Lämmöt crd

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Lämmöt crd

Viesti Kirjoittaja Hunter » 02.02.2010. 19:44

Mitenkäs lämmöt on noussut crd koneissa nyt talven pakkasilla.. Itsellä nousee 2,5 crd.ssä puolenvälin puoleen-väliin, mutta ei taira viittiä termaria vaihtaa koska loppukesällä isoa vaunua vetäessä lämmöt nousi puoleenväliin. Lämpöä saisi enemmänkin talvella kabiiniin tulla, nytkin on eberi käytössä ja koko ajan saa pitää lämppäriä täysillä.

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Re: Lämmöt crd

Viesti Kirjoittaja filler » 02.02.2010. 20:44

Hunter kirjoitti:Mitenkäs lämmöt on noussut crd koneissa nyt talven pakkasilla.. Itsellä nousee 2,5 crd.ssä puolenvälin puoleen-väliin, mutta ei taira viittiä termaria vaihtaa koska loppukesällä isoa vaunua vetäessä lämmöt nousi puoleenväliin. Lämpöä saisi enemmänkin talvella kabiiniin tulla, nytkin on eberi käytössä ja koko ajan saa pitää lämppäriä täysillä.
2.8 crd ja lämmöt yksi pykälä alle puolen välin. Lämpöä riittänyt ihan hyvin kabiiniin ilman lisälämmitintäkin.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 02.02.2010. 20:54

siellä 82 paikkeille (noin silmämääräisesti) nousee aina omassa lämmöt.. Hyvin riittää lämmöt ilman eberiäkin. Tarkasta toimiiko se käyttöhihnalla (moniura) pyörivä vesipumppu.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

hmm

Viesti Kirjoittaja Hunter » 04.02.2010. 17:42

Mikäs se sellainen vesipumppu on? Siis onko siellä joku toinenkin vesipumppu :?: Tänä talvena on lämpöjä saanut pitää ihan täysillä vaikka ajaa pitempääkin ja eberi myös päällä. Äsken kävin tsiikamas konehuoneeseen ja kyllä siellä kaikki pyörät jotka moniura remmen alaisuudes on, niin pyörivät. Yhden pykälän/viivan alle puolenvälin lämpö nousee. Lämpö-asteista en tiedä, ei oo tullut mitattua.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 04.02.2010. 21:11

En ole vielä purkanut niin pitkälle mutta jakohihnalla pyörii ilmeisesti yksi vesipumppu ja sitten moniuralla pyörii toinen tarvittaessa. On sellainen sähköllä kytkeytyvä hihnapyörä siinä.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

joo

Viesti Kirjoittaja Hunter » 06.02.2010. 16:57

Joo pyörii se aina välillä se erikoinen härpäke kun lämppäri on ilmastointi-asennoissa, eli ns.lisälämmitin/pumppu toimii. Oliskohan lämppärin kenno tukossa ja siksi ei lämpö piisaa? Varmaan helppo päästä siihen käsiksi.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

no niin

Viesti Kirjoittaja Hunter » 19.02.2010. 20:00

Lohkosta mittailin lämpöjä ja laser-lämpömittari näytti lähes 40 astetta lohkon kyljestä 20C pakkasessa tunnin taajamapyörittelyn jälkeen.
Termarin vaihto on nyt varsin varteenotettava vaihtoehto. Eberi oli päällä myös koko ajan. Käyrästäkin mittasin lämpöä ja oli 56 astetta. Eli KJ.n lämpömittari jää puolenvälin -puoleenväliin :shock:

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 19.02.2010. 20:10

Termari vaihtoon vaan!

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 20.02.2010. 0:13

Eikös tuo normaali lämmöt oo puolessa välin mittaria.
Joten thermari ostoksille

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

termari

Viesti Kirjoittaja Hunter » 20.02.2010. 21:22

Kyselin termaria Käyttöautosta ja hintaa oli 256e kotelon kera joka kuuluu kauppaan kuulemma. Tuntuu äkkiseltään tyriiltä. Täytynee tiedustella Jamantilta myös termaria. Ensin vaan pitää selvittää mikä termari mun KJ.ssä on.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Re: Lämmöt crd

Viesti Kirjoittaja Hunter » 20.02.2010. 21:25

filler kirjoitti:
Hunter kirjoitti:Mitenkäs lämmöt on noussut crd koneissa nyt talven pakkasilla.. Itsellä nousee 2,5 crd.ssä puolenvälin puoleen-väliin, mutta ei taira viittiä termaria vaihtaa koska loppukesällä isoa vaunua vetäessä lämmöt nousi puoleenväliin. Lämpöä saisi enemmänkin talvella kabiiniin tulla, nytkin on eberi käytössä ja koko ajan saa pitää lämppäriä täysillä.
2.8 crd ja lämmöt yksi pykälä alle puolen välin. Lämpöä riittänyt ihan hyvin kabiiniin ilman lisälämmitintäkin.
Eli kylmänä siis käy sullakin? Onko jollakin crd-KJ.n omistajalla lämmöt puolessa välissä :?:

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 20.02.2010. 21:41

Kyllä tuo oma 2.5 CRD KJ pyörii siinä puoliväli merkin vas. puolella viivojen keskellä.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

jaahas

Viesti Kirjoittaja Hunter » 20.02.2010. 23:48

Kuinka tarkenoo? Eli onko pyynti koko ajan punaisen tapis vai voiko löysäillä näillä pakkasilla :?:

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Re: jaahas

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 20.02.2010. 23:53

Hunter kirjoitti:Kuinka tarkenoo? Eli onko pyynti koko ajan punaisen tapis vai voiko löysäillä näillä pakkasilla :?:
Löysäillä pittää jottei takapenkillä olijat sula... -29C ja ilman takkeja...
Ja eikä muuten Wepastoja tai muitakaan apureita ole

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Re: Lämmöt crd

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 20.02.2010. 23:55

Hunter kirjoitti:
filler kirjoitti:
Hunter kirjoitti:Mitenkäs lämmöt on noussut crd koneissa nyt talven pakkasilla.. Itsellä nousee 2,5 crd.ssä puolenvälin puoleen-väliin, mutta ei taira viittiä termaria vaihtaa koska loppukesällä isoa vaunua vetäessä lämmöt nousi puoleenväliin. Lämpöä saisi enemmänkin talvella kabiiniin tulla, nytkin on eberi käytössä ja koko ajan saa pitää lämppäriä täysillä.
2.8 crd ja lämmöt yksi pykälä alle puolen välin. Lämpöä riittänyt ihan hyvin kabiiniin ilman lisälämmitintäkin.
Eli kylmänä siis käy sullakin? Onko jollakin crd-KJ.n omistajalla lämmöt puolessa välissä :?:
Likimain puolessa välin.. -06 2,8 CRD

Kirjoita vastaus