa sekä motarin suhaamista Porvoo-Helsinki välillä kehän sisäisine ruuhkineen.
Ootkos ikinä puntaroinut keskikulutusta suuremmalta suoritteelta? WJ:llä se oli ennen korotusta aika tarkalleen 15 litraa sataselle kun oli nurkkapyöritystä, matka-ajoa sekä motarin suhaamista Porvoo-Helsinki välillä kehän sisäisine ruuhkineen.
Re: SRT8 WK käyttiksenä?
Helposti keskikulutus pyörii 15-20 välillä. Tarkemmin en ole laskenut, aika usein täyteen tankatessa näyttää sellasta 450-500 km tankilliselle. Nyt Espoosta tullessa välillä tankatessa oli optimistisempi:
Huhtikuun loppua 23 by Hartsa T, on Flickr
Jäi kertomatta vielä parkkitutkien toimimattomuus, tai välillä hetken toimii yleensä ei. Peruutuskamerahan tuossa on, sillä pärjää jos tarkaksi menee. Toki ei sekään auta jos ei vaan näe mäntyä takana
Ikkunat myös saattaa mietiskellä totellako nappia vai, lisäksi toinen peili ei enää käänny kylkeä vasten. Eli varmasti tulee sähköongelmia iän myötä tuollaisessa eri boxien ohjaamassa laitteessa.

Jäi kertomatta vielä parkkitutkien toimimattomuus, tai välillä hetken toimii yleensä ei. Peruutuskamerahan tuossa on, sillä pärjää jos tarkaksi menee. Toki ei sekään auta jos ei vaan näe mäntyä takana

Re: SRT8 WK käyttiksenä?
Minulla kesä käyttiksenä -07 SRT, 120000km mittarissa.
Asennutin vuosi sitten eFlexFuel etanoli-muutosarjan. Ei mennyt ihan putkeen. Vakio suuttimet ei riitä etanoolille. Olen käyttänyt bensaa/etanolia suhteessa noin 33/66, ei anna virheilmoitusta niin herkästi. Em suhteella kulutus on ollut pienimmillään talvi nopeusrajoitusten aikaan 14,1l100km ja kesä rajoitusten aikaan 19.5l100km, johon sisältyy jo kulmissa pyörimistäkin. Yleensä tankkauksen yhteydessä laskettuna 16-17l100km. Ei hissuttelua, yleensä vähän tie rajoitusten yli.
Normi kulutus osien vaihtoa, viime kesänä jarrulevyt ja palat joka kulmaan, alustaan niveliä ym.
Ne ikkunat ja kattoluukku toimii jotenkin hullusti, tarvisi varmaan jotenkin sopeuttaa. Onnistui ainakin edellisessä kesä käyttiksessä, 55 AMG CLS Mosse.
Asennutin vuosi sitten eFlexFuel etanoli-muutosarjan. Ei mennyt ihan putkeen. Vakio suuttimet ei riitä etanoolille. Olen käyttänyt bensaa/etanolia suhteessa noin 33/66, ei anna virheilmoitusta niin herkästi. Em suhteella kulutus on ollut pienimmillään talvi nopeusrajoitusten aikaan 14,1l100km ja kesä rajoitusten aikaan 19.5l100km, johon sisältyy jo kulmissa pyörimistäkin. Yleensä tankkauksen yhteydessä laskettuna 16-17l100km. Ei hissuttelua, yleensä vähän tie rajoitusten yli.
Normi kulutus osien vaihtoa, viime kesänä jarrulevyt ja palat joka kulmaan, alustaan niveliä ym.
Ne ikkunat ja kattoluukku toimii jotenkin hullusti, tarvisi varmaan jotenkin sopeuttaa. Onnistui ainakin edellisessä kesä käyttiksessä, 55 AMG CLS Mosse.
Grand Cherokee -05 3.0 korotettu vinssillä
Re: SRT8 WK käyttiksenä?
Kuinkas paljon sitä etuspoileria nyt sitten tarttee varoa kun rullailee menemään ja on tottunut ajelemaan maastokorkuisella Jeepillä tahi pakettiautolla? On mulla nyt liikenteessä 89 mallinen madallettu 325i avobemari että matalilla autoilla olen suurimman osan autoilustani suorittanut muutenkin, mutta vimoset vuodet on kyllä olleet aika huolettomia kun kärrejä on vaan korotettu ja vanteitten ympärille lyöty lisää pullaa.
Tartteeko siis jotenkin suuremmin varoa normi liikenteessä tollasella vai voiko huoletta päästellä vauhtihidasteiden jne yli?
Noi etanolivermeet on vähän niin ja näin kun ne on lisäpurkkeja jotka piggy backina kytketään orkkisten rinnalle sumuttamaan arvoja ja lisäämään syöttöjä. Olisi jotenkin kauhean paljon kivempaa kun se löytyisi ihan sieltä orkkis ohjaimen softasta, kaikenmaailman kauhuskenaariot pyörii takaraivossa huonoista liitoksista suuttimissa jne ja sehän sitten johtaa käyntioikutteluihin sun muihin herkkuihin mitä ei härmo kestä
Tartteeko siis jotenkin suuremmin varoa normi liikenteessä tollasella vai voiko huoletta päästellä vauhtihidasteiden jne yli?
Noi etanolivermeet on vähän niin ja näin kun ne on lisäpurkkeja jotka piggy backina kytketään orkkisten rinnalle sumuttamaan arvoja ja lisäämään syöttöjä. Olisi jotenkin kauhean paljon kivempaa kun se löytyisi ihan sieltä orkkis ohjaimen softasta, kaikenmaailman kauhuskenaariot pyörii takaraivossa huonoista liitoksista suuttimissa jne ja sehän sitten johtaa käyntioikutteluihin sun muihin herkkuihin mitä ei härmo kestä

Re: SRT8 WK käyttiksenä?
Talvi on täällä ja käyttiskin on elokuusta lähtien ollut keskustelun mukainen. Onkos todella niin ankeesti että tota luistonestoa ei tällaisesta saa pois päältä muutoin kuin nyppäämällä ABS pumpun sulakkeen hittoon jolloin ilmeisesti häviää nelivetokin?
On kyllä todella nihkeetä eteneminen tippaakaan mujuisessa kelissä jos katiska on ihan normi tilassa, luistonesto "osittain pois päältä" eli nappulaa rämppäämällä mahdollistaa edes jonkinmoisen eteenpäin liikkumisen. Muuten se sutimisen esto lyttää kiihdyttämisen aivan totaalisesti vaikka kuinka hellii kaasupedaalia...
On kyllä todella nihkeetä eteneminen tippaakaan mujuisessa kelissä jos katiska on ihan normi tilassa, luistonesto "osittain pois päältä" eli nappulaa rämppäämällä mahdollistaa edes jonkinmoisen eteenpäin liikkumisen. Muuten se sutimisen esto lyttää kiihdyttämisen aivan totaalisesti vaikka kuinka hellii kaasupedaalia...
Re: SRT8 WK käyttiksenä?
Käsitykseni mukaan sulakkeen poisto jättää kyllä nelivedon, poistaa vaan abs: n ja esp: n?
Tosi on että sopiva = aika normaali nykytalvikeli sohjoineen ja lumineen aiheuttaa melkoista möngerrystä.
Paras? vaihtoehto taitaa olla se, että manuaaliykkösellä/kakkosella esp poiskytkettynä saattaa pahemmista paikoista päästä ilman noloa tilannetta "siinä se neliveto junnaa" ..
Tosi on että sopiva = aika normaali nykytalvikeli sohjoineen ja lumineen aiheuttaa melkoista möngerrystä.
Paras? vaihtoehto taitaa olla se, että manuaaliykkösellä/kakkosella esp poiskytkettynä saattaa pahemmista paikoista päästä ilman noloa tilannetta "siinä se neliveto junnaa" ..
Re: SRT8 WK käyttiksenä?
Kyllähän toi mullakin on ennustanut monta kertaa 550+ rangea, mutta vaikka seisois päällään ja paskois kettinkiä niin alle 13 litran ei tähän mennessä ole mennyt maantiellä ainakaan oma yksilö. Tohon pääsee just ja just kun oikein inhimillisesti ajelee mökille tollasta 80-100 maantiestöä.
Normi nurkkarallit ja Porvoo-Helsinki rassailut motarilla niin se kulutus on ollut 16-18 litraa sataselle noin "per tankki" otannalla. Janoinen kaveri on
Normi nurkkarallit ja Porvoo-Helsinki rassailut motarilla niin se kulutus on ollut 16-18 litraa sataselle noin "per tankki" otannalla. Janoinen kaveri on

Re: SRT8 WK käyttiksenä?
Ajotietokoneen mukaan kulutus on parhaimmillaan ollut muistaakseni se 12,5 tai jotain suuntaista, vieläpä talvella toki niiden 80 rajoitusten mukaan hyvällä kelillä = pikkupakkanen ja sileät tiet. Hengittämättä sormenpäillä ajellen.. Vähän epäilen pääsisikö täältä Mikkelistä esim. Ouluun tankillisella.
Erikseenhän ne pisaralla pisimmälle -autot onkin olemassa...
Erikseenhän ne pisaralla pisimmälle -autot onkin olemassa...
Re: SRT8 WK käyttiksenä?
Eikö se lähde kokonaan pois päältä kun painaa nappia pidempään? Käsittääkseni pitäisi olla niin, että kertapainalluksella se on vähän kevennetyssä moodissa, ja pidemmällä painamisella kokonaan pois.
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä Timo L, muokattu yhteensä 19 kertaa
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: SRT8 WK käyttiksenä?
Ei lähde, toki en nyt 10-15 sekuntia pidempään ole nappulaa pitänyt pohjassa.
Re: SRT8 WK käyttiksenä?
En tiedä mitä tämä foorumi sekoilee, meni aivan oudoksi tuo edellisen viestin lainaus ja siihen vastaus..
Oletko tsekannut käyttöohjeesta, kun kyllä näistä pitäisi kokonaan tuo saada pois päältä. Toki voi sitten olla että euromalleissa on joku idioottimainen versio, jenkkimalleista luistoneston ainakin saa kokonaan pois.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä